کد خبر: 5136
تاریخ انتشار: 26/آبان/1397 - ساعت : ۱۶:۲۶

دیدار مدیرکل شیلات استان گیلان با فرماندار شهرستان فومن

دیدار مدیرکل شیلات استان گیلان با فرماندار شهرستان فومن

دیدار مدیرکل شیلات استان گیلان با فرماندار شهرستان فومن

به گزارش خط قرمز ، فرماندار شهرستان فومن صبح روز شنبه ۲۶ آبان ماه ۹۷ با مدیرکل شیلات استان گیلان در دفتر فرمانداری شهرستان فومن دیدار کرد.
فرماندار شهرستان فومن تولیدات آبی را ظرفیت بزرگی برای توسعه شهرستان دانست و خواستار رفع موانع و مشکلات متقاضیان شد.

محمود قاسم نژاد در ادامه افزود: با کمک بخشداران و دعوت از شوراها و دهیاران باید فرهنگ تولیدات آبزی پروری را در بین مردم به خصوص روستائیان گسترش بدهیم.

وی ضمن اعلام حمایت از سیاست گذاری های اجرایی توسعه اشتغال و افزایش تولید و رویکرد مردم محور جهت ایجاد اشتغال و درآمد زایی روستائیان، افزود: در جلسه ای که به زودی برگزار خواهد شد از کارشناسان شیلات نیز دعوت خواهد شد تا ظرفیت های فراوان این تولیدات را برای دهیاران و شوراهای اسلامی تشریح نمایند.

فرماندار فومن همچنین به برخی کمبودهای شهرستان با توجه به ظرفیت های اقلیمی و محیطی آن پرداخت که با تلاش دولت در حال رفع شدن هستند.

قاسم نژاد افزود: ما علاقمندیم برای توسعه بحث شیلات و رفع موانع تولید کنندگان در سطح شهرستان جلسه ای با حضور مدیرکل شیلات و کارشناسان آن مجموعه در این شهرستان برگزار نماییم.

به گزارش خط قرمز ، شعبانی مدیرکل شیلات استان نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد وضعیت شیلات شهرستان فومن به فرماندار، افزود: شهرستان فومن تولید کننده ۳ هزار تن از ماهیان خاویاری، سردآبی و گرم آبی می باشد که این میزان قابل تا سطح ۵ هزار تن قابل افزایش می باشد. که البته از حیث تولیدات در وضعیت مناسبی در سطح استان قرار ندارد.

به گفته وی، شهرستان فومن در زمینه تولیدات خانگی موفقیتی نداشته و در این راه آب منطقه ای هم موانعی برای تولید کنندگان جهت حفر چاه و صدور مجوز ایجاد کرده است.
مدیرکل شیلات استان گیلان با بیان این که سلامت خانوادها به آبزیان بستگی دارد، افزود: سرانه مصرف در کشور را ۱۲ کیلو و در استان ۱۶ کیلو اعلام کرد که با استاندارهای جهانی که ۲۱ کیلو می باشد فاصله دارد.

شعبانی در ادامه به سهولت تولیدات ماهیان سردآبی و گرم آبی برای اشتغال زایی و درآمد برای روستائیان، افزایش ضریب سلامت خانوارها و تولیدات غذایی پاک و ارگانیک اشاره کرد و از فرماندار شهرستان فومن درخواست کرد در این زمینه راهگشا باشد. خط قرمز خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *