کد خبر: 11718
تاریخ انتشار: 21/بهمن/1397 - ساعت : ۱۷:۱۴

درنهمین روزازدهه فجر؛ پروژه های عمرانی شهرداری ماسوله با 3 میلیارد تومان هزینه افتتاح شد

درنهمین روزازدهه فجر؛ پروژه های عمرانی شهرداری ماسوله  با 3 میلیارد تومان هزینه افتتاح شد

همزمان با نهمین روز از دهه فجر و باحضور فرماندار و معاون فرماندار فومن ، شهرداری ماسوله ، جمعی از مسئولان و رسانه های جمعی پروژه های عمرانی و عام المنفعه شهرداری ماسوله با 3 میلیارد تومان هزینه افتتاح و به بهره برداری رسید.


افتتاح فاز اول احداث دیوارحفاظتی رودخانه سینی بارماسوله

به گزارش خط قرمز ، شهردارماسوله در مراسم افتتاح فاز اول احداث دیوار حفاظتی رودخانه سینی بار ماسوله ، ضمن قدردانی از حضور مسئولان به شهرک تاریخی ماسوله جهت افتتاح پروژ های دهه فجر اظهار کرد : فازاول احداث دیوار حفاظتی رودخانه سینی بارماسوله در سال 87 به متراژ140 متر شروع شد که تا کنون بالغ بر 2 میلیارد و 200 میلیون تومان از اعتبارت استانی برای آن هزینه شده است و شهرداری ماسوله در سالجاری برای 70 متر دیگر آن 250 میلیون تومان از اعتبارات استانی پیش بینی کرده است و امروزبه بهره برداری می رسد .

افتتاح پروژه های عمران شهری شهرداری ماسوله

شهردار ماسوله گفت : پروژه احداث بلوار، روشنایی معابر ، جدول گذاری بلوار از ابتدای عوارضی ماسوله با هزینه بالغ بر 400 میلیون تومان از اعتبارات عمرانی و جاری شهرداری ماسوله افتتاح شد .

بهسازی معابر ماسوله و پله گذاری

دکترحسن آقاجانی افزود : از ابتدای امسال 100 میلیون تومان از اعتبارات جاری شهرداری ماسوله برای پله گذاری هزینه شده است و هفته گذشته نیز برای پله گذاری و بهسازی معابر محلات 400 میلیون تومان دیگر با پیمانکاران قرار بسته شد .

شهردارماسوله به اقدامات انجام شده شهرداری ماسوله اشاره کرد و گفت : شهرداری ماسوله 9 جایگاه آتشنشانی داشت که 19 جایگاه دیگر در محلات ایجاد شد و اکنون شهرداری ماسوله در خصوص آتشنشانی در وضعیت مطلوبی قراردارد همچنین 2 نقطه شهر 250 متر گاردریل جهت رفع خط احتمالی نصب شد .

دکتر آقاجانی در خصوص خرید دستگاه مکانیزه حمل زباله اظهار کرد : با کمک فرماندار و نماینده فومن یک دستگاه لودر و یک دستگاه ماشین مکانیزه حمل زباله از سازمان همیاری شهرداری ها تهیه شده است .

اجرای پروژه تقویت برق ماسوله از هفته آینده

شهردارماسوله با بیان اینکه با نصب و راه اندازی دوربین های کنترل ترافیک در ورودی شهرک تاریخی ماسوله توانستیم این مشکل را به حداقل برسانیم .

دکتر آقاجانی ، از فرماندار فومن جهت رفع ضعف برق ماسوله تشکر و قدردانی کرد و گفت : با تلاش های فرماندار فومن 200 متر کابل خودنگهدار برق برای تقویت برق ماسوله تهیه شد که هفته آینده اجرای پروژه تقویت برق منطقه ریحانه بر ماسوله آغاز می شود .

احیاء نان سنتی ماسوله در دهه فجر

همزمان با فجر با حضور فرماندار فومن ، معاون فرماندار ، شهردارماسوله جمعی از مسئولان شهرستان فومن پروژه های عمرانی و عام المفعه شهرداری ماسوله با هزینه بالغ بر3 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید .

با حضورفرماندارفومن به ماسوله احیاء نان سنتی ماسوله مورد افتتاح قرار گرفت .

در مراسم این افتتاح شهردارماسوله با خیرمقدم به میهمانان و گرامیداشت ایام الله دهه فجر به چگونگی احیاء نان سنتی ماسوله پرداخت و گفت : شهرک تاریخی ماسوله با قدمت چند هزار ساله دارای تمدنی کهن است و تلاش ما این است که بافت سنتی آن به درستی حفظ گردد.

وی افزود : دراین شهرک دارای یک باب مغازه نان بربری بودیم که همشهریان مشتاق ایجاد نان سنتی در این شهرک بودند که با تلاش شهروندان و شورای شهر با قراردادن مکان مناسب برای پخت نان سنتی توانستیم نان سنتی ماسوله را احیاء نماییم.

وی تصریح کرد : برای احیاء نان سنتی ماسوله 500 میلیون تومان هزینه شده است و برای 2 نفر به شکل مستقیم شغل ایجاد شد .

در ادامه آیین افتتاح پروژه های دهه فجر ماسوله مسئولان و شهردارماسوله با حضوربه مزارشهدای این شهر به مقام شامخ شهدای شهرک تاریخی ماسوله ادای احترام کردند .

گفتنی است اجرای سرود ای ایران توسط دانش آموزان مدرسه شهید نوردی ماسوله پایان بخش این مراسم بود .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *