کد خبر: 11629
تاریخ انتشار: 20/بهمن/1397 - ساعت : ۱۷:۰۷

گزیده ای از پروژه های افتتاح شده شهرستان فومن به مناسبت دهه فجر /تصاویر

گزیده ای از پروژه های افتتاح شده شهرستان فومن به مناسبت دهه فجر /تصاویر


افتتاح واحد اقامتی بومگردی عنبر بو در روستای شولم

واحد اقامتی بومگردی عنبر بو در روستای شولم در ششمین روز از دهه مبارک فجر با حضور مسئولین شهرستان فومن افتتاح شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان فومن با اعلام این که این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع و با ۵۰۰ متر سازه، با هزینه ای بالغ بر ۱.۴ میلیارد تومان در روستای شولم ساخته و امروز افتتاح می شود، افزود: پروژه حاضر دومین پروژه افتتاح شده بومگردی در شهرستان می باشد.
به موجب این پروژه ۱۰ فرصت شغلی مستقیم و حدود ۲۰ فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

 


افتتاح کلینیک مددکاری شهر فومن 
رئیس بهزیستی شهرستان فومن اعلام کرد: کلینیک و اورژانس مددکاری اجتماعی با مدیریت بخش غیر دولتی، بازوان خوبی برای جامعه هدف ما است که در کنار بخش دولتی و با واگذاری بخشی از وظایف و خدمات، به کمک دولت خواهد آمد. این کلینیک با ارائه خدمات مددکاری و همچنین ارائه خدمات آموزشی به مراجعین، به پیگیری امور مددجویان بهزیستی از جلمه احداث مسکن، تحصیلات دانشگاهی فرزندان مددجویان و سایر خدمات تعریف شده می پردازد.

افتتاح بلوار شهدای شهر فومن به طول حدود ۵۰۰ متر با حضور جمعی از مردم و مسئولین شهرستان فومن
این پروژه نظر به اهمیت این مسیر که به لولمان و شنبه بازار می رسد و محل استقرار ۴ باب مدرسه و چند اداره دولتی می باشد، با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان توسط شهرداری فومن اجراء شد.
همچنین در کنار این پروژه، تعریض پل انتهای بلوار با اعتبار داخلی شهرداری به ارزش ۵۰ میلیون تومان انجام شد.

 

افتتاح پروژه تقویت برق روستای نوگوراب
طرح احداث ۴۰۰ متر شبکه فشار متوسط هوایی جهت نصب ترانس ۱۰۰ کاوای عمومی جهت رفع مشکل ضعف برق حدود ۸۰ خانوار در روستای نوگوراب افتتاح شد.
شادپور رئیس اداره توزیع برق شهرستان با ارائه گزارشی از خدمات و فعالیت های این اداره در سال های گذشته، اقدامات انجام شده در این روستا برای تقویت شبکه را تشریح کرد.
هم زمان با این پروژه، چند طرح دیگر در سطح شهرستان فومن توسط اداره توزیع برق افتتاح می شود که مجموع آن بالغ بر ۲.۲ میلیارد تومان می باشد.


افتتاح نمایشگاه عکس انقلاب و آثار خوشنویسی کلک نوردر فومن

نمایشگاه عکس انقلاب و نمایشگاه آثار خوشنویسی کلک نور در ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن افتتاح شد.

در این مراسم محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن، علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، حجت‌الاسلام صفوی امام جمعه فومن، سرهنگ جعفرزاده فرمانده انتظامی، خانم ساحره میرسیدی مدیرکل دفتر فنی استانداری، فرمانده سپاه ناحیه فومن، معاونین سیاسی و عمرانی فرماندار، بخشداران مرکزی و سردار جنگل، روسای ادارات و دستگاه های اجرایی و جمعی از چهره‌های سیاسی و اجتماعی شهرستان حضور داشتند.

افتتاح مرغداری شرکت مهتاج کوثر ماسوله در روستای پیش حصار

این واحد مرغداری ۲۵ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد تومانی بخش خصوصی و کمک ۴۰۰ میلیون تومانی دولت به بهره‌برداری رسیده و چهل و دومین مرغداری شهرستان فومن است.

با افتتاح این مرغداری برای ده نفر به طور مستقیم و ۲۰ نفر غیرمستقیم اشتغالزایی صورت گرفته است.

در این مراسم محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن، علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، حجت‌الاسلام صفوی امام جمعه فومن، جمعی از چهره‌های سیاسی و اجتماعی شهرستان حضور داشتند.

افتتاح سه پروژه شرکت گاز شهرستان در دهستان گشت

سه پروژه شرکت گاز شهرستان در دهستان گشت از توابع بخش مرکزی شهرستان فومن افتتاح شد.

مدبری رییس اداره گاز شهرستان فومن در این مراسم با بیان اینکه با احداث خط تغذیه به طول بیشتر از ۷ هزار متر و هزینه ۱/۳ میلیارد تومان، رینگ گاز فومن به رشت متصل شده است، یادآور شد: با افتتاح این پروژه مشکل افت فشار گاز فومن در زمستان رفع شد.

وی افتتاح ایستگاه تقلیل فشار دهستان لولمان و همچنین آلیان را دو پروژه دیگر ذکر کرد و گفت: برای این دو پروژه ۱/۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدبری با اینکه گازرسانی به دو روستای کوره خرم و سقی بن نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: مجموع اعتبارات شرکت گاز ۴ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان بوده است.

 

افتتاح ۱۲/۵ کیلومتر آسفالت معابر روستایی در دهستان گشت
۱۲/۵ کیلومتر از آسفالت معابر روستایی (اشکلن- کمامردخ، سنگ بیجار و گشت) در دهستان گشت از توابع بخش مرکزی شهرستان فومن به بهره‌برداری رسید.
حجت الاسلام افتخاری در این مراسم با بیان اینکه آرزوی مردم منطقه سالهای سال به وعده و ‌وعید سپری میشد، اظهار کرد: با پیگیری فرماندار محترم شهرستان و ‌همت بنیاد مسکن اصلاح معابر و آسفالت معابر روستایی این منطقه اجرایی شد.

وی افزود: سالها این منطقه خاکی بود که با تلاش دهیاری و شورای محل زیرساخت آن آماده و امروز به بهره برداری رسید.

 

بهره‌ برداری کارخانه تولید آب معدنی کرِست در روستای فوشه
، کارخانه تولید آب معدنی کرِست در روستای فوشه از توابع بخش مرکزی فومن به بهره‌ برداری رسید.

نیکخواه بهرامی مالک کارخانه آب معدنی کرست با بیان اینکه ۱۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است، یادآور شد: جهت توزیع محصولات در سطح استان گیلان و همچنین شهرستانهای استان تهران ۲۵ دستگاه کامیونت خریداری شده است.

وی با بیان اینکه آب به صورت مستقیم و با کیفیت بالا از چشمه وارد کارخانه و بسته‌بندی می شود، افزود: این کارخانه ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار بطری در روز را داراست.

افتتاح مرکز اطلاع رسانی و رزرواسیون خانه مسافر در قلعه رودخان

مرکز اطلاع رسانی و رزرواسیون خانه مسافر در قلعه رودخان بخش مرکزی فومن افتتاح شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فومن در همین راستا اظهار کرد: وظیفه این دفتر ساماندهی خانه مسافرها و معرفی واحد‌های دارای مجوز به مسافران و گردشگران است .
حسینی نسب یادآور شد: در دفاتر اطلاع رسانی گردشگری علاوه بر ثبت اطلاعات و انعقاد قرارداد با مسافرین، گردشگران ساماندهی و به مراکز دارای مجوز هدایت می‌شوند که نقش مهمی در امنیت گردشگری نیز دارد.

افتتاح واحد پرورش ماکیان در روستای سه پیران کسمایی
فرماندار شهرستان فومن و سایر مسئولین شهرستان با حضور در روستای سه پیران کسمایی از توابع بخش مرکزی شهرستان، یک واحد پرورش ماکیان را افتتاح کرد.

در سومین روز از دهه مبارک فجر، این واحد بخش خصوصی پرورش ماکیان محلی در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع به ظرفیت پرورش ۱۲۰۰ قطعه مرغ با هزینه ۱۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

قاسم نژاد فرماندار شهرستان با اعلام این که یکی از اقدامات بسیار مهم در روستاها، ایجاد اشتغال پایدار است، بر لزوم حمایت از انجام طرح های اشتغالزا و مولد در شهرستان تاکید کرد.

این واحد خصوصی پرورشی، فعالیت خود را با تکثیر دو گونه مرغ تخم گذار و مرغ گوشتی محلی در روستای سه پیران کسمایی انجام می دهد.

به موجب این پروژه اشتغالزا، در مجموع امکان اشتغال ۳ نفر فراهم می شود.


افتتاح واحد اشتغالزایی بخش خصوصی در شهر فومن

محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان به همراه مسئولین شهرستان یک واحد خصوصی اشتغالزا در شهر

فومن را افتتاح کرد.

این پروژه در حمایت از بخش خصوصی و با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان شهرستان فومن افتتاح شد.

این آموزشگاه بخش خصوصی به ظرفیت آموزشی ۴۰ نفر برای ۲ نفر فرصت شغلی فراهم می کند و با اعتبار ۶ میلیون تومان افتتاح و بهره برداری شد.

به گفته مسئول این آموزشگاه، این واحد اولین آموزشگاه احداث شده در نوع خود در شهرستان فومن است و در صدد اشتغالزایی برای بانوان خانه دار در زمینه پخت انواع خوراک شامل غذا، شیرینی، کلوچه و محصولات مربوطه با محوریت غذاهای سنتی گیلانی می باشد.

افتتاح پل روستای فوشه بخش مرکزی
پل و جاده ارتباطی کوچه شاویزان روستای فوشه بخش مرکزی فومن افتتاح شد.

رییس بسیج سازندگی گیلان با تاکید بر رفع محرومیت زدایی اظهار کرد: این پل در سال ۹۵ آغاز شد و در همان موقع برای احداث آن ۲۰۶ میلیون تومان برآورد اعتبار شده بود که در نهایت با صرف اعتبار 220 میلیون تومان احداث شد.

سردار عبدالله پور با قدردانی از اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: مسوولیت حقوق می گیرند تا خادم و ‌نوکر آنها باشند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه خدمات انجام شده وظیفه ما بوده است، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیش از ۱۴۰۰ پروژه در کل استان آغاز می‌شود و امیدوارم با عزم جدی فرماندهان سپاه این پروژه‌ها که بخش اعظمی از آنها مسکن و پل است تا سال آینده تکمیل شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *