کد خبر: 10185
تاریخ انتشار: 2/بهمن/1397 - ساعت : ۱۷:۲۳

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان : تامین آتیه آینده سازان کشور با بیمه دانشجویی

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان : تامین آتیه آینده سازان کشور با بیمه دانشجویی

بیمه دانشجویی در قالب مشاغل آزاد فرصتی مناسب برای ایجاد امنیت خاطر خانواده ها در خصوص جوانان دانش آموخته میباشد .

به گزارش خط قرمز – جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با بیان مطلب فوق طی سخنانی اظهار داشت : ایجاد شرایط مطلوب برای امنیت خاطر و آرامش روانی یکی از کارکردهای سازمان تامین اجتماعی است .

ایشان افزود : یکی از دغدغه های تمامی خانواده ها ، فراهم نمودن بستری برای تامین آتیه فرزندان بویژه در اقشار جوان و تحصیل کرده میباشد و ابلاغ بیمه دانشجویی در قالب مشاغل آزاد با امتیازات خاص خود یکی از جلوه های تلاش تامین اجتماعی برای حرکت در مسیر تامین آتیه آینده سازان کشور میباشد .

مدیرکل تامین اجتماعی با اشاره به ابلاغ بخشنامه بیمه دانشجویی ، این امکان را فرصتی برای تمامی دانشجویان جهت بیمه پردازی و ایجاد سابقه بمنظور برخورداری از تعهدات و پوشش های مربوطه در چارچوب مقرر و استفاده از بازنشستگی در سنی ایده ال و مناسب برشمرد .

جمیل حق پرست همچنین اذعان داشت : دانشجویان میتوانند با یکبار مراجعه به شعب تامین اجتماعی و انعقاد قرارداد بصورت انتخابی با نرخهای مختلف تعیین شده در مشاغل آزاد از این خدمت جدید تامین اجتماعی برخوردار و تحت پوشش قرار گیرند .

ایشان افزود : ممکن است برخی دانشجویان با تصور اینکه از دفترچه درمانی بواسطه والدین خود بهره مند هستند این امر را بمنزله بیمه بودن خود تصور نمایند که در پاسخ به این گروه باید اظهار داشت : تعهدات سازمان بغیر از پوشش درمانی فقط به بیمه شده اصلی تعلق میگیرد و افراد تبعی تنها از دفترچه درمانی برخوردار هستند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه از امتیازات بیمه دانشجویی امکان تداوم استفاده ازاین دفترچه خواهد بود خاطرنشان ساخت : سوابق بیمه ای و شماره بیمه هر فرد در تمام کشور یکسان و محفوظ بوده و حتی اگر دانشجویانی از استانهای دیگر نیز در گیلان مشغول به تحصیل باشند میتوانند به راحتی در سالهای تحصیلات دانشگاهی بیمه پردازی نمایند .

دریافت فیش وپرداخت آسان و سریع حق بیمه ازطریق اینترنت ، امکان تجمیع سوابق پس از اشتغال در واحدهای مشمول قانون کار و حتی انتقال سابقه با شرایط قانونی به صندوق بازنشستگی کشوری در صورت استخدام افراد در ارگانهای دولتی پس از فارغ التحصیلی نیز از دیگر مزایای طرح بیمه دانشجویی میباشد. خط قرمز خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *