کد خبر: 18534
تاریخ انتشار: 27/اردیبهشت/1398 - ساعت : ۱۴:۳۰

حفظ کرامت انسانی در انعکاس مراسم افطاری مددجویان توسط سازمان ها رعایت شود

حفظ کرامت انسانی در انعکاس مراسم افطاری مددجویان توسط سازمان ها رعایت شود


همزمان با روز ملی ارتباطات و روابط عمومی نشست روابط عمومی بهزیستی استان گیلان ،شهرداری رشت ، فنی حرفه ای گیلان، صدا و سیمای گیلان و بانک رفاه کارگران برگزار شد .


جایگاه یازدهم روابط همومی بهزیستی گیلان در سطح بهزیستی کشور

به گزارش خط قرمز ، در این نشست سیده فاطمه هاشمی رئیس روابط عمومی بهزیستی گیلان ضمن تبریک و قدردانی از تلاش همکاران در عرصه اطلاع رسانی و ارتباطات به بیان عملکرد روابط عمومی بهزیستی گیلان پرداخت و گفت :تلاش های ما با کمک رابطین روابط عمومی های ۱۶ شهرستان در گیلان صورت گرفته و سال پرتکاپویی را پشت سر گذاشتیم که با منع استفاده از فضای مجازی همراه بودیم و از طریق واتساپ فعالیت‌های خود را منعکس کردیم.

وی افزود:راهنمایی و حمایت های دکتر پارسی رئیس محترم سازمان بهزیستی استان گیلان بسیار راهگشا و موثر بود که توانستیم سطح روابط عمومی بهزیستی گیلان را در کل کشور ارتقاء دهیم .

وی افزود : روابط عمومی بهزیستی گیلان در سطح کشور در رتبه ۲۵ قرار داشت که با تلاش همکاران و رابطین 16 شهرستان  این رتبه به ۵ رسیده و هم اکنون جایگاه یازدهم کشور را در روابط عمومی های بهزیستی داریم .

وی تصریح کرد: سال گذشته ۲۷۰ خبر در سایت های مختلف ثبت شد که تمامی اخبار به بهزیستی کشور انتقال یافت و ۵۴۰ خبر در روزنامه‌ها و جراید گیلان به چاپ رسیده است همچنین در ماه رمضان سال گذشته ۲۵ ویژه برنامه در صدا و سیمای گیلان پخش شد و بالغ بر ۵ برنامه ویژه خبری به انجام رسید و چندین برنامه در مهتاب شبان از طرف بهزیستی گیلان به اجرا در آمد همچنین تلاش داشتیم که مدیریت هزینه ها را به اجرا برسانیم سال گذشته یک سری از فعالیت ها مانند کارآفرینان ،پویش مهربانی، اورژانس اجتماعی ،تلفن های ضروری، شکرانی طرح سلامت و غیره را به شکل تراکت جهت اطلاع رسانی به چاپ رسانده ایم و ویژه برنامه های ماه رمضان سال گذشته نیز به چاپ رسید که فعالیت ادارات بهزیستی درآن منعکس شد .

هاشمی ساخت مستند بهزیستی گیلان ، چاپ تراکت های دهه فجر، برگزاری جشنواره موسیقی محلی ،تبریک آنلاین سال نو مدیرکل در اینستاگرام و فضای مجازی را از دیگر فعالیت‌های انجام شده روابط عمومی بهزیستی گیلان اعلام کرد .

وی در پایان از مدیرکل بهزیستی گیلان در خصوص حمایت ها و راهنمایی های موثر در پیشبرد اهداف روابط عمومی سازمان قدردانی و تشکر کرد.

حفظ کرامت انسانی در اطلاع رسانی مهم‌ترین رویکرد روابط عمومی بهزیستی گیلان است

در ادامه محمدرضا پارسی مدیرکل بهزیستی گیلان نیز ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به نقش موثر این گروه در سازمان ها و نهادها تاکید کرد و گفت : زمانی که از روابط عمومی صحبت می‌شود اطلاع رسانی از فعالیت ها مورد توجه قرار می گیرد که بتواند خدماتی که ارائه  می شود به جامعه عرضه کند اما اطلاع رسانی که با خلاقیت ، ابتکار ، راهکار جدید و به روز صورت گیرد اثربخشی بیشتری خواهد داشت .

وی با بیان این که اطلاع رسانی صرفاً انعکاس فعالیت ها نباشد تاکید کرد و گفت : خیلی مهم است که روابط عمومی در بهزیستی و سازمان های مشابه که به ارائه خدمات حمایتی اقشار آسیب پذیر می‌پردازند صرفاً انعکاس فعالیت ها نباشد بلکه توسعه یابد و این رسالت رسانه‌ها را سنگین‌تر می‌کند و اعتلای فرهنگ تعامل و نوعدوستی در همه فعالیت ها جریان داشته باشد تا به اعتلاء این فرهنگ منجر شود.

وی افزود : معلولان  جمعیت زیادی از جامعه را تشکیل می دهند اما همین اقشار آسیب پذیر توانستند در جامعه موثر باشند آن کودک کم ذهنی که پرچم ایران را در میادین ورزشی به احتزاز در می آورد و همه این موارد در ذهن مردم به ثبت برسد.
مدیرکل بهزیستی گیلان حفظ کرامت انسانی در اطلاع رسانی این سازمان را مهم‌ترین رویکرد روابط عمومی عنوان کرد و گفت: در بهزیستی وقتی به توسعه فرهنگی توجه داریم باید در اطلاع رسانی فعالیت ها ظرافت هایی را رعایت کنیم و آن حفظ کرامت مددجویان و معلولان این سازمان است که در بسیاری از نهادها مورد توجه قرار نمی گیرد اما این امر برای ما بسیار حائز اهمیت است .

وی افزود : در ماه رمضان نهاد ها و سازمان ها در ضیافت افطاری که برای مددجویان برپا می کنند تصاویری از آنها در فضای مجازی و غیره منعکس می نمایند و این همان رعایت نکردن حفظ کرامت انسانی و معنوی بهزیستی است که انعکاس فعالیت ها برای این قشر خاص می بایستی رعایت شود .

وی در پایان استفاده از ابتکار عمل، بهره گیری از فضای مجازی، ارائه فعالیت ها با شیوه های نوین تر ،افزایش تعامل با رسانه‌ها و استفاده از تجارب آنها در حوزه روابط عمومی را سفارش کرد.

ارتباط اقناعی بین سازمان و مردم توسط روابط عمومی ها صورت گیرد

در ادامه محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست ضمن تبریک روز روابط عمومی ، ماه رمضان را ماه خودسازی و نزدیک شدن روح و جسم به معبود دانست و گفت : سازمان بهزیستی سازمانی است که با انسان هایی در ارتباط است که دارای شرایط خاص و روحیه ظریف هستند و تلاش در این عرصه بسیار مقدس است .

وی افزود : درتعاریف مختلف روابط عمومی مشاور مدیر است تا در افکار عمومی تغییر ایجاد کند و اطلاع رسانی به مردم از وظایفی است که او بر عهده گرفته است اما لازمه ارتباط دو سویه بین سازمان و مخاطب ارتباطی اقناعی باید باشد که توسط روابط عمومی ایجاد می شود و می تواند جلب توجه اعتماد مخاطب را فراهم سازد .
وی روابط عمومی را هنر دانست و گفت: امروز روابط عمومی در بهزیستی و سازمان هایی که حمایتی هستند و به بدنه دولت مربوط می شوند بسیار سخت و حائز اهمیت است.سازمان های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد توسط افراد مغرض تخریب می شوند و ایجاد سلب اعتماد در مردم می کنند در این میان نقش روابط عمومی بسیار تاثیرگذار است که مردم را به شکل شفاف به این نهاد وصل کند و با ارتباط شفاف و صمیمانه بین خیرین و سازمان اعتماد آنها را محکم تر نماید.

گفتنی است در پایان مدیرکل بهزیستی گیلان با لوح تقدیر و هدایا از روابط عمومی های حاضر در این نشست تقدر و قداردانی کرد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *