کد خبر: 3565
تاریخ انتشار: 3/آبان/1397 - ساعت : ۲۰:۰۲

در سال ٩٦ ثبت تعداد ٦١١ حادثه ناشی از کار در تامین اجتماعی گیلان صورت گرفت

در سال ٩٦ ثبت تعداد ٦١١ حادثه ناشی از کار در تامین اجتماعی گیلان صورت گرفت

بیمه شدگان اجباری حادثه دیده ناشی از کار تحت پوشش تعهدات تامین اجتماعی هستند .
به گزارش خط قرمز ، جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به دامنه متنوع تعهدات وخدمات در این سازمان اظهارداشت : ارائه تعهدات بلندمدت درقالب انواع مستمریهای بازنشستگی ، بازماندگان و ازکارفتادگان و پوشش های درمانی ازتعهداتی است که تامین اجتماعی بیشتر با آنها شناخته شده است درحالی که در طول بیمه پردازی افراد نیز تعهدات کوتاه مدت بسیاری درگروههای کمک هزینه ها و غرامتها به مشمولان پرداخت میگردد .

ایشان گستره تعهداتی سازمان را از قبل از تولد ( کمک هزینه ایام بارداری و پوشش های درمانی ) تا پس از مرگ ( کمک هزینه کفن و دفن و پرداخت مستمری بازماندگان ) برشمرده وافزود : ماهانه صدها سند تعهدات کوتاه مدت در سطح شعب استان صادر وبیمه شدگان مشمول با طی مراحل و فرایندهای قانونی از آن برخوردار میگردند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اعلام ثبت ٦١١ حادثه ناشی ازکاردر سال گذشته ، اذعان داشت : تعداد ٤٣٠ فقره ازاین حوادث بدلیل بی احتیاطی وبقیه براساس عدم رعایت مسائل ایمنی و استفاده از وسایل معیوب و … گزارش شده است .

حق پرست خاطر نشان ساخت : ازمجموع حوادث گزارش شده تعداد ٣ مورد منجر به فوت و برقراری مستمری بازماندگان ، ٥ مورد برقراری ازکارافتادگی کلی و ١١ مورد ازکارافتادگی جزئی گردیده و به ٣٢ نفر نیز غرامت نقص عضو پرداخت شده است . خط قرمز خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *