کد خبر: 11077
تاریخ انتشار: 12/بهمن/1397 - ساعت : ۲۲:۲۸

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان خبرداد: مقدمات ایجاد 5 کارگزاری رسمی در 5 شهر گیلان فراهم است

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان خبرداد: مقدمات ایجاد 5 کارگزاری رسمی در 5 شهر گیلان فراهم است

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه مقدمات ایجاد 5 کارگزاری رسمی در 5 شهر بندرآستارا، تالش، رودسر، لنگرود و صومعه‌سرا و 3 واحد در رشت نیز فراهم شده است افزود: مراحل آزمون و مصاحبه برای راه‌اندازی این کارگزاری‌ها جهت افزایش میزان پاسخگویی در حال اجرا است.

به گزارش خط قرمز، جمیل حق‌پرست  «دستاوردها و خدمات تأمین اجتماعی استان گیلان بعد از انقلاب» در رشت اظهار داشت: تأمین اجتماعی استان گیلان در دو بخش اداره کل تأمین اجتماعی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی اداره می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه در سال 57 در بخش واحد‌های تابعه تأمین اجتماعی گیلان، تعداد شعب اجرایی این سازمان 9 واحد بود افزود: تعداد شعب اجرایی تابعه تأمین اجتماعی استان گیلان در سال 97 افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: ما در سال 97، 408 هزار نفر بیمه‌شده اصلی داشتیم و تعداد مستمری‌بگیران در سال 57، 3 هزار و 200 نفر بوده اما امروز این تعداد به 122 هزار نفر رسید و ما در ابتدای انقلاب تنها 30 هزار کارگاه در سطح استان گیلان داشتیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان با اشاره به گروه‌های جدید تحت پوشش تأمین اجتماعی پس از انقلاب گفت: بیمه شدگان اختیاری، کارگران، رانندگان، طلاب، بسیجیان، خادمین مساجد، باربران، اعضای انجمن‌های نظام پزشکی و دیگر افراد از گروه‌های تحت پوشش بعد از انقلاب به شمار می‌روند.

حق‌پرست با بیان اینکه در ابتدای انقلاب، بیشتر افراد شاغل در کارگاه‌ها که به دستور کارفرما تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار می‌گرفتند اما امروز چتر حمایتی این سازمان افزایش یافته است افزود: ما امروز بیمه‌های توافقی را نیز در این سازمان داریم.

وی با اشاره به اینکه بیمه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز جزء خدمات سازمان تأمین اجتماعی گیلان به شمار می‌رود گفت: در راستای بیمه‌های توافقی، برخی افراد مانند جامعه مهندسان و وکلای حقوقیمی‌توانند به صورت گروهی با سازمان تأمین اجتماعی توافق ‌کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه مقدمات ایجاد 5 کارگزاری رسمی در 5 شهر بندرآستارا، تالش، رودسر، لنگرود و صومعه‌سرا و 3 واحد در رشت نیز فراهم شده است افزود: مراحل آزمون و مصاحبه برای راه‌اندازی این کارگزاری‌ها جهت افزایش میزان پاسخگویی در حال اجرا است.

حق‌پرست با بیان اینکه تشکیل و حمایت از کانون‌های بازنشستگی در سطح استان گیلان نیز از اقدامات توسعه‌ای سازمان تأمین اجتماعی جهت گسترش خدمات است گفت: امروز در حال تعامل و حمایت با تشکل‌های بازنشستگی و انجمن‌های کارگری هستیم و 32 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش داریم.

وی به اقدامات مرتبط نظیر خدمات از طریق بخش خصوصی با هدف کاهش حجم مراجعات در شهرهای بزرگ اشاره کرد و افزود: افزایش شعب در شهرستان‌ها، حرکت به سمت خدمات غیر حضوری، ایجاد شعب اقماری در بخش‌ها و شهرهای فاقد واحد بیمه‌ای و دیگر موارد از اقدامات این سازمان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان گفت: مشاهده سوابق بیمه‌ای، مشاهده فیش مستمری‌بگیران، ارسال لیست بیمه،دریافت فیش حق بیمه، ابلاغ الکترونیکی، نسخه‌های الکترونیکی و بازرسی‌های مرتبط و دیگر شاخصه‌ها از خدمات الکترونیکی، غیرحضوری این سازمان هستند.

حق‌پرست با اشاره به نوسازی بعضی از ساختمان‌های اداری سازمان تأمین اجتماعی و کلنگ‌زنی ساختمان بندرانزلی و دیگر مکان‌ها ابراز داشت: سامانه استعلام نیز در راستای پاسخگویی به برخی دستگاه‌های اجرایی که برای استعلام به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه می‌کردند نیز ایجاد شد.

وی با اشاره به برخی مشکلات گفت: همواره کارگاه‌ها و کارفرمایانی هستند که مزایا و دستمزد واقعی خود را به ما اعلام نمی‌کنند و یکی از مشکلات در پرداخت مستمری افراد که به میزان حقوق خود اعتراض دارند این بوده که برخی از این افراد نمی‌دانند که در حقیقت دستمزد آنان کم است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی، حقوق افراد را با توجه به میزان دستمزد و کارکرد آنان مشخص می‌کند و امروز 70 درصد بیمه‌پردازان ما از حداقل دستمزد برخوردارند و حقوق تعیین شده آنان نیز در راستای همان دستمزدشان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *