کد خبر: 66277
تاریخ انتشار: 2/خرداد/1403 - ساعت : ۲۳:۴۸
گروه : اخبار / سیاسی

وداع با شکوه مردم و مسئولان تهرانی با شهید جمهور

وداع با شکوه مردم و مسئولان تهرانی با شهید جمهور

مراسم وداع با شهدای خدمت؛ رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر همراهان‌شان که در سانحه دلخراش سقوط بالگرد به شهادت رسیدند، صبح چهارشنبه دوم خرداد ۱۴۰۳ در تهران و در میان خیل جمعیت سوگوار برگزار شد.

پیکر شهیدان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور و خلبانان و کادر پرواز بالگردی که یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ به علت شرایط نامساعد آب و هوایی ، دچار سانحه شد، پس از تشییع باشکوه در تبریز و قم امروز با وداع فذاموش‌نشدنی مردم تهران بدرقه شد.

این مراسم که ساعت‌ها پیش از آغاز رسمی با حضور گسترده مردم و شخصیت‌های کشوری و لشکری آغاز شده بود، از ساعت ۷ و نیم با نوحه‌خوانی مداحان اهل بیت(ع)، شکل رسمی به خود گرفت.

رئیس دفتر سیاسی حماس و معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان برای شرکت در مراسم تشییع شهدای خدمت در دانشگاه تهران حضور یافتند.

اسماعیل هنیه در سخنرانی که در این مراسم داشت، گفت: مطمئنم جمهوری اسلامی ایران به راه خود در حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌دهد، تا پرچم‌ توحید و پیروزی را بر فراز قدس شریف برافراشته سازیم.

ساعت ۹ صبح رهبر انقلاب بر پیکر شهدا نماز خواندند. و پس از آن پیکرهای پاک شهدا بر دوش خیل جمعیت سوگوار تشییع شد.

گروه‌های عزاداری هم با نواختن طبل و سنج و برافراشتن پرچم امام رضا(ع) و امام حسین (ع) در مسیر مراسم تشییع حضور داشتند و موکب‌های چایخانه امام رضا(ع) از عزاداران پذیرایی می‌کردند.

اقوام مختلف ایران زمین با پوشش‌های متفاوت هم امروز؛ چهارشنبه ؛ دوم خرداد از سراسر کشور خود را به تهران رساندند تا علاو ه بر حضور در مراسم تشییع و نماز شهدای خدمت، ارادت خود را به آنان نشان دهند.

شهید جمهور، امروز آخرین سفر استانی خود را بر روی دست مردمان کشورش در تهران پشت سر گذاشت تا پیکر پاکش در جوار مولای هشتم شیعیان در خانه ابدی آرام گیرد.

برچسب ها : شهید جمهور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *