کد خبر: 4918
تاریخ انتشار: 23/آبان/1397 - ساعت : ۱۴:۳۲

نشست کمیته پسماند شهرستان فومن به ریاست حمید رضایی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی شهرستان فومن

نشست کمیته پسماند شهرستان فومن به ریاست حمید رضایی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی شهرستان فومن

نشست کمیته پسماند شهرستان فومن به ریاست حمید رضایی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی شهرستان فومن و با حضور روسای دستگاه های اجرایی مرتبط، شهرداران شهرستان فومن و موسسه سبزکاران بالان صبح روز چهارشنبه ۲۳ آبان ماه ۹۷ در محل فرمانداری فومن برگزار شد.

به گزارش خط قرمز ،رضایی در این جلسه با تأکید بر افزایش فرهنگ سازی در بین عموم مردم درباره تفکیک زباله اظهار کرد: مدیریت پسماند صرفا حمل و دفن زباله نیست.

وی بر لزوم رعایت الگوی مصرف طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: در کنار فرهنگ درست مصرف کردن باید کاری کنیم که به محیط زیست نیست آسیبی نرسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی شهرستان فومن با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد نقش بزرگی در آگاهی بخشی به مردم دارند، افزود: یکی از فعال ترین موسسات محیط زیستی در این زمینه موسسه سبزکاران بالان بوده که از سوی اداره کل روستایی و امور شوراها برای مدیریت پسماند ۲۲ روستای بخش مرکزی معرفی شده است.

رضایی از دستگاه های مرتبط اجرایی خواست که نهایت همکاری را با این موسسه داشته باشند و گفت: مدیریت پسماند دارای دو بخش آگاهی رسانی و فرهنگ سازی و ساماندهی پسماندهای تولید شده است.

به گزارش خط قرمز ، غلام نیا شهردار فومن در این جلسه از جمع آوری ۱۳۸ تن زباله خشک طی شش ماه خبر داد و گفت: با شرکت پیمانکار جهت تفکیک قرارداد امضا شده اما بزرگترین مشکل ما گاری های شخصی جمع آوری زباله خشک است.

صادقی شهردار ماکلوان نیز با بیان اینکه از سال ۹۵ تفکیک زباله آغاز شده است، گفت: زباله های تر به کارخانه کود آلی رشت منتقل می شوند اما اگر صددرصد فرایند تفکیک صورت پذیرد آن شرکت زباله را تحویل نمی گیرد.

وی همچنین از تحویل مواد شوینده و بذر در ازای زباله خشک به شهروندان خبرداد.

آقاجانی شهردار ماسوله نیز با بیان اینکه در سه ماه دوم سال میزان زباله به ۳۷۰۰ کیلوگرم رسیده است، گفت: افزایش قیمت‌ها سبب شده که در جمع آوری زباله نیز هزینه ها بالاتر برود..

وی از خرید ماشین جمع آوری زباله خبرداد و گفت: با دستان خالی نمیشود کاری انجام داد و مدیران باید به موضوعات شهری توجه داشته باشند.

آقاجانی حذف ارزش افزوده را سبب کاهش درآمد شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: شهرداری‌های سراسر کشور به دنبال شکایت از مجلس و دولت در این زمینه هستیم‌.

یکتا رئیس شبکه بهداشت و درمان فومن از جمع آوری پسماند عفونی بیمارستانی، مطب ها و… خبرداد و گفت: از شهرداری‌ها تقاضا میشوند که معاینات پزشکی کارگران حوزه پسماند را به طور دوره ای انجام دهند.

سعدی رئیس اداره محیط زیست فومن نیز با ارائه گزارشی از میزان تفکیک زباله در شهرستان فومن اظهار کرد: میزان تفکیک زباله در مناطق روستایی کم و محدود است و در مناطق شهری نیز در ماه شهریور شاهد کاهش درصد تفکیک بوده ایم.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان موسسه سبزکاران بالان فرایند تفکیک و‌جمع آوری زباله را تشریح کردند و توضیحاتی درباره خطرات زباله ارائه دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *