کد خبر: 7910
تاریخ انتشار: 2/دی/1397 - ساعت : ۱۷:۲۵

فرماندار رشت : اثرات اجتماعی ناشی از اختلال در سیستم تامین اجتماعی برای جامعه بسیار سنگین خواهد بود

فرماندار رشت : اثرات اجتماعی ناشی از اختلال در سیستم تامین اجتماعی برای جامعه بسیار سنگین خواهد بود

بدنبال انتصاب دکتر مومنی زاده به سمت فرماندار شهرستان رشت ، جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان به اتفاق روسای شعب سه گانه شهر رشت با ایشان دیدار نمودند
به گزارش خط قرمزجمیل حق پرست دراین نشست صمیمانه با اشاره به اینکه بیش از ٤٥ درصد حجم مخاطبین در گروههای بیمه شدگان و مستمری بگیران وکارگاههای مشمول درسطح استان مربوط به حوزه شهرستان رشت میباشند افزود : درسالهای گذشته متوسط جامعه هدف برای هر همکار در این منطقه معادل ١١٠٠ نفربود که با استقرار شعب جدید در سنگر ، کوچصفهان و راه اندازی شعبه سه رشت این تعداد به ٧٥٠ نفر برای هر یک از پرسنل کاهش یافته است .

مدیرکل استان در بخش دیگری از سخنان خود ، اقداماتی همچون راه اندازی میزخدمت ، اجرای طرح نوین خدمات در شعبه شهرصنعتی رشت ، حذف مراجعات حضوری بابت صدور دفترچه های درمانی و ارسال از طریق پیک ، انجام امور دریافت لیست ، صدور فیش و ابلاغ و بازرسی و تشکیل پرونده ها بصورت الکترونیکی را درزمره مهمترین فعالیتهای تامین اجتماعی گیلان در سالهای اخیر برشمرد .

ایشان همچنین اظهار داشت : سازمان تامین اجتماعی همچون بخشهای تولیدی صنعتی و کارفرمایی متاثر از شرایط اقتصادی میباشد و این درحالی است که قوانینی همچون مشاغل سخت وزیان آور ، مواد ٩ و ١٠ نوسازی صنایع و معافیتهای بیمه ای سهم دولت برای برخی گروههای بیمه ای ازمولفه هایی است که امروز توازن منابع و مصارف تامین اجتماعی که برپایه محاسبات بیمه ای میباشد را برهم زده است .

جمیل حق پرست با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی از بودجه عمومی برخوردار نیست افزود : دراستان بطور متوسط روزانه ٨ میلیارد تومان تعهدات ارائه میشود که در ماه رقمی افزون بر ٢٠٠ میلیارد تومان را شامل میگردد که بیشتر از بودجه چندین وزارتخانه است .

مدیرکل تامین اجتماعی خاطر نشان ساخت : ماده ٥٠ قانون تامین اجتماعی ابزاری مستحکم بمنظور تحقق مطالبات ازطریق بازداشت حساب ، مزایده و توقیف اموال و.. میباشد ولی با هدف تعامل و مساعدت به واحدهای صنعتی و کارفرمایان تلاش میکنیم با همراهی درجهت کمک به تولید گام برداریم .

ایشان با توضیح اینکه در حال حاضر ٨٥٠٠ مقرری بگیر بیمه بیکاری از این خدمت سازمان در گیلان بهره میبرند افزود از حیث نسبت این گروه به مجموع بیمه شدگان اجباری در زمره استانهای قرار گرفته در منطقه قرمز در تقسیم بندی های سازمانی هستیم .

به گزارش خط قرمز – دکتر مومنی زاده فرماندار شهرستان رشت نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی بسیارگسترده وفراگیر است افزود : منظم وبی وقفه کار نمودن سیستم شما سبب میگردد تا فقط انجام نشدنش ملموس و محسوس باشد و درحالت عادی که امور بطور روان انجام میپذیرد کمتر کسی به اهمیت آن پی میبرد .

ایشان همچنین اظهار داشت : اثرات اجتماعی ناشی از اختلال در سیستم تامین اجتماعی برای جامعه بسیار سنگین خواهد بود و باید تلاش گردد ضمن رعایت قانون با انعطاف لازم ازایجاد تنش درآن جلوگیری نمود .

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه طی روزهای اخیر شاهد دغدغه تشکلهای کارگری و افراد مراجعه کننده در زمینه عدم پذیرش دفترچه های درمانی در بیمارستانهای خصوصی هستیم که امیدواریم با تدبیر مناسب مدیریت گردد .

دکتر مومنی زاده اظهار داشت : تامین اجتماعی سازمان بزرگی است که مخاطبین فراوانی دارد و نباید با فشار برآن به مشکلات اجتماعی دامن بزنیم .

درپایان این نشست با طرح وجود دیون معوق برخی ادارات دولتی و شهرداری ها به تامین اجتماعی ، پیگیری وصول و تعیین تکلیف این مطالبات در دستور کار قرار گرفت . خط قرمز خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *