کد خبر: 8335
تاریخ انتشار: 8/دی/1397 - ساعت : ۱۵:۳۳

معاون هماهنگي امور عمراني استانداری گیلان:استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس،ضرورتی اجتناب ناپذیر در پیشگیری از حوادث ناگوار

معاون هماهنگي امور عمراني استانداری گیلان:استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس،ضرورتی اجتناب ناپذیر در پیشگیری از حوادث ناگوار

استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس،ضرورتی اجتناب ناپذیر در پیشگیری از حوادث ناگوار

به گزارش خط قرمز – معاون محترم هماهنگي امور عمراني استانداری گیلان:اقدام جهادی برای رفع دغدغه خانواده ها از وقوع حوادث جبران ناپذیر در راستای استانداردسازی گرمایشی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

حریق تعدادی از مدارس در چند سال اخیر از جمله،مدرسه ابتدایی غیرانتفاعی دخترانه سوده رشت ، مدرسه ای در شهرستان شفت ، مدرسه روستای سفیلان در شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری ، مدرسه شهید رحیمی درودزن فارس ، مدرسه دخترانه انقلاب اسلامی روستای شین آباد از توابع پیرانشهر و آتش سوزی مدرسه ای در کرمانشاه را می توان از جمله حوادث تلخ و جبران ناپذیر به دلیل عدم استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس طی سال های گذشته نام برد.

دکترعلی اوسط اکبری مقدم معاون محترم هماهنگي امور عمراني استانداری گیلان و سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در گفت وگو با روابط عمومی ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده داغدار دانش آموزان حادثه آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان گفت: استفاده از سیستم های گرمایشی غیراستاندارد و بخاری های نفتی مهمترین علت این آتش سوزی هاست.

وی تصریح نمود: اقدام جهادی برای رفع دغدغه خانواده ها از وقوع چنین حوادث جبران ناپذیردر راستای استانداردسازی گرمایشی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

دکتر مقدم با اشاره به ضرورت استانداردسازی سیستم های گرمایشی،اظهار داشت: استانداردسازی وسایل گرمایشی برنامه ای کشوری است که از سال 92 در استان گیلان نیز آغاز شده است.

وی افزود: هدف از استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس در این برنامه، جمع آوری بخاری های نفتی، هیزمی و گازی در مدارس است.

به گزارش خط قرمز – معاون هماهنگي امور عمراني استانداری گیلان در ادامه با تشریح اقدامات استانداردسازی وسایل گرمایشی واحدهای آموزشی استان ازسال92 تاکنون اظهار کرد:درحال حاضر،910مدرسه با پنج هزار و 525 کلاس درس و زیربنای 473 هزار و 846 مترمربع با هزینه بالغ بر 541میلیارد ریال استانداردسازی شده است.

وی در ادامه گفت و گو با بیان اینکه در زمان حاضر 818 مدرسه گیلان در انتظار استاندارد سازی گرمایشی هستند اظهار کرد: استانداردسازی این تعداد واحد آموزشی با چهار هزار و 681 کلاس درس نیازمند اعتباری بالغ بر 112میلیارد تومان می باشد.

سرپرست اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس گیلان با اشاره به اینکه تعداد284 مدرسه با بخاری نفتی کار می کنند بیان داشت: تمام تلاش خود را به کار می گیریم که همه بخاری های نفتی را از مدارس استان جمع آوری کنیم.

دکتر مقدم با یادآوری اینکه تنها بخاری های نفتی و گازی در مدارس خطرآفرین نیستند، اظهار کرد: فقط بحث بخاری های نفتی و گازی را به عنوان مسئله خطرآفرین در مدارس و اماکن دیگر نباید ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در گیلان تلاشمان حذف بخاری های نفتی و گازی است و در سال های بعد حتما بحث استانداردسازی تاسیسات برقی و الکتریکی را نیز در دستور کار قرار می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *