کد خبر: 8654
تاریخ انتشار: 13/دی/1397 - ساعت : ۰۹:۲۸

همزمان با روز رشت ؛ نشست تخصصی رشت پژوهی برگزرشد

همزمان با روز رشت ؛ نشست تخصصی رشت پژوهی برگزرشد

همزمان با روز رشت، نشست تخصصی رشت پژوهی به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهر رشت در تالار گفتمان شهرداری (عمارت بلدیه) برگزار شد.
به گزارش خط قرمز ، در این نشست، اعضای شورای اسلامی شهر رشت، مفاخر و پژوهشگران گیلان همچون شکوهی راد، مرادیان گروسی، محمد بشرا، احمد اداره چی، مهندس شگفت، مهندس الطافی، دکتر صفری (رئیس انجمن مفاخر) فرامرز طالبی حضور داشتند.
در این نشست، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر که به گیلکی سخن می گفت، ضمن شاد باش اظهار داشت: فرهیختگان و مفاخر افتخار این شهر هستند و با عشق و علاقه برای رشت و گیلان قلم می زنند و هر جا نام رشت هست، عشق، علاقه و شادابی را در چهره مفاخر می بینم.
عاقل منش با بیان اینکه سختی در بیان گیلکی در سخنرانی هست، ابراز کرد: از افرادی که این روز را شناسایی کردند، بویژه مهندس واهانیان و شورای چهارم که این روز را تصویب کرد، تقدیر می کنم.
وی با اشاره به اینکه پنجمین سالی است که برنامه های روز رشت برگزار می شود، بیان داشت: این روز مختص همه مردم است و ما در جلسات فرمانداری تقاضا کردیم هر نهاد و ارگانی که می تواند برای بهتر برگزار شدن برنامه ها کمک کند.
عاقل منش با اشاره به تاخیر در حقوق کارگران شهرداری تصریح کرد: اگرچه بابت تاخیر حقوق کارگران شرمنده ایم ولی برنامه های روز رشت باید اجرا شود تا این سرافرازی برای ۷۰۰ هزار جمعیت رشت پا برجا بماند.
رئیس کمیسیون فرهنگی ابراز کرد: اولین دقایق بامداد ۱۲ دی به اولین نوزاد متولد شده، تندیس روز رشت را اهدا کردیم و صدا و سیما این لحظه را ثبت کرد. اگر چه از نظر مالی در تنگنا هستیم ولی تندیس روز رشت را به زوج های جوانی که امروز جشن دارند هم اهدا می نماییم.
عاقل منش درخواست نمود: مولفین، اساتید، صنعتگران و کارگران دست به دست هم داده و از هم مطالبه گری داشته و با تمام وجود این روز را پاس بداریم.
در ادامه این نشست تخصصی با توضیحات مهندس روبرت واهانیان، (رشت پژوه) رضا نوزاد، (محقق و فرزند شادروان نوزاد) علی امیری،(سندپژوه) محمود نیکوییه (نویسنده رشت شهرباران) فریدون شایسته (مورخ) و دکتر هاشم موسوی (رئیس پژوهشکده گیلان شناسی) همراه بود.

خانه هوشنگ ابتهاج در حال تخریب است

سخنان هاشم موسوی در ابتدای مراسم حامل خبر بدی بود که خانه هوشنگ ابتهاج در حال تخریب است.
وی در این باره بیان داشت: اگرچه تلاش هایی شده اما خانه این شاعر بزرگ در معرض تخریب است و اقدام عملی از سوی مسئولان دیده نمی شود.
رئیس پژوهشکده گیلان شناسی نیز حضور اعضای شورای شهر رشت را در مراسم مغتنم شمرد و دغدغه شهروندان را در مشکلات رشت از جمله ترافیک و کمبود فضای سبز بیان کرد و افزود: انتظار ما از مسئولان رشت این است که همچون تهران اعضای شورا و مدیران شهرداری از کمپینگ سه شنبه های سبز استقبال نموده و یک روز را با دوچرخه در شهر تردد کنند.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *