کد خبر: 6667
تاریخ انتشار: 17/آذر/1397 - ساعت : ۱۵:۲۰
گروه : اخبار

به مناسبت هفته پژوهش؛ آزمایشگاه انسان شناسی در گیلان به بهره برداری می رسد

به مناسبت هفته پژوهش؛ آزمایشگاه انسان شناسی در گیلان به بهره برداری می رسد

معاون میراث فرهنگی گیلان، از بهره برداری از آزمایشگاه انسان شناسی به مناسبت هفته پژوهش در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: کلیه پژوهشگران داخلی و خارجی می توانند از این آزمایشگاه استفاده کنند.

به گزارش خط قرمز ، ولی جهانی یکی از نیازهای اساسی هر استان را یک موزه جهت نگهداری از اشیای عتیقه در آن استان دانست و اظهار کرد: در حال حاضر 47 هزار قلم اشیای عتیقه در موزه های استان گیلان نگهداری می شود.

وی افزود: با رایزنی های انجام شده با دکتر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تمهیداتی اندیشیده شده که در مرکز استان موزه باستان شناسی و مردم شناسی شمال کشور ایجاد شود و امیدواریم این امر به زودی تحقق یابد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، با بیان اینکه سه هزار اثر تاریخی در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد یک هزار و 70 اثر ثبت ملی شده است.

این مقام مسئول، بهره برداری از آزمایشگاه انسان شناسی با تخصیص اعتبار 2.5 میلیارد ریالی به مناسبت هفته پژوهش در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: کلیه پژوهشگران داخلی و خارجی می توانند از این آزمایشگاه استفاده کنند.

جهانی یادآور شد: در آزمایشگاه انسان شناسی تمامی اسکلت های مکشوفه جمع آوری شده در استان گیلان در معرض دید پژوهشگران قرار می گیرد.

وی همچنین از بازسازی و مرمت قبور 700 ساله مشکوفه آستارا، ایجاد مرکز تفریحی و گردشگری ابریشم لاهیجان، احداث موزه ابریشم لنگرود و راه اندازی سایت موزه مردم شناسی املش خبر داد و عنوان کرد: با کمک فرمانداری رودسر ساختمان آموزش و پرورش این شهرستان که در میدان اصلی شهر واقع شده و یکی از بناهای تاریخی محسوب می شود، می تواند به عنوان موزه مورد بهره برداری قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *