کد خبر: 4413
تاریخ انتشار: 15/آبان/1397 - ساعت : ۱۶:۴۸

فرماندار رشت : جامعه ای توسعه یافته تلقی می گردد که تعادل در ارائه خدمات بین مردان و زنان را نیزمورد توجه داشته باشد

فرماندار رشت : جامعه ای توسعه یافته تلقی می گردد که تعادل در ارائه خدمات بین مردان و زنان را نیزمورد توجه داشته باشد

به گزارش خط قرمز ، دکتر میرشمس مومنی زاده ، فرماندار شهرستان رشت ، در جلسه کمیته بانوان که با حضور مشاورین بانوان ادارات ، دستگاه ها و بخشداری های شهرستان رشت برگزار گردید ، با اشاره به ظرفیت عظیم بانوان در جهت توسعه ی کشور به عنوان نیمی از جمعیت فعال جامعه ، تصریح کرد: بانوان این سرزمین ، در جریان پیروزی انقلاب ، 8 سال دفاع مقدس و دوران سازندگی نقشی به سزا داشته و اکنون نیز در عرصه های مختلف سیاسی ، فرهنگی، اقتصادی وعرصه های مدیریتی نقش فعال دارند؛ خصوصا انکه در سال های اخیر حضور بانوان در عرصه های تصمیم سازی و تصمیم گیری در حد قابل توجهی رو به رشد بوده است.

مقام عالی دولت در شهرستان، جامعه ی توسعه یافته را محدود به تامین مسکن ، درآمد، اشتغال، امیدبه زندگی و ارائه سایر خدمات عمومی ندانسته و اظهار داشت: جامعه ای بمعنای واقعی توسعه یافته تلقی می گردد که علاوه بر فراهم آوردن شرایط وخدمات مذکور، تعادل در ارائه خدمات بین مردان و زنان را نیزمورد توجه داشته باشد.

وی با اشاره به پتانسیل ها ، مطالبات و نیازمندی های بانوان در سطوح و حوزه های مختلف در شهرستان، ضمن مخاطب قرار دادن حاضرین در جلسه ، تصریح نمود: مشاوران بانوان در ادارات و سازمان ها به پیگیری نیازهاومشکلات، تنها درمحدوده سازمان خویش بسنده نکرده وبا افق دید بلندتر و وسیع تری، مسائل جامعه بانوان شهرستان را مورد پیگیری قرار دهند ، بطوریکه تمام تلاش خویش را در جهت رشد و ارتقای توانمندی ها و جایگاه بانوان در سطح شهرستان بنمایند.

وی همچنین ادامه داد: مشاورین بانوان باید در جهت کاهش آسیب های اجتماعی ، تحکیم بنیاد خانواده ها ، حمایت ازبانوان نخبه دررشته های ورزشی، علمی، هنری ، کارآفرینی وتولید اهتمام نمایند.

به گزارش خط قرمز ، فرماندار شهرستان رشت ، توسعه و تعالی یک جامعه را در گرو سلامت و نشاط افراد آن جامعه دانست و افزود: با برنامه ریزی مناسب و توجه به فاکتورهایی چون ورزش های همگانی و توسعه آن ، حمایت از ورزش های قهرمانی، توجه به نیازهای اجتماعی بانوان ،استفاده بهینه از فضاهای عمومی مانند پارک ها، باشگاه ها و استخرها در جهت غنی سازی اوقات فراغت بانوان، برگزاری جشنواره ها ، جنگ های شادی ، اردوهای ورزشی ، سیاحتی و زیارتی برای بانوان ، نشاط اجتماعی را نیز می توان ارتقا بخشید.

دکتر مومنی زاده افزود: توانمند سازی بانوان روستایی ، توسعه مشاغل خانگی، کارآفرینی، صنایع دستی، فرش بافی و غیره نیز باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم آشناسازی نسل جوان با اهداف ، دست آوردها و آرمان های انقلاب در چهلمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی به وسیله ی ارائه برنامه های فرهنگی و هنری در قالب جشنواره، همایش و سخنرانی در دهه ی فجر اظهار داشت: تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران ، به خصوص مادران و همسران شهدا و برگزاری برنامه های ورزشی ، هنری، فرهنگی ، جشنواره ها و برپایی نمایشگاه با مدیریت مشاوران بانوان درایام دهه فجر باید در دستور کار قرار گیرد. خط قرمز خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *