کد خبر: 11216
تاریخ انتشار: 14/بهمن/1397 - ساعت : ۲۱:۴۰

زیرساخت های امداد و نجات در گیلان تقویت شده است

زیرساخت های امداد و نجات در گیلان تقویت شده است

مدیرعامل هلال احمر گیلان با بیان اینکه زیرساخت های استان در حوزه امداد و نجات تا حدود زیادی تقویت شده است، گفت: اقدامات لازم در بحث تقویت لجستیک، تعداد کمی پایگاه های امداد و نجات و آموزش نیروها انجام گرفته اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

به گزارش  خط قرمز ،مهدی ولی‌پور امروز در همایش آموزش تیم خبرنگاران و عکاسان بحران در سالن جمعیت هلال‌احمر گیلان ضمن تبریک دهه فجر با بیان اینکه یک جامعه توسعه ‌یافته‌ نیازمند انسان‌هایی آگاه و مطلع است اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در آگاهی‌بخشی به  جامعه دارند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان گیلان در سال 95 دارای 6 هزار و 800 عضو داوطلب بوده است ادامه داد: در حال حاضر این جمعیت دارای 27 هزار عضو داوطلب است.

ولی‌پور با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی خاطرنشان کرد: فراگیری آموزش های امداد و نجات توسط مردم و آمادگی آنان در برابر حوادث در کاهش آسیب ها نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت های استان در حوزه امداد و نجات تا حدود زیادی تقویت شده، افزود: اقدامات لازم در خصوص تقویت لجستیک، تعداد کمی پایگاه های امداد و نجات و آموزش نیروها انجام گرفته اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

مدیرعامل هلال احمر گیلان   با بیان اینکه هلال‌احمر گیلان در بحث خدمات دارویی کمرنگ بوده است گفت: با راه‌اندازی مرکز توانبخشی و دارویی هلال‌احمر این مشکل برطرف می شود.

وی افزود: تمرکز بر مناطق بحرانی، ارتقای نگرش ها، مهارت ها و تقویت منابع، سرمایه گذاری جدید برای اقدامات پایدار و اثربخش و توجه به خوداتکایی به جای ایجاد وابستگی در کمک های بشردوستانه از جمله پیشنهادات رئیس کمیته صلیب سرخ برای مواجهه با بحران ها و ارایه خدمات بشردوستانه در سال 2019 است.

ولی‌پور،  طراحی مدل های عملیات جدید بشردوستانه، بهره برداری از فرصت های فناوری دیجیتال، تمرکز بر مناطق بحرانی، تامین احترام به قوانین و   پرداختن به ترومای پنهان ناشی از بحران ها مانند مشکلات ذهنی، روحی و روانی را از دیگر اقدامات پیشنهادی صلیب سرخ برای مواجهه با بحران‌ها عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *