کد خبر: 6191
تاریخ انتشار: 11/آذر/1397 - ساعت : ۱۴:۴۰

تشکیل کمیته حمایت از بیماریهای خاص با نظارت کمیسیون بهداشت شورای رشت ، مصوب شد

تشکیل کمیته حمایت از بیماریهای خاص با نظارت کمیسیون بهداشت شورای رشت ، مصوب شد

 در شصت و چهارمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت تشکیل کمیته حمایت از بیماریهای خاص با نظارت کمیسیون بهداشت شورا مصوب شد.

به گزارش خط قرمز ، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به حضور سَمن های مردم نهاد فعال در حوزه سلامت در این جلسه اظهار کرد: تلاش های صادقانه سَمن های فعال در حوزه سلامت قابل تقدیر است.

فاطمه شیرزاد با اشاره به درگیری اخیر در پیاده راه فرهنگی رشت افزود: از سعه صدر همکار شهرداری رشت در این اتفاق سپاسگزار بوده و در این راستا و به منظور حمایت از نیروهای شهرداری رشت در صحن امروز جلسه کمیسیون بهداشت از وی تجلیل می کنیم.
وی با بیان اینکه اتفاق پیش آمده موجب ناراحتی همگان شد افزود : باید در تمامی جوانب اخلاق را مورد نظر قرار داده تا در کنار حفظ احترام متقابل از بروز مشکلات و ناهنجاریها جلوگیری شود.
شیرزاد به دهم آذر مصادف با روز مجلس اشاره کرد و گفت: امیدواریم صدای سمن های مردم نهاد حاضر در این جلسه بهتر از گذشته توسط مجلس نشینان شنیده شده و با افزایش اعتبارات درمانی برای بیماران خاص گام موثری در رفع مشکلات آنان بردارند.
وی با انتقاد از فقدان اعتبار مشخص برای درمان بیماران خاص در استان گیلان بیان کرد: نداشتن اعتبار درمانی مشخص به منظور حمایت از بیماران خاص در استان گیلان موضوع مهمی است که نیازمند ورود و حمایت نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی است.
شیرزاد با اشاره به مراسم کلنگ زنی طرح فاضلاب محله معلولین رشت صبح امروز تصریح کرد: پس از دهه ها انتظار بالاخره شاهد مراسم کلنگ زنی طرح فاضلاب در محله معلولین رشت بوده ایم و استاندار گیلان اخیرا پس از اطلاع از اینکه منطقه معلولین فاقد فاضلاب شهری است ابراز تاسف کرده بود و این مساله که استاندار گیلان از فقدان آب و فاضلاب مناسب در محلات شهرنشین مرکز استان بی اطلاع بوده تاسف برانگیز است.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با تاکید بر اینکه اجرای طرح های آب و فاضلاب در تمامی محلات رشت باید محقق شود گفت: امیدواریم در چنین اقداماتی تنها به کلنگ زنی بسنده نکنند و به زودی شاهد رفع مشکلات این چنینی در تمامی نقاط رشت باشیم.
شیرزاد به اعتبارات مالی پیرامون فعالیت سمن های مردم نهاد در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: متاسفانه استان گیلان فاقد مرکز جامع
بیماران خاص بوده و قصد داریم با بهره مندی از تمامی ظرفیت های تشکل هایی که در قالب موسسات سلامت محور در جلسه امروز کمیسیون بهداشت شورا حضور پیدا کرده اند نسبت به تشکیل کمیته حمایت از بیماریهای خاص در رشت تحت نظارت کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا اقدام کنیم.
وی با انتقاد از فقدان مرکز جامع بیماران خاص در گیلان بیان کرد: در بسیاری از استان های کشور در این باره گام های موثری با جذب اعتبارات دولتی انجام شده اما این مهم در گیلان مورد توجه نیست.
شیرزاد با تاکید بر ایجاد بسترهای لازم به منظور حرفه آموزی توسط اعضای موسسات مردم نهاد حوزه سلامت با هدف اشتغال و حضور در جامعه افزود: بی توجهی به این افراد می تواند مشکلات دیگری برای آنان ایجاد کرده و در نهایت تبعاتی برای جامعه به همراه داشته باشد و از این رو باید با همفکری و تعامل بیشتر در این حوزه برنامه ریزی های لازم را انجام داد.
شیرزاد به احداث درمانگاه هموفیلی در رشت اشاره کرد و گفت: تنها ۱۰ درصد از این پروژه باقی مانده و امیدواریم با اختصاص اعتبار مورد نیاز در دهه فجر سال جاری شاهد بهره برداری از این درمانگاه برای بهره مندی بیماران این حوزه باشیم.
وی با قدردانی از تلاش های جهان طلب مدیر عامل انجمن هموفیلی گیلان افزود: به واسطه فقدان درمانگاه مخصوص بیماران هموفیلی در رشت بسیاری از بیماران مبتلا برای درمان به تهران عزیمت کرده که در طی این سفرها مشکلات فراوانی نیز با توجه به شرایط جسمی و مالی برای آنان ایجاد می شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به اینکه جمع حاضر در کمیسیون بهداشت شورا نمایندگان اقشار مختلف جامعه هستند اظهار کرد: انتظار داریم چنین نشست هایی منجر به رفع بیشتر مشکلات پیرامون این انجمن ها بشود.
شیرزاد به حضور رئیس سازمان حمل و بار و مسافر شهرداری رشت در این جلسه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه برخی از بیماران خاص به واسطه تحمیل هزینه های درمانی به لحاظ معیشت با مشکلات فراوانی مواجه هستند قصد داریم در جلسه امروز کمیسیون بهداشت شورا خدماتی در حوزه حمل و نقل خدماتی رایگان به بیماران خاص در قالب طرح منزلت ارائه شده و این افراد بتوانند بر اساس کارت های صادر شده از خدمات رایگان حمل و نقل عمومی برخوردار شوند.
وی افزود: یقینا با انجام چنین اقداماتی می توانیم در بحث حمایتی از بیماران خاص گام های موثری برداشته و تا حدودی از اندوه و مشکلات آنان بکاهیم.
 به گزارش خط قرمز ، عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تلاشمان را به منظور برقراری ارتباط ما بین انجمن های مردم نهاد فعال در حوزه سلامت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به کار می گیریم اظهار کرد: آمادگی لازم به منظور اجرای این مهم را داریم.
محمد حسن عاقل منش با بیان اینکه مشکلات این چنینی با پیگیری برطرف می شود افزود: حمایت از بیماران خاص باید مورد توجه همه مسوولان باشد.
وی به مناسب سازی اتوبوسهای شهری به منظور استفاده معلولان جامعه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیست دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده و افراد دچار معلولیت می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.
در انتهای این جلسه با موافقت اعضای تشکل های مردم نهاد حوزه سلامت هوشنگ رضوان پناه به عنوان دبیر کمیته حمایت از بیماریهای خاص در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *