کد خبر: 9480
تاریخ انتشار: 24/دی/1397 - ساعت : ۱۵:۳۷

طرح رایگان خدمات غربالگری سلامت ایرانیان تا 26 دی ماه ادامه دارد

طرح رایگان خدمات غربالگری سلامت ایرانیان تا 26 دی ماه ادامه دارد

 طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان بالای 30 سال همزمان با سراسر کشور از شنبه 22 دی ماه در سراسر بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان آغاز و تا چهارشنبه 26 دی ماه ادامه دارد .

به گزارش خط قرمز ، دکتر معصومه ادیب مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در نشست خبری خبرنگاران رسانه های گروهی گیلان در رشت افزود: طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان بالای 30 سال از شنبه گذشته همزمان با سراسر کشور در این استان به اجرا درآمد که در این مدت سه هزار و 569 نفر تحت پوشش قرار گرفتند که دو هزار و 456 نفر در معرض خطر شناسایی شدند.
وی اظهار داشت: طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان با هدف بهبود شاخص های مربوط به سلامت و شناسایی افراد مشکوک به پرفشاری خون، اضافه وزن، چاقی، آموزش شیوه سالم، مدیریت پرفشاری خون و چاقی به اجرا درآمده که علاوه بر شناشایی افراد پرخطر و در معرض خطر آموزش های لازم به افراد سالم مراجعه کننده و در معرض خطر ارایه می شود.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای این طرح همزمان روز پرستار بیان داشت: افراد بالای 30 سال برای تحت پوشش قرار گرفتن این طرح بایستی با در دست داشتن کارت ملی برای دریافت خدمات رایگان شامل غربالگری فشار خون، تناسب وزن و … به بیمارستان دولتی و خصوصی استان مراجعه کنند.
طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان بالای 30 سال از شنبه گذشته همزمان با سراسر کشور در استان گیلان به اجرا درآمده و تا بیست و ششم دی ماه جاری ادامه دارد.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر شش هزار و 158 کادر پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی استان گیلان مشغول به کار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *