کد خبر: 8794
تاریخ انتشار: 15/دی/1397 - ساعت : ۱۷:۲۶

خبرنگاران ‌گیلانی دغدغه «امنیت شغلی» دارند

خبرنگاران ‌گیلانی دغدغه «امنیت شغلی» دارند

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: عدم وجود امنیت شغلی مهم‌ترین دغدغه خبرنگاران در استان گیلان بوده و برخی از خبرنگاران در استان گیلان با بیش از دو دهه تجربه کاری، هنوز بیمه نیستند.

به گزارش خط قرمز ، محسن جعفری صبح امروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در رشت اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای قهرمان رسانه استان گیلان را گرامی می‌داریم.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره برگزاری چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اعلام کرد: جشنواره ابوذر با همت بسیاری از اصحاب رسانه‌ای در استان گیلان برگزار شده و بزرگترین رویداد رسانه‌ای استان گیلان به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه همه استان‌ها این جشنواره را برگزار می‌کنند افزود: هدف از برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر نقش و توسعه و نهادینه کردن تولیدات و ارزش‌های انقلاب، حمایت از خبرنگاران در راستای افزایش و دیده‌ شدن تولیدات رسانه‌ای، حمایت از تولید ملی، افزایش بصیرت و دشمن‌شناسی و دیگر شاخصه‌ها است.

جعفری ابراز داشت: تاکنون بیش از 2 هزار و 164 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که شامل 33 درصد گزارش، 4 درصد کاریکاتور و دیگر اثرات بود و مراحل داوری این آثار توسط تیم برجسته انجام شد و افراد برگزیده رسانه و خبرگزاری‌ها نیز امروز در این جشنواره تجلیل می‌شوند.

مسئول بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه این سازمان با همت همکاران رسانه موفقیت‌های خوبی کسب کرده است گفت: سازمان بسیج رسانه استان گیلان در 3 سال پیاپی رتبه نخست کشور را از لحاظ بسیج رسانه‌ای کسب کرد و اقدامات خوب و مفیدی در راستای افزایش موفقیت این سازمان انجام داد.

جعفری گفت: برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای از رده‌ 6 تا 50 سال در مدارس گیلان، دانشگاه‌ها، پایگاه‌ها و مساجد که در مجموع بیش از 12 هزار آموزش سواد رسانه‌ای در سطح استان گیلان داده شد و اعزام تیم‌های رسانه‌ای به راهپیمایی اربعین نیز از اقدامات سازمان بسیج رسانه استان گیلان به‌شمار می‌رود.

وی افزود: کاروان بزرگ رسانه‌ای به راهپیمایی اربعین  اعزام و بیش از 2 هزار و 300 خبر تولیدی و 12 هزار عکس از پیاده‌روی اربعین تولید شد و سازمان بسیج استان گیلان نیز در این راستا برنامه‌ برگزاری نمایشگاه را در دستور کار داشته و تیمی از عکاسان و خبرنگاران در زمان زلزله به کرمانشاه نیز اعزام شدند.

مسئول بسیج رسانه استان گیلان گفت: تیم رسانه‌ای با کمک سازمان بسیج رسانه و سپاه پاسداران جهت پوشش خبری در زمان وقوع زلزله به کرمانشاه اعزام شدند و در کنار پوشش خبری نیز به مردم زلزله‌‌زده کمک‌رسانی کردند و 8 کامیون حمایتی مواد غذایی و پوشاک به مناطق زلزله‌ زده ارسال شد.

جعفری خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان فن مصاحبه و دیگر شاخصه‌ها برای بیش از 300 خبرنگار در استان گیلان، برگزاری دوره تربیت مربی و اردوهای اقتصاد مقاومتی در سطح گیلان انجام شد و در راستای حمایت از کالای ایرانی و ملی نیز 28 تفاهم‌نامه با ادارات امضا شد.

وی با اشاره به مشکلات اصحاب رسانه در عرصه‌های مختلف گفت: عدم وجود امنیت شغلی مهم‌ترین دغدغه خبرنگاران در استان گیلان بوده و برخی از خبرنگاران در استان گیلان با بیش از دو دهه تجربه کاری، هنوز بیمه نیستند و در مواقع بیماری بسیاری از هزینه‌های درمانی را خودشان پرداخت می‌کنند.

مسئول بسیج رسانه استان گیلان افزود: عدم انتقاد‌پذیری برخی از مسئولان نیز سبب می‌شود تا خبرنگاران با انتشار کوچکترین خبر دچار مشکل شوند و در برخی جلسات و نشست‌ها نتوانند برای پوشش خبری حضور داشته باشند که این موارد از مشکلات و مسائل خبرنگاران و رسانه‌ها به‌شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *