کد خبر: 66079
تاریخ انتشار: 25/اردیبهشت/1403 - ساعت : ۱۸:۲۰

بیش از 162میلیارد ریال بابت خدمات درمانی زوجین نابارور هزینه شده است

بیش از 162میلیارد ریال بابت خدمات درمانی زوجین نابارور هزینه شده است

دکتر عاطف راد مدیر کل بیمه سلامت در آستانه هفته ملی جمعیت اعلام کرد: بیش از162میلیارد ریال بابت خدمات درمانی زوجین نابارور توسط اداره کل بیمه سلامت گیلان هزینه شده است

دکتر عاطف راد افزود: طبق ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت مطرح و زیر ساخت‌های ارائه خدمات و قرارداد با بیمه‌های پایه در مراکز ناباروری دولتی فراهم شد.

بر این اساس خدمات درمان ناباروری از ابتدای سال ۱۴۰۰ تحت پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفت. وی افزود: تعداد زوجین نابارور که در سامانه بیمه سلامت استان گیلان نشان دار شدند 1943 نفر بوده و تا کنون بالغ بر 162میلیارد ریال در راستای دریافت خدمات درمانی آنها پرداخت شده است.

دکتر عاطف راد افزود: با تحت‌ پوشش قرار گرفتن خدمات درمان ناباروری، امکان استفاده از این خدمات برای همه زوجین نابارور فراهم شده است و خانواده‌های با درآمد متوسط و پایین هم می‌توانند بدون دغدغه مالی جدی از این خدمات بهره‌مند شوند. وی یاد آور شد: یکی از دغدغه‌های زوجین، علاوه بر بحث ناباروری هزینه‌های گزاف درمان بود که بیمه سلامت موفق شد بسته درمان خدمات ناباروری را تا ۹۰ درصد تعرفه دولتی در بخش‌های دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی را در سایر مراکز اعم از خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی تحت پوشش قرار دهد .

عاطف راد افزود: زوج‌های نابارور پس از نشان دار شدن آماده دریافت خدمات درمانی و تشخیصی مانند آزمایشات مرتبط، سونوگرافی، رادیولوژی و دارو جهت تشخیص و درمان ناباروری می‌شوند که اگر با این اقدامات اولیه باردارنشدند آماده دریافت خدمات فوق تخصصی خواهند شد.

دکتر عاطف راد افزودند: بیمه شدگان محترم استان می توانند سوالات خود را با شماره 1666 بصورت مستقیم و 24 ساعته با کارشناسان بیمه سلامت مطرح کرده و راهنمایی لازم را دریافت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *