کد خبر: 4677
تاریخ انتشار: 20/آبان/1397 - ساعت : ۱۵:۵۲

پیری زودرس در سازمان تامین اجتماعی

پیری زودرس در سازمان تامین اجتماعی

پیری زودرس در سازمان تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در برنامه رادیوئی دریچه به تبیین و تشریح فعالیتهای این سازمان پرداخت .


به گزارش خط قرمز  مدیران کل و درمان تامین اجتماعی گیلان با حضور در برنامه رادیوئی دریچه بصورت زنده به تشریح عملکردها و فعالیتهای سازمانی پرداخته و به سوالات پیامکی و تلفنی شنوندگان پاسخگوئی نمودند .

جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این برنامه با اشاره به وجود ٣٢٠٠٠ مستمری بگیر در ابتدای دهه ٨٠ در استان گیلان و افزایش غیر طبیعی آن به بیش از ١٢٠٠٠٠ نفر در حال حاضر ، سالمندترین استان کشور بودن ، بالا بودن امید به زندگی بعنوان یک شاخص توسعه ، مهاجر پذیری گیلان بدلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی ، بازگشت نیروهای شاغل در سایر استانها پس از بازنشستگی به استان و تمایل به بازنشستگی های پیش از موعد را از عوامل اصلی این رشد نامتعارف برشمرده و اظهار داشت : هر سازمان بیمه گری در دنیا یک فرایند گذر از کودکی و جوانی را سپری نموده و در برهه ای با پیری و بالا رفتن میزان تعهدات در قبال بیمه پردازان سالهای متمادی خود مواجه میگردد و این امری کاملاً طبیعی میباشد .

ایشان افزود : این فرایند بدلایل مختلف از جمله وجود قوانین خاص در کشور ما با سرعت بیشتری طی شده و نتیجه آن برهم خوردن محاسبات بیمه ای و عدم تعادل در منابع و مصارف میباشد که کاهش یافتن نسبت های پشتیبانی و بالا رفتن میزان هزینه های تعهداتی را در برداشته و به نوعی میتوان متصور بود که تامین اجتماعی در کشور ما دچار پیری زودرس گردیده است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تمام تلاشها در جهت انجام تعهدات مطلوب و مناسب به جامعه هدف بوده و دغدغه مدیران ارشد حرکت در این مسیر میباشد اظهار داشت : در نیمه نخست سالجاری بیش از ١٠٩٠٠ میلیارد ریال انواع مستمری و بیش از ٥١٨ میلیارد ریال مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده است و در همین مدت مبلغ ٢٤٠ میلیارد ریال نیز بابت تعهدات کوتاه مدت شامل غرامتها و کمک هزینه ها به بیمه شدگان پرداخت شده است .

حق پرست با بیان اینکه با پرداخت مابه التفاوت فروردین ماه بازنشستگان در ماه های گذشته ، تمامی پرداختهای مستمری ها به روز بوده و هیچگونه دیونی به مستمری بگیران وجود ندارد .

انعقاد قرارداد یکی از بیمارستانهای خصوصی استان و تلاش برای پرداخت مطالبات درمانی مراکز طرف قرارداد از موضوعات مطروحه در این برنامه رادیوئی بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *