کد خبر: 64467
تاریخ انتشار: 20/بهمن/1402 - ساعت : ۲۲:۰۲

سرهنگ خلبان دکتر رحمانی : به جای گله خدمتگذارمردم و دولت باشیم

سرهنگ خلبان دکتر رحمانی : به جای گله خدمتگذارمردم و دولت باشیم

سرهنگ خلبان دکتر ولی رحمانی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی نیروی محوری ارتش در یادواره شهدای روستای سه پیران که در بقعه آقا پیرسرای فومن برگزار شد گفت: معنای سربازی و شهادت دراین است که جوانی هزاران کیلومترازشهر و دیار خود دورمی شود و درمرز خوزستان ، کردستان ودورترین نقطه ایران جان خود را تقدیم کشور خود می کند در حالی که می توانست در کنار خانواده خود بماند و ازدورهرگونه آسیب و خطری زندگی کند .

وی با بیان اینکه خانواده و وطن دوهدف سربازانقلابی و جان برکف است ، افزود : یک سربازی ممکن است که فرصت فداکاری برای خانواده خود را نداشته باشد اما مطمئن باشید که سربازان ایران اسلامی برای وطن و میهن خود در دورترین نقطه مرزی ایران در سرمای منفی  50 درجه و گرمای سوزان بیش از 50 درجه ساعت ها و  ماه ها نگهبانی می دهند و برای آرامش و امنیت من و شما وملت ایران جان خود را ایثار می کنند و این همان ارزش است که برای سربازان ما وجود دارد.

خلبان دکتررحمانی تصریح کرد : همه تلاش کنیم و گله را کنار بگذاریم و اگر درسیستم سازمانی کاستی هایی وجود دارد دررفع آن بکوشیم و به جای گله خدمتگذارمردم و دولت باشیم و این همان معرفت سربازی است .

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی محوری ارتش نام شهادت را با نام اباعبدالله هم معنی دانست و گفت : هر کجا که نام شهید است نام ابا عبدالله امام حسین (ع) هم هست نامی که در طول تاریخ فراموش نشده و هر روز به دلدادگان این امام اضافه می شود .

وی با اشاره به خاطراتی از شهید حسین خلعتبری خلبان ارتش در دوران دفاع مقدس ، اظهار کرد : شهید خلعتبری به گونه ای به شهادت رسید که سربه تن نداشت کسی که شجاعت و دلداگی را از اباعبدالله آموخته بود.

با هرمسئولیتی که داریم به کشورمان خدمت کنیم

وی تصریح کرد : شهدا برای ما فداکاری کردند و ما وظیفه داریم به وطن خود وفادار باشیم و برای ساختن کشورمان خدمت کنیم این یعنی سرباز بودن و مسیر شهادت را طی کردن با هر مسئولیتی که داریم.

پس یاد و خاطره سرباز و سربازی فراموش نشود و این مسیر شهادت برای امنیت است  که باید زنده نگه داشته شود.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش درادامه به فعالیت های غیرنظامی ارتش پرداخت و گفت : ارتش درکنارحفظ آمادگی نظامی و ایجاد امنیت در حوزه مردم یاری و محرومیت زدایی برنامه های اجرایی دارد و در مرزهای سراسر کشوردرحوزه دریایی، هوایی وزمینی در کنار سپاه و فراجا انجام وظیفه می کند که حضوربه موقع ارتش درسیل لرستان و کردستان و زلزله کرمانشاه نمونه ای از مردمی یاری ارتش است.

وی یادآورشد: نیروی زمینی محوری ارتش برای رفع محرومیت در مناطق محروم قرارگاه راه اندازی کرده و که توسط قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی محوری ارتش درمناطق محروم استانهای گیلان ، سیستان بلوچستان ،خوزستان، کرمانشاه و چهارمحال بختیاری درحوزه آب و بهداشت و آموزش و پرورش خدمات عام المنفعه موثری را به اجرا درآورده است که رسانه می بایست در آگاهی دادن مردم به این اقدامات تلاش نمایند .

گفتنی است که یادواره شهدای روستای سه پیران درراستای کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان ، به مناسبت دهه فجر پیروزی انقلاب و همچنین گرامیداشت روز نیروی هوایی ارتش با حضور امام جمعه ، فرماندار و فرمانده سپاه ناحیه فومن برگزار شد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *