کد خبر: 1765
تاریخ انتشار: 16/مهر/1397 - ساعت : ۱۷:۴۷

رمضان پور : تا دقیقه ۹۰ به دنبال گزینه ملی برای شهرداری هستم

رمضان پور : تا دقیقه ۹۰ به دنبال گزینه ملی برای شهرداری هستم

عضو فراکسیون امید شورای اسلامی شهر رشت گفت: تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم، هنوز به گزینه‌ای برای رأی دادن نرسیدیم. اگر بتوانیم تا دقیقه نود یک چهره ملی را بیاوریم که بتواند از عهده اداره شهر رشت برآید، قطعا به آن سمت خواهیم رفت.

به گزارش خط قرمز ,دکتر احمد رمضان‌پور نرگسی، عضو اصلاح‌طلب شورای اسلامی شهر رشت، در گفت‌وگو با خبرنگار روار، با اشاره به کمیت اصلاح‌طلبان شورا گفت: همان‌طور که واقفید، متاسفانه تنها سه نفراز لیست امید موفق به راهیابی به شورای رشت شدند. بعد از استعفای آقای شکریه هم نفر اول علی‌البدل که از لیست امید بود، به جمع ما پیوست.

وی افزود: از همان روزهای قبل از ورود ایشان، زمزمه‌هایی مبنی بر عدم همراهی ایشان با اصلاح‌طلبان شورا مطرح شده بود، که این امر بعد از پیوستن ایشان به شورا، در عمل اثبات شد.

رمضان‌پور با اشاره به انتقادات عضو چهارم لیست امیدی شورا از عملکرد او در قبال مسأله استعفای شکریه، ادامه داد: اگر به زعم این دوستان، رمضان‌پور ایراداتی دارد و خطایی کرده که برای مثال از شکریه حمایت کرده، چرا این دوستان از جریان اصلاح‌طلبی روی برگردانده‌اند و با کسانی نشسته‌اند که همواره علیه اصلاح‌طلبان و رویکردهای اصلاحی موضع گرفته‌اند؟!

وی تاکید کرد: در مجموع ما اصلاح‌طلبان شورا، در حال حاضر سه نفر هستیم و تعداد اعضای شورا هم یازده نفر است؛ متاسفانه ما از اکثریت لازم یعنی شش نفر برای انتخاب هیأت رییسه یا شهردار برخوردار نیستیم.

منتخب اول مردم رشت در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت گفت: در موضوع انتخاب شهردار در سال نخست، از بین سه کاندیدایی که از سوی شورای اصلاح‌طلبان تعرفه شده بودند، تنها آقای مهندس زالفی بود که توانست در جمع پنج نامزد نهایی شهرداری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آن شرایط، تنها از چهار رأی برخوردار بودیم، بنا به مقتضیات زمان و با هماهنگی دوستان، قرار بر این شد که جناب زالفی انصراف دهند و ما به یکی از پیشنهادات همان جریان بیرون از شورا که تجربه لازم را برای اداره شهر دارد رأی بدهیم که نهایتا به دکتر نصرتی رأی دادیم.

دکتر رمضان‌پور نرگسی با اشاره به همزمانی استعفای نصرتی از شهرداری رشت و فصل انتخابات هیأت رییسه سال دوم شورا، گفت: متاسفانه باز هم دوستانی از بیرون شورا فشار آوردند و انتخابات هیأت رییسه و کمیسیون‌ها به نحوی پیش رفت که برای مثال، تنها عضو متخصص بودجه در شورای پنجم با سابقه ۸دوره بودجه‌ریزی سالانه در مجلس شورای اسلامی و تجربه تدوین دو برنامه توسعه پنج ساله را از عضویت عادی در کمیسیون برنامه و بودجه کنار گذاشتند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رییسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ششم خاطرنشان کرد: در چنین فضایی طبیعتا نمی‌توانیم فرد معرفی کنیم و چنانچه فردی را معرفی کنیم، گزینه ما شوربختانه می‌سوزد و رأی نمی‌آورد.

وی افزود: با توجه به مذاکرات و مشورتهایی که با دوستان بزرگوارمان داشتیم، سه نفرمان به این نتیجه و جمع‌بندی رسیدیم که کاندیدایی را معرفی نکنیم.

رمضان‌پور با اشاره به مطالبات مختلف شهروندان از اعضای شورای شهرگفت: با توجه به اینکه همه افرادی که به ما رای دادند سیاسی و از یک نگاه و طیف فکری نبوده‌اند، طبیعی است که از منتخبین خود انتظاراتی داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر نمی‌توانیم شهرداری صد در صدی داشته باشیم، اقلا باید به دنبال تدبیر و راهی باشیم که شهردار منتخب، در حد سی تا چهل درصد با ما همراهی داشته باشد تا بتوانیم کارهای مردم را به پیش ببریم. اینطور نباشد که شهردار بیاید و بگوید چون این سه نفر به من رأی نداده‌اند، برایشان شمشیر از رو ببندم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: این تدبیر می‌تواند برای سالها و برنامه‌های بعد و برای توسعه شهر وحدتی هم ایجاد کند؛ چون ما نیامدیم که دعوا کنیم و خطوط سیاسی‌مان را به رخ بکشیم. ما آمده‌ایم برای توسعه شهرمان کار کنیم. حالا به هر دلیلی، لیست ما رأی نیاورده و تفکر ما امکان تحقق حداکثری را نیافته است. با این وجود باید به حداقل‌های ممکن دست بیابیم.

وی خاطرنشان کرد: ما بر همین اساس اعلام کردیم که کاندیدایی نداریم؛ شما کاندیداهای خودتان را به ما معرفی کنید؛ ما از بین آنها، بررسی کنیم و فردی را که دارای حداقل شاخص‌های مدنظر ما باشد و بیشترین نزدیکی را با منش و روش ما داشته باشد، انتخاب کنیم و هر سه نفرمان به او رأی بدهیم.

رمضان‌پور با اشاره به نطق و مصاحبه‌های رییس شورا مبنی بر معرفی شهردار در جلسه دوشنبه این هفته، گفت: امیدواریم فردی که انتخاب می‌شود، بومی باشد، شهر را بشناسد، پرسنل شهرداری را بشناسد، توان مدیریتی و مشورت‌پذیری داشته باشد تا بتواند با کمک و همفکری کارشناسان و نخبگان دلسوز، توسعه و آینده‌ای روشن را برای شهرمان، رشت، به ارمغان بیاورد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان شورا از بین افراد مطرح شده، به مصداق و گزینه واحدی رسیده‌اند یا خیر، گفت: تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم، هنوز به گزینه‌ای برای رأی دادن نرسیدیم. اگر بتوانیم تا دقیقه نود یک چهره ملی را بیاوریم –برایمان فرقی ندارد که اصلاح‌طلب باشد یا اصولگرا؛ چهره‌ای ملی که بتواند از عهده اداره شهر رشت برآید- قطعا به آن سمت خواهیم رفت.
سرلیست امید اصلاح‌طلبان شهر رشت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: طرح یک چهره ملی برای شهرداری رشت، لزوما با بومی بودن شهردار در تضاد نیست؛ بلکه ما به دنبال یک چهره ملی بومی خواهیم بود.

رمضان‌پور در پایان خاطرنشان کرد: در هر شرایطی، رأی من و آقایان حاجی‌پور و زاهد، یکی خواهد بود و آرای ما پراکنده نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *