کد خبر: 9011
تاریخ انتشار: 17/دی/1397 - ساعت : ۲۱:۰۹

نشست توجیهی «طرح مدیریت جامع حوضه آبخیز در ماسوله رودخان، با مشارکت مردم» در فرمانداری فومن برگزار شد

نشست توجیهی «طرح مدیریت جامع حوضه آبخیز در ماسوله رودخان، با مشارکت مردم» در فرمانداری فومن برگزار شد

نشست توجیهی «طرح مدیریت جامع حوضه آبخیز در ماسوله رودخان، با مشارکت مردم» با حضور فرماندار شهرستان فومن، مدیر و کارشناسان معاونیت فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، رئیس منابع طبیعی فومن و مشاور طرح، در فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.

به گزارش خط قرمز – محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن با تاکید بر ضرورت توجه به آبخیزداری اظهار کرد: با دست اندازی به منابع طبیعی و منابع آب زیرزمینی سبب بروز خسارت به انفال شده ایم.

وی با بیان اینکه آبخیزداری در حفاظت از خاک اهمیت بالایی دارد، متذکر شد: اگر می خواهیم شاهد مشارکت مردم باشیم نباید طرح های ما در تضاد با منافع آنها باشد.

فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه اروپا از لحاظ سرسبزی به مانند گیلان است، اظهار کرد: اما این سرسبزی سبب عدم توسعه صنعت نشده است.

محمدباقر رفعتی، معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در این جلسه از وجود ۵۲ حوضه آبخیر در گیلان خبرداد و گفت: تقویت گردشگری، بهبود اشتغال و معیشت مردم در کنار حفظ حریم رودخانه ها از اهداف ماست.

وی با بیان اینکه در حوزه حفاظت از آب و خاک طی دو دهه اخیر به صورت جزیره ای عمل شده است، اظهار کرد: طرح مدیریت جامع حوضه آبخیزماسوله رودخان به عنوان پایلون انتخاب شده است.

رفعتی یادآور شد: مدیریت جامع حوضه آبخیز شامل مجموعه برنامه‌ها و فعالیت‌های مدیریتی و اجرایی است که بر مبنای ویژگی‌های طبیعی حوضه و با همکاری کلیه دست‌اندرکاران در حوضه‌های آبخیز تهیه و درقالب برنامه زمانبندی و موقعیت مکانی مشخص به اجرا در می‌آید.

وی در پایان یادآور شد: پایداری و ارتقاء اکوسیستم‌های طبیعی در حوضه آبخیز، هم‌افزایی و همگرایی درون سازمانی و مجموعه سازمان‌ها مؤثر و تأثیرگذار در برنامه‌ریزی جامع حوضه آبخیز و جلب مؤثر مشارکت مردم در تحقق اهداف، توانمندی بهره‌برداران مجاز و جوامع محلی و حضور فعال تشکل‌های آنان در فاز سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرایی طرح‌های مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز، توسعه پایدار و نظام‌مند منابع مالی، انسانی، اجتماعی و فیزیکی و سرمایه‌های طبیعی حوضه‌های آبخیز، ارتقاء بهره‌وری و شاخص‌های پایداری در حوضه‌های آبخیز، عملیاتی شدن برنامه تاب‌آوری اکوسیستم‌ها در مقابل تنش‌های ناشی از مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی و استقرار نظام جامع پایش و ارزیابی در حوضه‌های آبخیز و ایجاد پایگاه اطلاعات برای هر حوضه آبخیز از اهداف این طرح ملی است. خط قرمز خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *