کد خبر: 11415
تاریخ انتشار: 17/بهمن/1397 - ساعت : ۱۴:۵۷

روز پنج شنبه ۱۸ بهمن صورت می گیرد ؛ توزیع ۱۰ هزار پرس غذا بین محرومان کم بضاعت گیلان

روز پنج شنبه ۱۸ بهمن صورت می گیرد ؛ توزیع ۱۰ هزار پرس غذا بین محرومان کم بضاعت گیلان

 

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان گفت:پویش مردمی به وقت خادمی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه در روزپنج شنبه 18 بهمن ماه سال جاری بیش از 10 هزار پرس غذا در استان بین محرومان کم بضاعت توزیع می کند.

به گزارش خط قرمز ، حجت الاسلام سعید مهدوی مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان در نشست خبری با رسانه های گروهی استان اظهار داشت:پویش مردمی به وقت خادمی در راستای جهت دهی خادمان برای خدمت به امام رضا (ع) تشکیل شده است.

وی گفت:این پویش مردمی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه در روزپنج شنبه ۱۸ بهمن ماه سال جاری با یاد ، خاطره و تقدیم به ارواح طیبه شهدا ، بیش از ۱۰ هزار پرس غذا در استان بین محرومان کم بضاعت توزیع می کند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان خاطرنشان کرد:هر خادمیاری می تواند در خانه خود ۵ الی ۱۴ پرس غذا پخت و در مناطق محروم بین نیازمندان توزیع کند.

وی یادآورشد:خادمیارانی که قصد دارند غذای خود را بین محرومان کمیته امداد توزیع کنند میبایست در روز پنج شنبه ساعت ۱۵ عصر پرس های غذا را به دفاتر کمیته امداد تحویل دهند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی تصریح کرد:اگرچه جامعه هدف آستان قدس رضوی محرومان هستند اما آستان قدس رضوی همانند کمیته امداد یک دستگاه حمایتی نیست که مددجوی ثابت داشته و هرماه تحت پوشش قرار دهد.

وی افزود: سبد کالا در ایام مختلف بصورت تبرکی در مناطق محروم و یا بصورت تصادفی توزیع می شود.

حجت الاسلام مهدوی در خصوص شناسایی قشر محروم و نیازمند در استان خاطرنشان کرد:این قشر از طریق دفاتر شهرستانی آستان قدس رضوی ، خادمیاران سطح استان ، گروه های جهادی و موسسات خیریه مردم نهاد ، همکاری نمایندگی آستان قدس رضوی گیلان با سازمان ها و نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی شناسایی می شوند و یا اینکه نیازمندان و محرومان می توانند به دفاتر استانی و شهرستانی آستان قدس رضوی مراجعه کنند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان ، تمامی خدمات و برکات آستان قدس رضوی را حاصل تدبیر و مدیریت ناصحانه ، انقلابی و ولایی عنوان کرد و گفت:در طول ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی هرگاه مدیریت انقلابی و ولایی بر عرصه ای حاکم شود برکات آن برای مردم محسوس و مشهود بوده است.

وی با بیان اینکه طی مدت کوتاه راه اندازی و فعالیت نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان تاکنون حدود ۲ هزار نفر به عنوان خادمیار ثبت نام کرده اند ، تصریح کرد:پرونده حدود ۸۰۰ نفر از این خادمیاران قطعی شده است و بیش از ۵۰ خادمیار توفیق تشرف برای خادمی در حرم امام رضا (ع) برایشان حاصل شد.

حجت الاسلام مهدوی اذعان داشت:به برکت نام امام رضا (ع) توفیق خادمی آن حضرت در عرصه های مختلف حتی در استان گیلان هم فراهم شده و عاشقان امام رضا (ع) با توجه به هنر ، مهارت ، فن و شغل متنوعی که دارند می توانند در عرصه های مختلف خدمت به عنوان خادمیاری امام رضا (ع) به اقشار نیازمند خدمات ارائه دهند.

وی یادآورشد:علاقه مندان به خادمیاری می توانند جهت عضویت درسایت آستان قدس رضوی به نشانی اینترنتیWWW.AQR.IR مراجعه و ثبت نام کنند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان خاطرنشان کرد:هر خادمیاری بر اساس مهارت ، هنر ، فن و شغل خویش در طول هفته یا ماه ساعات یا روزهایی را نذر امام رضا (ع) و به مردم خدمت ارائه دهد.

وی خادمیاری امام رضا (ع)را عشق به آن حضرت عنوان کرد و گفت:اگر این حرکت اجتماعی خدمت به مردم به پشتوانه محبت اهل بیت (ع) در استان ها گسترده شود برکات مادی ، معنوی ، فرهنگی و اجتماعی زیادی را به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *