کد خبر: 8804
تاریخ انتشار: 15/دی/1397 - ساعت : ۱۷:۵۲

عزت الله ضرغامی در چهارمین جشنواره استانی ابوذر : وظیفه رسانه ها اقناع همه گروههای اجتماعی است

عزت الله ضرغامی در چهارمین جشنواره استانی ابوذر : وظیفه رسانه ها اقناع همه گروههای اجتماعی است

آیین اختتامیه چهارمین  جشنواره رسانه‌ای ابوذر با حضورعزت‌الله ضرغامی عضو شورای انقلاب فرهنگی، سردارعبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان ، محمد جعفری رییس بسیج رسانه گیلان ، جبارکوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ، تعدادی از مسئولان استان و جمع کثیری از اصحاب جراید ، نماینده رسانه های مکتوب و مجازی گیلان درسالن شهدای ناجا برگزار ‌شد.

وظیفه رسانه ها اقناع همه گروههای اجتماعی است

به گزارش خط قرمز ، عزت الله ضرغامی در این مراسم ضمن بیان اینکه فعالیت رسانه ای کاری جبهه ای و جهادی است گفت: اصحاب رسانه در معارضت با اهداف دشمن قرار دارند. لذا 3 راهبرد در این باره وجود دارد قدم اول در مقابله با رقبا و رسانه های رقیب چه از دشمن تا کسانی که خط دیگری را بر علیه شما که رسانه متعهد و انقلابی هستید هر چه که امکان دارد باید مخاطبان شما افزایش پیدا کند و در مقابل مخاطبان رقیب کاهش پیدا کند.
قدم دوم اگر این اتفاق بنا به دلایل مختلف رخ نداد و مخاطبان شما به سراغ رسانه های رقیب میروند لذا زمانی که برای رسانه شما و خودی وقت میگذارند مدیریت صورت بگیرد تا زمان بیشتری باشد. مرحله سوم که باید به عنوان راهبرد مورد توجه قرار بگیرد اینست که باید بگونه ای عمل کنید تا پاسخ شبهات و ابهاماتی که انها ارایه می کنند بتوانید انها را پاسخ بدهید. این پاسخ پدافندی است. امروز فضای مجازی پراز اطلاعات ناقص است که همین هم دروغ است. ارایه ناقص اطلاعات و اخبار خودش دروغ است. لذا راهبرد شما اصحاب رسانه باید جذاب و مخاطب شناسی باشد و اصلا کار اداری را کنار بگذارید و وقت خود را برای اقناع مخاطب بگذارید.

راهبرد اصحاب رسانه جذابیت سازی و مخاطب شناسی باشد

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور افزود: باید براساس سلایق مردم و مخاطبان تولید اثر داشته باشید. اینکه مخاطب در چه وضعی است و براساس چه نیازی باید تولید کنید بسیار مهم است. این مساله تا 99 درصد در حوزه های حاکمیتی فراموش می شود. از اینرو وظیفه شما اقناع گروه های اجتماعی بزرگ است.
یکی از مهمترین حرفهایی که در مورد پیام رسان داخلی وجود دارد و بسیار روی ان تاکید میکنم اصلا بحث فیلترینگ پیام رسان خارجی نیست. بلکه اصلا صورت مساله این نیست. اول باید پیام رسان خودمان راه بیافتد و سرویس های خودمان را ارایه کنیم و حتی امن هم باشد. درکنارش پیام رسان خارجی هم باشد متاسفانه دولت در اینجا کوتاهی می کند.
وی گفت: در فضای مجازی به مراتب بالاتر از کار جاسوسی در اردوگاه دشمن اشکارا اطلاعات جمع می کنند. چون ما در بیت دیتا ضعیف عمل می کنیم و اطلاعات در اختیارمان نیست اما انها در کشورهای اطراف ما نشستند و نقاط ضعف و استعداد های ما را بهتر میدانند. چون همه کارهای ما توسط فضای مجازی انجام می شود و ما در این فضاها تجزیه وتحلیل می شویم.ب

جای حذف پیام رسان های خارجی به دنبال تولید اثر جذاب برای مخاطب پیام رسانهای داخلی باشیم

ضرغامی در ادامه گفت: رسما در جلسه شورای عالی فضای مجازی با حضور رییس جمهور اعلام کردم نباید دنبال مچ گیری باشیم. باید دست بچه های خودمان را در پیام رسانهای اجتماعی داخلی بگیریم. در این بخش جذب مخاطب و دیتا ماینیگ خیلی مهم است. مخاطب باید اقناع بشود. با روشهای کارمندی از اقناع سازی مخاطب دور شده ایم و بیشتر تلاش داریم مدیران بالادستی را راضی کنیم.
وی گفت: شما باید در پیام رسانهای اجتماعی یکی از ایستگاههای انتخابی مخاطب باشید. این مساله در مورد همه رسانه های مکتوب و مجازی عینیت دارد. پاسخ دادن به شبهات بسیار مهم است اگر شبهه ای در مسایل دینی بخصوص ایجاد شده باید اینها را پاسخ داد. استفاده از روش پدافند و آفند در شبهات دینی بسیار جواب میدهد.
حتی در پاسخ مستقیم باید روشن و صریح خبر رسانی کنید. از طراحی سیستمهای فرایندی بازخورد میتوانید بهترین استفاده را در تحلیل مخاطب انجام بدهید. امروز رسانه ها بدون فضای مجازی معنی ندارد و حوزه های مکتوب باید با فضای مجازی کار کنند.

به گزارش خط قرمز ، درچهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر  ۲ هزار و ۶۴ اثر درهشت بخش تیتر، خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت، عکس، کاریکاتور و گزارش تلویزیونی شرکت داشتند که در پایان این مراسم برگزیدگان معرفی و تجلیل شدند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *