کد خبر: 3464
تاریخ انتشار: 2/آبان/1397 - ساعت : ۱۷:۲۷

دکتر جمالی نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی:دفتر چه های بیمه سلامت چک های سفید امضاء هستند

دکتر جمالی نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی:دفتر چه های بیمه سلامت چک های سفید امضاء هستند

به گزارش خط قرمز ، دکتر منوچهر جمالی نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی و دبیر اول کمیسیون بهداشت مجلس ضمن تبریک هفته بیمه سلامت با اشاره به اهمیت نقش بیمه در کاهش مشکلات مردم گفت : به منظور جلوگیری از آسیب پذیری دهک های پایین اقتصادی و کاهش مشکلات مردم بر اساس قانون برنامه پنجم و در تکمیل آن، قانون برنامه ششم ………….
دکتر منوچهر جمالی نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی و دبیر اول کمیسیون بهداشت مجلس ضمن تبریک هفته بیمه سلامت با اشاره به اهمیت نقش بیمه در کاهش مشکلات مردم گفت : به منظور جلوگیری از آسیب پذیری دهک های پایین اقتصادی و کاهش مشکلات مردم بر اساس قانون برنامه پنجم و در تکمیل آن، قانون برنامه ششم دسترسی همگانی به خدمات بهداشت و درمان و سلامت در دستور کار دولت ، مجلس، وزارت بهداشت و بیمه سلامت قرار گرفت و با حمایت های لازم تمهیدات مناسب اتخاذ شد و اجرای طرح پزشک خانواده ، نظام ارجاع ، راهنمای بالینی و پرونده الکترونیک مورد تاکید قرار گرفت که اجرای طرح پزشک خانواده در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت نقش ارزنده و پررنگی داشته و دارد و در همین راستا با فراهم شدن زیر ساخت های لازم مقرر شد در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت هم ، طرح پزشک خانواده اجرایی شود .
پزشک خانواده در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت نقش ارزنده و پر رنگی داشته و دارد و در همین راستا با فراهم شدن زیر ساخت های لازم مقرر شد در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت هم ، طرح پزشک خانواده اجرایی شود .
به گزارش خط قرمز ، وی افزود : با فراهم شدن زیر ساخت های لازم برای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت از جمله در استان گیلان برای شهرهای رشت – لاهیجان- لنگرود- رودسر- انزلی – فومن در آینده نزدیک پزشک خانواده اجرایی خواهد شد .
رصد کردن
وی اضافه کرد : با اجرای طرح پزشک خانواده ، نظام ارجاع ، راهنمای بالینی و تشکیل پرونده الکترونیک ، بیمه سلامت و دیگر بیمه ها با ارائه خدمات سهل تر ، کامل تر و بهتر به راحتی مشکلات مردم را کاهش خواهند داد و علاوه برآن با رصد کردن طرف های قرارداد که بیمه از آنها خرید خدمت می کند در حقیقت مدیریت هزینه صورت می گیرد و خدمات بیشتری به نیازمندان ارایه خواهد شد .
دفتر چه های بیمه همانند چک های سفید امضاء
دکتر جمالی دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دفترچه های بیمه را چک های سفید امضاء در دست مردم خواند و گفت : الان با یک دفترچه ، سونوگرافی ،سی تی اسکن، ام آر آی و داروی گران قیمت تجویز می شود در نهایت همه این هزینه ها با چک های سفید امضاء در دست مردم تحت عنوان دفترچه بیمه سلامت یا هر بیمه دیگر به سبد هزینه بیمه مربوطه ، فشار می آورد و هزینه تراشی نابجا می شود و سبد منابع بیمه سلامت را خالی می کند .
وی افزود : کسی منکر انجام کار تخصصی برای بیماران نیست بلکه باید کار مشخصی انجام شود تا بیمار به درمان و سلامت خود دست پیدا کند و بیمه سلامت هر بیمه دیگر هزینه غیر ضرور متحمل نشود اگر چه قانون برای جلوگیری ازاین مشکل راهکار داده است و با اجرای طرح پزشک خانواده ، نظام ارجاع ، راهنمای بالینی و پرونده الکترونیک که قانون برنامه ششم بر اجرای 4 مورد فوق تاکید دارد ، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و علاوه بر آن صرفه جویی خوبی هم صورت خواهد گرفت .
دکتر جمالی دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد سازمان بیمه سلامت ایران گفت : سازمان بیمه سلامت ایران بخوبی در حال تلاش است اخیرا در جلسه ای با معاون وزیر بهداشت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خواستار تخصیص بودجه این سازمان شدیم که خوشبختانه بخشی از اعتبارات مورد نظر در اختیار بیمه سلامت ایران قرار گرفت و دولت هم از بیمه سلامت به خوبی حمایت کرده است .
بیمه سلامت در استان گیلان
وی افزود: اداره کل بیمه سلامت استان گیلان و مجموعه بیمه سلامت دراین استان با توجه به اعتباراتی که در اختیارآنان قرار می گیرد و اختصاص پیدا می کند به نظر من در استان گیلان خوب عمل کردند و عملکرد بیمه سلامت را سرجمع مطلوب می دانم . درپایان از وزارت بهداشت و بیمه سلامت می خواهم که بخشهای نظارتی خود را فعالتر کنند تا مدیریت هزینه شود.خط قرمز خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *