کد خبر: 65356
تاریخ انتشار: 1/اردیبهشت/1403 - ساعت : ۲۱:۲۸

گامی تازه در رفع بزرگترین مشکل تولیدات دانش بنیان گیلان

گامی تازه در رفع بزرگترین مشکل تولیدات دانش بنیان گیلان

امروز شنبه اول اردیبهشت ماه، استاندار گیلان در جریان بازدید از دهکده علم و فناوری فشتام استان گیلان در رشت و در جلسه ای با کارآفرینان، فناوران و سرمایه گذاران به بررسی مشکلات آنان پرداخت و اظهار کرد: باید با تمام تلاش برای تقویت این شرکت‌ها به منظور رسیدن به اهداف مدنظر گام‌های موثری برداشته شود.

اسدالله عباسی با اشاره به ارتباط بین صنعت و دانشگاه و تولیدات مطلوب و صادرات محور شرکت‌های دانش‌بنیان و ارز آوری آنها اظهار کرد: با تمام توان برای رفع موانع و مشکلات این شرکت‌ها و تسهیل فعالیت آنها تلاش خواهیم کرد تا با بهره‌مندی از دانش آموختگان دانشگاه‌ها و ایده‌های دانشجویان، نرخ بیکاری (۶.۲) دهم درصد در استان کاهش یابد.

 

در این بازدید، اولین جلسه کارگروه اقتصاد دانش بنیان استان گیلان با حضور کارآفرینان، فناوران و سرمایه گذاران و همچنین معاون استاندار و برخی مدیران دستگاه های اجرای استان برگزار شد و مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت که عمده ترین تقاضا و مشکل این شرکت ها نداشتن فضای فیزیکی لازم برای توسعه و سرمایه گذاری بود که از این رو در این جلسه مقرر شد 5 هکتار زمین در مجاورت دهکده فناوری و نوآوری فشتام (زمین های مراغ) جهت توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری گیلان به این سازمان اختصاص یابد.

در اینباره دکتر حاتم زاده اشاره نمود که توسعه فضای فیزیکی در دهکده فناوری و نوآوری فشتام و دهکده دانش بنیان شهید املاکی جهت واگذاری و سرمایه گذاری به شرکت های دانش بنیان و فناوری؛ برای توسعه و ساخت کارگاه؛ موجب افزایش تولیدات هم در تنوع محصولات و هم در تعداد محصولات فناورانه خواهد شد که همین امر گامی برای رفع بزرگترین مشکل تولیدات دانش بنیان استان و باعث رونق تولید و افزایش اشتغال زایی خواهد بود.

در ادامه این بازدید استاندار گیلان از نمایشگاه تولیدات دانش بنیان و فناور شرکت های مستقر در دهکده فناوری و نوآوری فشتام بازدید کرد و از نزدیک با روند تولید محصولات این شرکت ها آشنا شد.

دکتر حاتم زاده در این بازدید با اشاره به تنوع محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان و فناور استان گیلان گفت: در حال حاضر 400شرکت دانش بنیان و فناور در ساختارهای مختلف در حال حاضر در پارک علم و فناوری گیلان مستقر و مشغول فعالیتند که از این تعداد؛ 89 شرکت دانش بنیان و مابقی فناور و هسته تحقیقاتی و موسسات بزرگ استان هستند.

وی در ادامه گفت: در سال گذشته در کل کشور 2002 محصول فناورانه تولید شده که سهم پارک علم و فناوری گیلان 222 محصول بوده که می توان گفت این مقدار بیش از 10 درصد تولیدات دانش بنیان و فناورانه کشور است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان ضمن اشاره به توان صادراتی محصولات فناورانه شرکت های مستقر گفت: یکی از ویژگی های تولیدات و خدمات دانش بنیان و فناورانه این شرکت ها؛ توان صادراتی محصولات به بازارهای جهانی است که علاوه بر رقابت با تولیدات داخلی و ملی، توان صادراتی هم دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *