کد خبر: 2547
تاریخ انتشار: 23/مهر/1397 - ساعت : ۱۵:۱۹

فرماندار رشت در دیدار با هنرمندان :با تمام توان و ظرفیت از جامعه هنر حمایت می کنیم+تصاویر

فرماندار رشت در دیدار با هنرمندان :با تمام توان و ظرفیت از جامعه هنر حمایت می کنیم+تصاویر

 

 

افزایش 28 درصدی اجرای نمایش در رشت /هنر جامعه را با نشاط و شاداب و زیبا می کند


به گزارش پایگاه خبری خط قرمز:جلسه نشست باهنرمندان به میزبانی دکتر مومن زاده فرماندار رشت در سالن اجلاس فرمانداری و با حضور دکتر حسن پور رییس اداره ارشاد اسلامی شهرستان رشت و جمعی از مفاخر وهنرمندان نام آشنا در عرصه های مختلف فرهنگ و هنر و رسانه برگزار شد.

سال گذشته 390 هزار نفر در سینماهای رشت فلیم دیدند

در ابتدای جلسه دکتر محمد حسن پور ضمن تشکر از فرماندار رشت و دعوت ایشان جهت این گرد همایی و با بیان اینکه هنرمندان با فرهنگسازی بازوان شما در حوزه نشاط اجتماعی هستند، تصریح کرد : 65 درصد مراکز فرهنگی گیلان در شهر رشت مستقر است که سال گذشته 58 عنوان نمایش با 565 اجرای صحنه داشتیم که نسبت به سال گذشته 28 درصد رشد داشتیم همچنین 7 آموزشگاه نمایش و 15 گروه نمایشی به ثبت رسیده است .

وی افزود : در شهر رشت 42 آموزشگاه موسیقی فعال است که  سال گذشته 114 کنسرت موسیقی پاپ ، سنتی و محلی در رشت به اجرا در آمد همچنین 56 آموزشگاه تجسمی و 5 نگارخانه در رشت داریم که سال گذشته 53 نمایشگاه عکس ، نقاشی ، خوشنویسی بر پا شد و 63 موسسه فرهنگی و هنری تک منظوره و چند منظوره در رشت فعال هستند.

دکتر محمد حسن پور با بیان اینکه 206 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و هنری در رشت به عرضه ای محصولات می پردازند افزود : رشت 3 سینما با 4 سالن دارد که سال گذشته 73 عنوان فیلم در این سینماها اکران شد و 390 هزار نفر در سینماهای رشت به تماشای فیلم نشستند .

وی  تصریح کرد : 5 آموزشگاه آزاد نمایشی ، 12 موسسه قرآنی و انجمن قرآن و عترت در رشت فعال هستند همچنین 121 مرکز چاپ در شرکت فعالیت می کنند.

رییس فرهنگ و ارشاد رشت با بیان اینکه این جلسه به شکل تخصصی برگزار می شود و انجمن ها به ارائه نظرات و راهکارها و بیان مشکلات خود به شکل اجمالی می پردازند ، افزود : در خواست ما این است که جلسات دیگر به شکل بخش به بخش برگذارشود تا اصحاب هنر بتوانند به نتیجه مطلوب برسند.

 

زبان هنر رساترین زبان است

در ادامه این نشست میر شمس مومنی زاده فرماندار رشت ، خطاب به هنرمندان بیان کرد : فرمانداری را خانه دوم خود بدانید ، به خانه دوم خود خوش آمدید.
وی با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که گیلان و شهر رشت افتخار تاریخی و فرهنگی و هنری فراوان دارد و در این زمینه پیش تاز است ، خاطر نشان کرد : اگر می خواهیم انحطاط و تعالی جوامع را مورد بررسی قرار دهیم ، باید ریشه های فرهنگی آن جوامع را بررسی کنیم وخیلی از آسیب ها در ابعاد مختلف که امروزه در جوامع شاهد آن هستیم ریشه های فرهنگی دارند و بر همه ما اعم از مسئولین اجرایی و هم شما به عنوان اصحاب فرهنگی لازم است در جهت مقابله با این آسیب ها و ترویج و گسترش ارزشهای فرهنگی در جامعه تلاش کنیم و این رسالتی بزرگ برای همه ماست .

وی افزود : هنر جامعه را با نشاط و شاداب و زیبا می کند . زبان هنر رساترین زبان است. ما با زبان شعر و نقاشی و موسیقی می توانیم خیلی از ناگفته ها ، مطالبات ، احساسات ، مشکلات و …به نحو بهتری منتقل کنیم.

فرماندار رشت در پاسخ به مطالبات و نیاز های هنرمندان که برخی از آنها در زمینه های مختلف فرهنگ ، هنر و رسانه در این نشست از طریق نمایندگانشان مطرح شد، بیان کرد : وظیفه ما حمایت از جامعه هنرمندان است و این قول را به شما می دهیم که با تمام توان و ظرفیت ، آنچه که از دست ما بر می آید در حق شما دریغ نکنیم .
فرماندار رشت افزود: باید تلاش کنیم فرهیختگان اصحاب فرهنگ نقش الگودهی خود را به کفایت ایفا کنند و جوانان ما آنها را بهتر بشناسند و از آنها الگو بگیرند.
وی در آخر گفت: برای حمایت از هنرمندان و مطالبات آنها طی ده روز آینده کارگروهی جهت تصمیم گیری و چگونگی حمایت از هنرمندان در زمینه های مختلف تشکیل میدهیم . جلسه بعدی با شما اصحاب هنر وقتی خواهیم داشت که حداقل چند جلسه کارگروه در جهت رفع برخی مشکلات شما داشته باشیم.

در دقایق پایانی این نشست ، دکتر جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به جمع حاضر پیوست و با ایراد سخنانی حمایت همه جانبه خود را از جامعه هنرمندان و مطالبلت آنها اعلام کرد.

گفتنی است که در این نشست صمیمی رییس انجمن ها هنری و ادبی نظرات ، پیشنهادات و مشکلات خود را بیان کردند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *