کد خبر: 1102
تاریخ انتشار: 12/مهر/1397 - ساعت : ۱۵:۵۰

ضرورت تلاش جمعی برای جذب کامل اعتبارات اشتغال زایی در شهرستان

ضرورت تلاش جمعی برای جذب کامل اعتبارات اشتغال زایی در شهرستان

فرماندار شهرستان رشت در جلسه ی کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تاکید کرد:
ضرورت تلاش جمعی برای جذب کامل اعتبارات اشتغال زایی در شهرستان

فرماندار رشت گفت :میزان کل اعتبار منظور شده برای شهرستان رشت در بخش طرح های اشتغال روستایی ۹۳ میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان و در بخش طرح های اشتغال فراگیر ۲۲۲ میلیارد تومان است که در صورت جذب حداکثری تسهیلات مربوطه می توان برای ۳ هزار و ۶۳۲ نفر نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.

به گزارش خط قرمز و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ دکتر میرشمس مومنی زاده در این جلسه که ظهر امروز در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد، با بیان اینکه آن میزان از طرح های اشتغال زای شهرستان که تاکنون موفق به جذب تسهیلات شده اند قابلیت ایجاد فرصت شغلی برای ۵۹۰ نفر را دارند، گفت: در بخش طرح های اشتغال روستایی تاکنون ۵۲ میلیارد و ۹۳۴ میلیون تومان اعتبار در مرحله اول به بانک‌ها اختصاص داده شده است و مبلغ طرح‌هایی که تاکنون به بانک‌های کشاورزی، توسعه و تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید معرفی شده است ۲۳۱ میلیارد و ۴۶ میلیون تومان است.
نماینده عالی دولت در مرکز استان ادامه داد: ۵۶ میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان از طرح‌های اشتغال روستایی توسط بانک‌ها مصوب و از این مبلغ ۳۱ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان منتج به عقد قرارداد شده است و ۱۷ میلیارد و ۳۷۸ میلیون تومان در بخش اشتغال روستایی پرداخت شده است.
مومنی زاده در ادامه در خصوص سهم طرح های اشتغال فراگیر در شهرستان رشت، اظهار کرد: تاکنون ۱۶۹ طرح اشتغال زا در این بخش با اعتباری بالغ بر ۱۴۶ میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان به بانک‌ها معرفی شده است که ۱۸ طرح با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان به تصویب بانک‌ها رسیده است و ۲ طرح به مبلغ ۳۰۰ میلیون عودت داده شده است.
وی در این خصوص اضافه کرد: همچنین قرارداد ۱۷ طرح به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان منعقد و پرداخت شده است.
فرماندار رشت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جلسات کارگروه اشتغال با هدف بررسی موانع و پیگیری امور به صورت مستمر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: بر این باوریم فلسفه وجودی ما خدمت به مردم است و هر کدام در جایگاه‌های مدیریتی و مسئولیتی که قرار داریم باید خدمتگزار مردم باشیم.
دکتر مومنی زاده اضافه کرد: اولویت دولت و نظام، رفع معضل اشتغال و بیکاری است و رفع بیکاری جوانان که آینده سازان کشور هستند دغدغه اصلی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه منکر برخی محدودیت و مشکلات موجود در کشور نیستیم، تصریح کرد: علی رغم همه محدودیت‌های موجود، ارائه تسهیلات اشتغال زایی در کشور طرح بزرگی محسوب می شود که می تواند رونق اشتغال و اقتصاد را به همراه داشته باشد و در این خصوص هرگونه اهمال و کوتاهی، چه عامدانه یا غیرعامدانه، خیانت است.
فرماندار رشت در پایان سخنانش با اشاره به اینکه میزان کل اعتبار منظور شده برای شهرستان رشت در بخش طرح های اشتغال روستایی ۹۳ میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان و در بخش طرح های اشتغال فراگیر ۲۲۲ میلیارد تومان است و با بیان اینکه در صورت جذب حداکثری تسهیلات مربوطه می توان برای ۳ هزار و ۶۳۲ نفر نفر فرصت شغلی ایجاد کرد، تاکید کرد: انتظار دارم با حساسیت و جدیت، پیگیر جذب اعتبارات شهرستان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *