کد خبر: 1508
تاریخ انتشار: 14/مهر/1397 - ساعت : ۱۹:۵۵

خسارت 15 میلیارد ریالی سیل در شهرستان شفت/تصاویر

خسارت 15 میلیارد ریالی سیل در شهرستان شفت/تصاویر

به گزارش خط قرمز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شفت ، بارش متناوب باران ، ظغیان رودخانه ها و سیل در شفت سبب خسارت به زیرساخت های عمرانی در این شهرستان شفت شد .

مصطفی سالاری استاندار گیلان، علی اوسط اکبری مقدم سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان ظهر امروز با همراهی محمدرضا محسنی فرماندار شفت و حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی از مناطق سیل زده شهرستان شفت بازدید نمودند .

استاندار گیلان در حاشیه بازدید از مرکز دهستان چوبر شفت در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت : بیشتر شهرستان های گیلان از روز گذشته درگیر سیل هستند .

وی با بیان اینکه در روز گذشته توانستیم با وجود بارش ها در مناطق جلگه ای گیلان ، آب های سطحی را به نحوی مدیریت نماییم تا خسارتی چندانی وارد نگردد افزود : امروز با شدت گرفتن بارش باران در مناطق کوهستانی و افزایش سرعت جریان آب حجم خسارات افزایش یافت .

دکتر سالاری با اشاره به اینکه تا کنون راه 36 محور مواصلاتی و جاده ای در گیلان مسدود شده است افزود : آب شرب بیش از 11 هزار خانوار در این استان قطع شده و در برخی نقاط نیز قطعی برق داریم .

وی در ادامه با بیان اینکه ورود آب به داخل منازل مسکونی و واحدهای تجاری سبب تحمیل خسارت به مردم شده است افزود : مدیریت جریان آب و کنترل سیل در حال حاضر اولویت دستگاه های ذیربط است و پس از آن میزان خسارات ها برآورد و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه میزان بارش و خسارات در شهرستان شفت نیز قابل توجه است افزود : سرعت بالای آب در مناطق کوهستانی حاشیه رودخانه ها را تهدید می کند و ساماندهی رودخانه ها می تواند مخاطرات را در بارندگی های آتی کمتر کند.

علی اوسط اکبری مقدم نیز در این گفتگو به پیش پینی های هواشناسی مبنی بر بارندگی و سیل در گیلان اشاره و تصریح نمود : بارش شدید باران و سیل در تعدادی از شهرستان های گیلان به ویژه تالش ، املش ، شفت ، فومن ، لنگرود و رودسر خسارات قابل توجهی به بار آورده است.

سرپرست معاونت استانداری گیلان از تخریب برخی منازل مسکونی ، معابر و خطوط آب و برق در جریان سیل اخیردر این استان خبر داد و افزود :بسیاری از سردهنه های رودخانه ها که برای آبیاری مزارع در روستاها استفاده می شوند تخریب شده اند که باید برای سال زراعی جدید بازسازی شوند .

محمدرضا محسنی فرماندار شفت نیز با بیان اینکه در برآوردهای اولیه طغیان رودخانه ها سبب خسارت 15 میلیارد ریالی به زیرساخت های عمرانی و خدماتی این شهرستان شده است افزود : آبگرفتگی پل های آبنما در جیرده ، سفید مزگی ، چوبر، خطیبان و بداب راه ارتباطی بسیاری از روستاها را قطع نموده است که دستگاه های ذیربط در حال خدمات رسانی هستند .

وی از رانش زمین در محور امامزاده اسحاق ، امامزاده ابراهیم (طالقان) کمسار ، سله مرز و برخی دیگر از روستاهای شفت خبر داد و افزود : پل خرمکش ، توسه سیاهمزگی ، لپوندان و سیاه کش در محور چنار رودخان و برخی از روستاهای دیگر دچار آبگرفتگی شده اند و برخی از جاده های حاشیه رودخانه ها دچارت خسارت شده اند و در تلاش هستیم هرچه زودتر اوضاع به روال قبل بازگردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *