کد خبر: 4144
تاریخ انتشار: 12/آبان/1397 - ساعت : ۱۶:۲۳

تزریق ناامیدی به جامعه موجب دلسردی مردم از حکومت می شود

تزریق ناامیدی به جامعه موجب دلسردی مردم از حکومت می شود

نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری: تزریق نا امیدی به جامعه علاوه بر فاصله دلسردی مردم از حکومت، موجب افسردگی و تزلزل بنیان خانواده می شود.

به گزارش خط قرمز ، سید علی حسینی اشکوری نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با دکتر مصطفی سالاری دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آیت الله اشکوری با اشاره به خسارت های ناشی از سیل در برخی شهرستان ها، از اقدامات دستگاه های اجرایی و مدیریت مطلوب استاندار گیلان تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه در حوادث مذکور برخی ابنیه و تعدادی منزل مسکونی آسیب دیدگی جدی را متحمل شدند،خاطرنشان کرد:باید بسترهای نظارتی در امر ساخت و ساز نگاه جدی تری بر کیفیت در اجرای کار داشته باشند و استحکام بنا را قربانی نگاه های سلیقه ای و اعمال نظرهای غیرکارشناسی برخی افراد نکنند.

نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری وحدت و مودت مسئولان دستگاه های اجرایی را امری مهم در جهت افزایش بهره وری و بهبود خدمات رسانی عمومی خواند و گفت: متاسفانه دستگاه های اجرایی یکدیگر را نامحرم شمرده و نسبت به هم مطالبه گر هستند که این مساله فضای اجرایی را مسموم می کند.

وی با ابراز نارضایتی از برخی رسانه ها و برخی افراد به جهت مشوش کردن اذهان عمومی تصریح کرد: تزریق نا امیدی به جامعه علاوه بر فاصله دلسردی مردم از حکومت، موجب افسردگی و تزلزل بنیان خانواده می شود.

آیت الله اشکوری در پایان حفظ آبروی افراد را از مهمترین اصول اخلاقی و دینی دانست و تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا در مقابل ناهنجاری ها،تخلف و جرم راهکاری اصلاحی در پیش بگیریم و با ریختن آبرو و حیثیت افراد نمی توان کنترل جامعه به شکل صحیح را دنبال کرد.

مشکلات حوزه کشاورزی به ویژه چای و نیز صنایع چوب کاغذ ایران(چوکا) از دیگر مسایلی بود که نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری به آن اشاره کرد.

به گزارش خط قرمز ، دکتر سالاری استاندار گیلان نیز در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر دستگاه های اجرایی در مدیریت بحران سیل اخیر،میزان خسارت در چند از جمله شهرستان املش،رودسر و فومن را بسیار بالا خواند و گفت: پرداخت خسارت ها نیز از هفته آینده آغاز می شود.

وی با اشاره به ارزشمند بودن انباشت های رودخانه ای خاطرنشان کرد: واسپاری مسئولیت لایروبی انهار به بخش خصوصی با شرط دیواره گذاری در حاشیه حوزه آبی می توان شاهد نتایج بهتر و کاهش مخاطرات در این بخش بود.

استاندار گیلان رویکرد پیشگیری را رایج ترین شیوه ای در دنیا خواند و تصریح کرد: در ساخت و ساز جدید آنچه که باید بیش از پیش مورد تاکید قرار گیرد استکام سازه و نیز توجه به دیگر عناصر زیرساختی همسو با اصول مهندسی است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به وضعیت چای در استان اظهار داشت: برای افزایش راندمان تولید چای نیازمند بهسازی باغی هستیم که این امر با ارائه راهکارهای عملی و علمی از سوی کارشناسان امر و اساتید دانشگاهی محقق می شود.

سالاری با اشاره به مشکلات صنایع تولیدی گیلان و اقدامات صورت گرفته برای حل آن،افزایش قیمت ارز را برای برخی صنایع مطلوب خواند و گفت: در صنایع چوب کاغذ ایران(چوکا) شاهد افزایش سود صادرات نسبت به هزینه های تولید در روزهای اخیر بوده ایم.

استاندار گیلان گسترش فضای کسب و کار و بهره گیری از توان بخش خصوصی را راهکاری برای افزایش نرخ اشتغال و توسعه پایدار اقتصادی خواند و گفت: باید نگاه ها معطوف به جریان اصلاح امور تا رسیدن به کیفیت مطلوب باشد. خط قرمز خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *