کد خبر: 7535
تاریخ انتشار: 27/آذر/1397 - ساعت : ۱۵:۲۱

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان: گیلان 2.5 درصد راه های ترانزیتی کشور را داراست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان: گیلان 2.5 درصد راه های ترانزیتی کشور را داراست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به وجود 805 کیلومتر راه شریانی در گیلان، عنوان کرد: 616 کیلومتر از راه های شریانی استان ترانزیتی می باشد که 2.5 درصد راه های ترانزیتی کشور محسوب می شود

به گزارش خط قرمز – محمدرضا نازک کار در گفت وگو با ایسنا – منطقه گیلان، با بیان اینکه گیلان یک استان حمل و نقلی است، اظهار کرد: گیلان دارای شاخص های بالا در حمل و نقل است و در حال حاضر سه پایانه بار فعال و 10 پایانه مسافر فعال داریم.

وی با اشاره به وجود 805 کیلومتر راه شریانی در گیلان، عنوان کرد: گیلان با 14 هزار و کیلومترمربع وسعت 2.3 درصد از راه های شریانی کشور را به خودش اختصاص داده است. همچنین 616 کیلومتر از راه های شریانی استان ترانزیتی می باشد که 2.5 درصد راه های ترانزیتی کشور محسوب می شود و در این زمینه جزو پنج استان اول هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه گلوگاه های ترافیکی استان در ایام تعطیلات با تراکم بالایی مواجه است، تصریح کرد: در گیلان بالغ بر 490 کیلومتر راه چهارخطه دارای باند رفت و برگشت و 60 کیلومتر آزادراه داریم.

این مقام مسئول، با تاکید بر لزوم احداث راه های جدید و ارتقای خدمات دهی به کاربران جاده ها، تصریح کرد: هم اکنون سه شرکت بین المللی حمل کالا و یک شرکت بین المللی حمل مسافر را به ثبت رسانده ایم و 85 نمایندگی شرکت حمل و نقل بین المللی در استان فعال است.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه نخست امسال 79 هزار و 417 تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل استان ار مرز زمینی آستارا وارد شده است، افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش در واردات داشتیم. همچنین طی مدت مذکور حدود 328 هزار و 700 تن کالا از گیلان صادر کردیم که رشد 40 درصدی را نشان می دهد.

نازک کار اضافه کرد: 353 هزار و 296 تن کالا از استان ترانزیت شده که از این میزان بالغ بر 291 هزار و 990 تن مربوط به مرز آستارا و حدود 61 هزار و 290 تن مربوط به مرز آبی انزلی است. ترانزیت ورودی گیلان از مرز آستارا نیز 152 هزار و 900 تن بوده که کاهش 14 درصدی را نشان می دهد. همچنین 200 هزار و 394 تن کالا ترانزیت خروجی با 9 درصد کاهش داشتیم.

به گزارش خط قرمز – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه از فروردین لغایت آبان امسال 910 هزار و 939 نفر تردد از مرز زمینی آستارا داشتیم، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشاه 63 درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به صدور کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان حمل و نقل استان، تاکید کرد: براساس آیین نامه ها هر راننده بیشتر از 9 ساعت در شبانه روز مجاز به رانندگی نیست، اما با توجه به اینکه وسائط نقلیه از این توانایی برخوردارند لذا رانندگان می توانند حداکثر دو کمک راننده داشته باشند تا به ایجاد اشتغال نیز منجر شود.

این مقام مسئول، نرخ حمل، بیمه تکمیلی و قیمت قطعات یدکی را از جمله مشکلات صنفی رانندگان ناوگان حمل و نقل دانست و عنوان کرد: بیمه تکمیلی رانندگان راه اندازی شده و نرخ بیمه تامین اجتماعی کاهش 50 درصدی داشته است. همچنین بالغ بر 4 هزار حلقه لاستیک براساس قیمت مصوب شورای اقتصاد بین رانندگان توزیع کردیم.  خط قرمز خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *