کد خبر: 6588
تاریخ انتشار: 15/آذر/1397 - ساعت : ۱۳:۴۱

مدیرکل اوقاف گیلان در جلسه شورای اداری اعلام کرد: مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب امید آفرین باشد

مدیرکل اوقاف گیلان در جلسه شورای اداری اعلام کرد: مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب امید آفرین باشد

اعلام برنامه های ادارات شهرستانی برای گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب

به گزارش خط قرمز حجت الاسلام علیزاده مدیرکل اوقاف گیلان امروز(۱۴آذر) در جلسه شورای اداری با موضوع برنامه ریزی اجرای مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار داشت: پیروزی انقلاب، اسلام را احیا کرد و به کشور ما کرامت و عزت داد.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب، ایران و ایرانی عزت نداشت، گفت: به برکت انقلاب، امروز کشور ما در جهان جایگاه تعیین کننده ای در مناسبات جهانی دارد.

مدیرکل اوقاف گیلان، پیشرفت های بهداشتی، پزشکی، نانوتکنولوژی، علمی و دانشگاهی، نظامی و فضایی و هسته ای را شگفت انگیز دانست و افزود: همه این پیشرفت ها در سایه انقلاب و به برکت فداکاری شهداست.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین سلگرد پیروزی انقلاب گفت: دشمنان انقلاب به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم ایران نسبت به آینده انقلاب هستند.

علیزاده با اشاره به اینکه مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب امید آفرین باشد، گفت: برنامه های نظام مند برای گرامیداشت پیروزی انقلاب به ادارات اجرایی ارجاع شده است.

وی ترسیم اهداف انقلاب اسلامی در ۴۰ بقعه متبرکه در هر شهرستان و معرفی ۴۰ مسجدانقلابی که نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند را از جمله این برنامه ها برشمرد و گفت: معرفی وتجلیل از ۴۰ نفر از هیئات امناء و خادم انقلابی و ۴۰ نفر از ائمه جماعات که در پیروزی انقلاب اسلامی حضور جدی و اثرگذار داشتند از دیگر این برنامه هاست.

به گزارش خط قرمز مدیر کل اوقاف گیلان با تاکید بر ترسیم کارنامه و عملکرد انقلاب اسلامی در خصوص تاسیس و راه اندازی مساجد و اماکن مقدسه، اظهار داشت: معرفی چهل مسجد و بقعه ساخته شده بعد از انقلاب اسلامی در هر شهرستان و یا استان و معرفی چهل عدد موقوفات احیاء شده بعد از انقلاب اسلامی و تولید محتوای مورد نیاز برای رسانه ها و خطبا در اولویت برنامه های کاری ادارات اوقاف شهرستانی باشد.

وی ادامه داد: ادارات اوقاف شهرستانی از آرم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بنرها و پوسترها مراسمات فرهنگی که از آثار انقلاب اسلامی هستند استفاده کنند.

علیزاده بر برگزاری کرسی گفتمان انقلاب اسلامی وتبین دیدگاه امام راحل و مقام معظم رهبری با حضور چهل نفر از اساتید انقلابی در چهل بقعه و مسجد در هر شهرستان و یا استان تاکید کرد و گفت: تجلیل از ۴۰ پیرغلام قرآنی انقلابی، برگزاری نشست های تخصصی با نخبگان انقلابی از اصناف مختلف در حوزه های مختلف وقف، معرفی ۴۰ بقعه متبرکه شاخص فرهنگی و انقلابی از برنامه های ادارات اوقاف شهرستانی در ایام منتهی به سالگرد پیروزی انقلاب باشد.

وی با اشاره به لزوم ارائه آمار مساعدت به جامعه هدف از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توسط ادارات اوقاف شهرستانی، افزود: بیان انواع خدمات اوقاف به مردم بعد از انقلاب اسلامی ضرورت دارد.

به گزارش خط قرمز مدیرکل اوقاف گیلان اذعان کرد: معرفی چهل انجمن یاوران وقف، راه اندازی ۴۰ مرکز آموزش سبک زندگی اسلامی، برگزاری ۴۰ مراسم دعا در بقاع متبرکه در هر شهرستان و استان، برگزاری چهل جشن باشکوه انقلاب در هر شهرستان و استان از جمله برنامه های ادارات اوقاف شهرستانی باشد.

وی یادآور شد: معرفی ۴۰ طرح مودت بیش از ۴۰ میلیون تومان، برگزاری چهل کرسی تلاوت قرآن کریم، برگزاری چهل محفل انس با قرآن در هر شهرستان و یا استان بمناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به نیت شادی ارواح شهدای انقلاب اسلامی مورد توجه ادارات اوقاف شهرستان ها باشد.

علیزاده در پایان با ضروری خواندن گرامیداشت حماسه ۹ دی گفت: اجازه ندهیم این حماسه بزرگ که از نابودی انقلاب و کشور جلوگیری کرد و انقلاب را بیمه کرد فراموش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *