کد خبر: 11178
تاریخ انتشار: 15/بهمن/1397 - ساعت : ۱۰:۱۰

تشریح دستاوردهای بانک کشاورزی گیلان در چهل سالگی انقلاب اسلامی

تشریح دستاوردهای بانک کشاورزی گیلان در چهل سالگی انقلاب اسلامی

مدیر شعب بانک کشاورزی استان گيلان در گفتگوی خود با خبرنگار خط قرمز به تشریح دستاورد بانک کشاورزی گیلان در چهل سال انقلاب اسلامی پرداخت.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان گيلان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و چهال سالگی انقلاب اسلامی تصریح کرد : انقلاب اسلامی مردمی ترین انقلاب درعصر معاصر است که باهدایت  رهبر کبیر انقلاب خلق شد و در طول این دوران امت مسلمان با استکبار ستیزی و ولایت مداری از آن دفاع کردند و امسال چهل سالگی انقلاب اسلامی را جشن می گیرند.

بانک کشاورزی بزرگترین تامین‌کننده مالی بخش کشاورزی پس ازانقلاب اسلامی

علیرضا طاهری در ادامه پرداخت تسهیلات در قالب‌های مکانیزاسیون، پرداخت سلف و اعتبار صندوق ملی، افزایش ۵ برابری تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم، افزایش ۷۰ درصدی تولیدی برنج، افزایش دو برابری جنگل‌کاری و افزایش ۱۹۵درصدی تولید محصولات کشاورزی را از دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی بزرگترین تامین‌کننده مالی بخش کشاورزی پس از انقلاب اسلامی است، گفت: پیش از انقلاب ۲۰۰ شعبه از این بانک در کشور وجود داشت که اکنون به هزار و ۸۸۰ شعبه رسید.

وی افزود: در گیلان پیش از انقلاب ۱۰ شعبه بانک کشاورزی وجود داشت که اکنون ۶۶ شعبه به کشاورزان و تولیدکنندگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیر شعب بانک کشاورزی گیلان بانکداری الکترونیکی، حمایت از کشاورزان خسارت دیده در قالب بیمه کشاورزی را از دیگر دستاورد‌های چهل ساله انقلاب بیان کرد و گفت: اکنون بیش از ۱۰۵ هزار نفر و ۳۹ محصول در گیلان بیمه صندوق کشاورزی هستند.

طاهری حمایت از گردشگری مبتنی بر توسعه روستا‌ها و اشتغالزایی روستایی را یکی دیگر از دستاورد‌ها در این بخش برشمرد و افزود: امسال بانک کشاورزی برای اجری طرح‌های گردشگری ۸۱ میلیارد ریال و در بخش بوم گردی ۵۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه امسال دولت برای اشتغال روستایی ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بانک کشاورزی ابلاغ کرده است گفت: در این زمینه ۴ هزار نفر به بانک معرفی شده اند که هزار و ۴۰۰ نفر تسهیلات دریافت کردند و هزار و ۶۰۰ نفر در نوبت هستند.

مدیر شعب بانک کشاورزی گیلان در پایان خاطر نشان کرد: مجموع پرداختی بانک کشاورزی از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در قالب ۳۳ هزار و ۵۰۰ فقره است که تا پایان امسال به بیش از ۸ هزار میلیارد ریال در قالب ۴۰ هزار فقره پرداختی می‌رسد.

به گزارش خط قرمز بر اساس اعلام اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان در سال زراعی ۹۶-۹۷ بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت خشکسالی، سرمازدگی و سیل به کشاورزان وارد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *