کد خبر: 66273
تاریخ انتشار: 1/خرداد/1403 - ساعت : ۱۸:۰۱
گروه : اقتصادی

آیین بهره برداری ۴۲ پروژه مخابراتی با حضور استاندار گیلان افتتاح شد

آیین بهره برداری ۴۲ پروژه مخابراتی با حضور استاندار گیلان افتتاح شد

۴۲ پروژه مخابرات منطقه گیلان با بیش از ۱۳۹ میلیارد تومان اعتبار با حضور دکتر عباسی مقام عالی دولت در استان در مخابرات منطقه گیلان به بهره‌برداری رسید.

به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی(هفته ارتباطات)، پروژه‌های مخابرات منطقه با ۱۳۹ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان اعتبار ، با حضور دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان ، معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران استان، به طور همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در ساختمان ستادی مخابرات منطقه گیلان بهره‌برداری رسید.
مهندس حسنی مدیر مخابرات منطقه گیلان در این مراسم ضمن خیر مقدم از میهمانان و قدردانی از حضور استاندار گیلان، معاون عمرانی و همه مدعوین به مناسبت گرامی‌داشت روز مخابرات و هفته ارتباطات در مخابرات استان ، از اجرای طرح فیبر نوری در تمامی شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: فیبر نوری به زودی در تمامی شهرستان‌های گیلان اجرایی می‌شود که بسیار به توسعه خطوط ارتباطی در استان کمک می‌کند.
ایشان اظهار کرد: ما آماده هستیم از چابکسر تا آستار پروژه فیبر نوری نوار ساحلی را اجرا کنیم؛ پروژه هایی که امسال اجرا می شودشامل اجرای پروژه فیبر به منازل و کسب و کار FTTH و FTTC، توسعه و تامین و اجرای ارتباط پروتکشن سیستم های انتقال، اجرای پروژه های ارتباطات سیار در همه شهرستانهای استان است، همچنین امسال همه شهرک های صنعتی استان زیر بار فیبر نوری می رود.
مهندس حسنی گفت : مخابرات گیلان در دورترین نقاط استان گیلان در حال اجرای پروژه فیبر نوری است و در انتهای گردنه حیران با برآورد پائین، پروژه فیبر نوری را اجرا می کنیم.
استاندار گیلان در آئین افتتاح همزمان پروژه های مخابراتی یادشده گفت: امروز هیچ نقطه کور دسترسی به شبکه ارتباطات سیار در استان وجود ندارد؛ شاید در برخی مناطق آنتن دهی ضعیف باشد اما وضعیت دسترسی به شبکه های مخابراتی مناسب است؛ برخی از روستاها با سرقت سیم های تلفن مواجه هستند که شهرداری ها و دهیاریهای استان باید همکاری لازم را برای انتقال شبکه ارتباطی بصورت زمینی داشته باشند.
مقام عالی دولت در استان با قدردانی از زحمات مدیریت و نیروهای مخابرات استان و دیگر متولیان امر در برگزاری باشکوه انتخابات ۱۱ اسفند در گیلان افزود: انتخابات در شهرستانهای رشت و خمام تمام الکترونیکی بود و کوچکترین اختلالی پیش نیامد که این نشان دهنده تعهد و تخصص نیروهای مخابرات است.
گفتنی است سایت BTS در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیلات تکمیلی لاکان رشت بصورت زنده ، ویدئو کنفرانسی با دستور استاندار گیلان و حضور مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه در محل سایت بصورت نمادین افتتاح شد.
شایان ذکر است شهرستان های املش، آستارا، آستانه‌اشرفیه، تالش، رشت، رودبار، رودسر، صومعه‌سرا، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال شهرستان‌هایی بودند که ۴۲ پروژه مخابراتی گفته شده در آنها به بهره‌برداری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *