کد خبر: 63237
تاریخ انتشار: 28/آبان/1402 - ساعت : ۲۲:۲۲

فرمانده سپاه فومن : ترویج فرهنگ ناب بسیجی با جهاد تببین است

فرمانده سپاه فومن : ترویج فرهنگ ناب بسیجی با جهاد تببین است

اختصاصی خط قرمز- طیبه قدیمی / فرمانده سپاه ناحیه فومن گفت : هدف ما در سپاه شهرستان فومن ارتباط چهره به چهره با مردم و اقشار مختلف است که از طریق جهاد تبیین ، فرهنگ ناب بسیجی و این ارزش را بین مردم تببین و ترویج دهیم و وظیفه ما این است که در جهاد تببین نسلی را که در دوران دفاع مقدس نبودند.

 

فرمانده سپاه ناحیه فومن در نشست خبری با رسانه های این شهر ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به جایگاه رفیع این قشر پرداخت و گفت : رشادت های جامعه پرستاری در بحران شیوع کرونا غیر قابل انکار است که در راه نظام سلامت جهاد کردند .

سرهنگ دکتر محسن جعفری با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج اظهار کرد : هفته بسیج امسال با حملات ددمنشانه رژیم صهیونستی به مردم بی دفاع غزه همراه است حکومتی که پایه های آن سست است و در طول 75 سال سلطه با مقاومت مردم بی دفاع فلسطین روبرو است .

وی با بیان اینکه رژیم قاصب با حمایت های مستقیم آمریکا ، انگلیس و فرانسه به جنایت های خود ادامه میدهد ، افزود : اگر حمایت های استکبار جهانی نیود فاتحه اسرائیل خوانده شده بود و دیگر توان مقاومت نداشت و هنرش فروریختن بمب بر روری خانه ، کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی است و در حالی که خود را دارای مجهز ترین ارتش دنیا  اعلام می کند مدارس ، بیمارستان ها و مساجد را زیر بمباران بمب های نامتعارف خود قرار می دهد .

وی تصریح کرد : اکنون با نسل کشی که رژیم صهیونستی در غزه به راه انداخته تمام جهان را بیدار ساخته و مردم کشورهای اروپایی مقابل کاخ سفید و کاخ الیزه انگلیس بر علیه اسرائیل راهپیمایی می کنند و این نشان دهنده بیداری مردم جهان و انزجار آنها از اسرائیل است .

وی سر منشاء مقاومت مردم غزه را از مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی دانست و گفت : اگرچه مردم غزه مقاومت خود را از ملت ایران آموخته اند اما در طوفان القصی از ملت ایران جلوتر هستند و مقاومت را حیاتی تر از خون در رگ ها می دانند .

فرمانده سپاه ناحیه فومن ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج اظهار کرد : بسیج در همه عرصه ها مظهر مردم سالاری دینی و اسلامی است و می تواند دسته های مسئول را  در جهت دهی،  هدف گذاری و عمل یاری کند و پایه اصلی بسیج احساس مسئولیت و تفکر ارزشی و مهمترین دغدغه بسیج حفظ نظام ، انقلاب و دستاوردهای و رفع مشکلات مردم است .

جعفری افزود : بسیج با تفکر رفع مشکلات مردم در عرصه های مختلف نقش آفرین بوده و در عرصه های نظامی و دفاعی پیش گام است و در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی بسیج بسیار اثرگذار حرکت می کند .

وی با بیان اینکه بسیج در ساخت راه ، پل ، خدمات رسانی روستایی و شهری در حوادث غیر مترقبه و بحران ها در مواجه و مقابله با حوادث فتنه گون اثر گذار است ، تصریح کرد : در کمک مومنانه و توزیع بسته های معیشتی توانسته اقدامات موثری را به منصه ظهور برساند و هرکس که دغدغه نظام ، مردم ، اسلام و خدمت به مردم داشته باشد بسیجی است .

سرهنگ جعفری افزود : همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند :بسیاری از پیشرفت های کشور مرهون تفکر بسیجی است و مهمترین هدف ما در سپاه شهرستان فومن ارتباط چهره به چهره با مردم و اقشار مختلف است که از طریق جهاد تبیین ، فرهنگ ناب بسیجی و این ارزش را بین مردم تببین و ترویج دهیم و وظیفه ما این است که در جهاد تببین نسلی را که در دوران دفاع مقدس نبودند را از ارش های انقلاب و بسیج آگاه سازیم و نسل دهه 70 و 80 با ارزش های بسیج آگاه شوند و تفکر بسیجی را بشناسند .

وی با بیان اینکه بسیجی که از سوی دشمن معرفی می شود خشن ، بی سواد ومنزوی است ، اظهار کرد : بسیجی که امروز باید معرفی شود بسیجی پویا ، پیش برنده و پیش رونده است که در میدان همه عرصه ها حاضر و تاثیر گذار خواهد بود .

سرهنگ جعفری با اشاره به برنامه های هفته بسیج امسال اعلام کرد : شعار امسال هفته بسیج ” بسیج امید ملت”  است و سپاه ناحیه فومن در هفته بسیج امسال 54 برنامه اصلی و 200 برنامه جانبی دارد که در 180 پایگاه مقاومت بسیج برادران و خواهران و مساجد فومن و اصناف برگزار می شود .

وی افزود : 34 سری جهیزیه از اقلام اساسی منزل با ارزش تقریبی 2 میلیارد تومان تهیه شده و به مناسبت ولادت حضرت زینب (ص) با کمک کمیته امداد در رزمایش به نوعروسان شهرستان فومن اهدا شد .

گفتی است که برنامه های شاخص هفته بسیج شهرستان فومن پویش نذر خون ، اردوی پیشرفت دانش آموزی ، جشنواره غذاهای بومی و محلی ، اعزام کاروان راهیان نور جنوب دانش آموزی ، توزیع 200 بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان کم برخوردار ، میز خدمت با حضور مسئولان شهرستان ،نشست بصریتی ، مراسم بزرگداشت هفته بسیج ، گردهمیایی نمایش اقتدار بسیجیان شهرستان با حضور 3 هزار بسیجی منتخب در ورزشگاه آزادی فومن است که در طول یک هفته برگزار می شود .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *