کد خبر: 7660
تاریخ انتشار: 28/آذر/1397 - ساعت : ۱۹:۱۱

رییس اتاق بازرگانی گیلان خواستار شد: دولت قانون صادرات از واردات را از هم دیگر جدا سازد

رییس اتاق بازرگانی گیلان خواستار شد: دولت قانون صادرات از واردات را از هم دیگر جدا سازد

رییس اتاق بازرگانی استان گیلان در بیست و دومین سالروز ملی صادرات ضمن تبریک این روز با اشاره به مشکلات ایجاد شده از قوانین صادرات پرداخت و گفت : یکی از مسائلی که دولت باید به  آن توجه کند موضوع  جدا سازی قوانین صادرات و واردات از هم دیگر است که در بخش عظیمی با هم تشابه دارند و این معضلی است که با آن دست به گریبان هستیم .

به گزارش خط قرمز ، هادی تیزهوش افزود : در همه جای دنیا براین عقده هستند که جز با توجه ویژه به بخش خصوصی  توسعه صورت نمی گیرد اما در کشور ما به این مسئله توجه نمی شود ودر هیچ جای قوانین  از کاردانان بخش خصوصی استفاده نمی شود .

 رئیس مشترک اتاق بازرگانی ایران و روسیه تصریح کرد: گیلان در سالجاری 24 میلیارد دلار صادرات به دیگر کشورها داشته است البته از فروردین ماه امسال تاکنون بیش از 30 بخشنامه در بخش صادرکنندگان صادر شده که مشکلات عدیده ای برای صادرکنندگان داشته است.

تیز هوش از ضرورت توجه به صادرات کشور سخن گفت و تصریح کرد: رقم ده میلیارد تبادل ایران با روسیه مقدار زیادی نیست اما متاسفانه دو میلیارد از تبادل محقق می گردد.

وی با اشاره به افزایش 68 درصدی بخش صادرات در از گمرکات بیان داشت: امید است با وجود این افزایش در سالهای آتی صادرکنندگان با تنگناهای متعدد مواجه نشوند.ِ

وی با تاکید بر توجه ویژه به توانمندیهای صادراتی ایران افزود :دولت کمتر نگران صادرات نفت باشد و توجه ای ویژه به صادرات محصولات و توانمنیهای ایران داشته باشد .

افراد آگاه به صادرات به عرصه بیایند و از همه بخش های مخلف ، فعالین اقتصادی ،تولیدکنندگان در جهت رفع زیر ساخت ها استفاده گردد.

تیزهوش تابان پروژه راه آهن گیلان را ارزشمند ارزیابی کرد و بیان داشت: برای رسیدن به جایگاه مناسب در تبادلات تجاری و اقتصادی، فراهم آوردن زمینه‌های استاندارد برای تجارت و صادرات کالاها در بخش‌های هوایی، زمینی و ریلی باید با سرعت بیشتری پیگیری شوند.

به گزارش خط قرمز ، وی با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از فعالان عرصه اقتصادی خاطرنشان کرد: کمک، حمایت و تسهیل در امور مرتبط با تولید و صادرات جهت برطرف کردن مشکلات فعالان اقتصادی باید در دستور کار قرار گیرد تا زمینه‌های لازم برای توسعه بیشتر و خروج کشور از برخی معضلات فراهم آید.

گفتنی است که درپایان این مراسم صادرکنندگان برتر گیلان معرفی و تجلیل شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *