کد خبر: 4833
تاریخ انتشار: 22/آبان/1397 - ساعت : ۱۶:۰۷

رئیس شورای شهر رشت: مسئولان ارشد گیلان به کمک مدیریت شهری بیایند

رئیس شورای شهر رشت: مسئولان ارشد گیلان به کمک مدیریت شهری بیایند

رئیس شورای شهر رشت گفت: مسئولان ارشد استان گیلان به کمک مدیریت شهری بیایند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت ضایعه درگذشت بیژن شعبانی، پاکبانی که در اثر سهل انگاری یک راننده فوت شدند، تسلیت گفت و ابراز کرد: مجموعه مدیریت شهری امروز داغدار از دست دادن یک پاکبان دیگر است و از خداوند برای خانواده ایشان صبر مسئلت دارم.

سید امیر حسین علوی افزود: وضعیت عملکردی شرکت های رفت و روب و نحوه عملکرد و برخورد با پرسنل رفت و روب و فضای سبز مورد سوال اعضای شوراست. این عزیزان شغل پرخطری دارند و باید یک کمیته ای زیر مجموعه کمیسیون بهداشت تشکیل شود تا گزارشی از وضعیت عملکرد شرکتهای طرف قرارداد به شورا ارائه شود.
به گزارش خط قرمز ، وی ادامه داد: متاسفانه مکرر شاهد ساقط شدن یک زندگی در اثر ایجاد حادثه برای کارگران خدمات شهری هستیم و باید این موضوع پیگیری گردد.
علوی با اشاره به لایحه موافقت کمک به سرویس ایاب و ذهاب کودکان استثنایی در شورای شهر اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم در قالب یک لایحه وضعیت شرکتها بررسی و وضعیت قرارداد کارگران نیز در زیر مجموعه شهرداری رشت صورت گیرد.
رئیس شورا با اشاره به هجمه های وارد شده به شورا در مدت اخیر، گفت: حقوقی شورا تلاش دارد به اجحاف های غیر واقعی و دروغ ها علیه شورا پاسخ حقوقی دهد و هر منتسب کننده ای باید پاسخ دهد.
علوی پیرامون مشکلات شهرداری اظهار کرد: روز انتخاب شهردار استدعا کردیم و بار دیگر می خواهیم مسئولان ارشد به کمک شورا و شهرداری بیایند. مدیریت شهری وظیفه انجام حجم کوچکی از مشکلات شهر را دارد اما حجم درخواست ها به سمت شورا و شهرداری بسیار زیاد است.
رئیس شورا تاکید کرد: شورای پنجم یک سال را به خدمت رسانی سپری کرد و با کوچکترین اختلاف نظر در انتخاب شهردار، صدای اعتراض همه بلند شد.
علوی افزود: برای پیگیری پروژه های عمرانی مهم مثل تصفیه خانه ، تالاب عینک، رینگ حریم کانال ژ۵ و … نیازمند کمک همه مسئولان هستیم و این پروژه های حیاتی می باید همچنان مورد توجه مسئولان قرار گرفته و به کمک مدیریت شهری بیایند.
وی ادامه داد: برنامه راهبردی ۵ ساله شورا آماده شده و از دیگر اعضای شورا انتظار می رود نظرات خودت را زودتر اعلام نمایند. این برنامه بین دستگاهی است و انتظار داریم استانداری اختیاراتی به شورا شهر برای اجرا دهد و امیدواریم این برنامه ها ثمره خیری برای شهر داشته باشد.
به گزارش خط قرمز ،علوی افزود: برنامه های میز خدمت، نوآوری در شورای پنجم بود و سپس به دیگر دستگاه ها نیز ابلاغ شد تا این کار را ادامه دهند.
رئیس شورا ابراز کرد: لیست مساجد و محل تجمعات مردمی آماده شده است. پیشنهاد می شود با آماده سازی مجموعه شورا، هفتگی ۵ منطقه شهرداری در هر محله ، دو عضو شورا از مناطق بازدید کرده و از نزدیک در کنار دیگر دستگاه های اجرایی، حداقل مشکلات مردم را برطرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *