کد خبر: 7889
تاریخ انتشار: 2/دی/1397 - ساعت : ۱۵:۴۷

تعیین ۹۷ نقطه حادثه خیز در راه های گیلان

تعیین ۹۷ نقطه حادثه خیز در راه های گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به آغاز عملیات مهندسی و فیزیکی در نقاط حادثه خیز محورهای استان، گفت: از 10 نقطه اولویتدار سه نقطه دارای پیشرفت 85 درصدی است.

به گزارش خط قرمز ، محمدرضا نازک کار ، با بیان اینکه در حال حاضر محورهای برونشهری استان مجهز به 52 سامانه بت تخلفات عبور و مرور بر خط، 21 سامانه نظارت تصویری و نیز 42 سامانه فعال تردد شمار است، اظهار کرد: سامانه های ترددشمار مذکور در 84 محور رفت و برگشت استان فعال بوده و درخصوص گزارش گیری و ارائه اطلاعات مربوط به وضعیت تردد در محورهای استان به صورت آنلاین فعالیت می کنند.

وی افزود: در راستای ارتقای ایمنی تردد برای کاربران جاده ها، کلیه محورهای استان به سیستم های حمل و نقل هوشمند مجهز شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان، با اشاره به قابلیت های سامانه های ثبت سرعت، ثبت آمار تردد، ثبت سرعت لحظه ای و متوسط و برداشت پلاک کلیه خودروهای عبوری استان از جمله قابلیت های سامانه های ثبت سرعت بوده که با راه اندازی و بهره برداری این سامانه ها بستر تردد ایمن برای کاربران جاده ها فراهم می شود.

این مقام مسئول، از نصب 15 سامانه جدید ثبت تخلفات رانندگی در محورهای استان در آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 78 هزار مورد تخلف سرعت توسط سامانه های ثبت سرعت مستقر در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است. همچنین در هشت ماهه نخست سال جاری 195 هزار و 455 مورد تخلف سرعت توسط سامانه های ثبت سرعت ثبت شد.

وی با بیان اینکه 42 دستگاه ترددشمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در 84 محور رفت و برگشت نصب شده است، گفت: مطابق آمار دریافتی از سامانه های مذکور طی هشت ماهه امسال 12 میلیون و 643 هزار و 303 دستگاه خودرو به استان وارد و تعداد 13 میلیون و 843 هزار و 869 دستگاه خودرو از استان خارج شدند که نشان دهنده افزایش 2 درصدی تردد در سطح محورهای استان نسبت به مدت مشابه سال قبل می باشد.

وی از شناسایی 120 نقطه پر حادثه در محورهای استان توسط کارشناسان راهداری و پلیس راه طی بازده سه ساله خبر داد و عنوان کرد: در نهایت 97 نقطه به عنوان نقاط حادثه خیز گیلان تعیین و طی یکسال و نیم گذشته نسبت به آشکارسازی کلیه این نقاط اقدام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه مطالعات لازم جهت آغاز عملیات مهندسی و فیزیکی نقاط حادثه خیز استان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در ابتدا 10 نقطه را اولویت گذاری کرده ایم و با ابلاغ اعتبار 3.5 میلیارد تومانی 3 نقطه دارای پیشرفت 85 درصدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *