کد خبر: 6900
تاریخ انتشار: 19/آذر/1397 - ساعت : ۲۲:۰۱

مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه بهداشت راه اندازی شد

مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه بهداشت راه اندازی شد

مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه بهداشت، با حضور ریاست و مسوولان دانشگاه، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی و نماینده مردم رشت در مجلس، عصر امروز، در دانشکده بهداشت راه اندازی شد.

به گزارش خط قرمز ، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آیین افتتاح مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه بهداشت، با بیان این مطلب که افتتاح این مرکز در راستای تحقق نقشه راهبردی داشگاه علوم پزشکی گیلان،” پیشرو بودن در بین دانشگاه های نسل سوم” است، گفت:  یکی از پایه های اساسی مراکز رشد، شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور می باشند.

دکتر شاهرخ یوسف زاده در ادامه آغاز بکار مجتمع فناوری های پیشرفته دانشگاه علوم پزشکی گیلان را دستاوردهای دانشگاه ذکر کرد و افزود: مجتمع فناوری‌های پیشرفته پزشکی گیلان دارای بیش از 40 هسته و واحد فناور و هفت شرکت دانش‌بنیان می باشد.

وی با بیان این که یک چهارم هسته های فناور استان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان مستقر است، یادآور شد: روز به روز شاهد استقبال پیش از پیش جامعه علمی درحوزه فناوری سلامت، هستیم.  در این راستا، دانشگاه از ایده های مثمر ثمر و کاربردی، حمایت می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ادامه داد: راه اندازی مراکز رشد دانشکده داروسازی و دانشکده پیراپزشکی شرق گیلان-لنگرود در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد و امروز همزمان  افتتاح مرکز رشد و فناوری سلامت دانشکده بهداشت و آغاز فعالیت مرکز رشد پیراپزشکی در لنگرود را نیز شاهد هستیم.

دکتر یوسف زاده با اشاره به معضلات و مشکلات پیش رو در کشور، راه حل رفع این معضلات را بهره مندی از دانش، علم و سرمایه های انسانی که حاصل تحصیل در دانشگاه ها است، عنوان کرد و گفت: باید به جوانان کشور  به عنوان سرمایه های اصلی این مرز و بوم، توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به هفت شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تولیدات مربوط به آنژیوگرافی قلبی و مغزی همچنین تولید محصول جایگزین قرص برنج را از جمله، ارزشمندترین تولیدات این شرکت ها عنوان کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *