کد خبر: 7115
تاریخ انتشار: 22/آذر/1397 - ساعت : ۱۵:۱۱

به مناسبت گرامیداشت 13 آذر روز صنعت بیمه ؛ همایش سندیکای بیمه گران استان گیلان برگزارشد

به مناسبت گرامیداشت 13 آذر روز صنعت بیمه ؛  همایش سندیکای بیمه گران استان گیلان برگزارشد

همایش سندیکای بیمه گران استان گیلان به مناسبت گرامیداشت 13 آذر ؛ روز صنعت بیمه با حضورنماینده های مردم رشت و صومعه سرا و آستارا در مجلش شورای اسلامی ، مدیرعامل بیمه ایران در گیلان و جمعی کثیری از بیمه گران و نمایندگی شرکت های بیمه برگزارشد .

به گزارش خط قرمز ، دراین همایش رییس شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان گیلان ضمن خیرمقدم به میهمانان با اشاره به اینکه غیر از بیمه ی ایران که همچنان با ساختار دولتی خود درحال فعالیت است 27 شرکت بیمه ای در کل کشور در حال ارائه  خدمات میباشد و افزود:از این شرکت ها 24 شرکت در استان گیلان در حال ارائه  خدمات بوده که شورای هماهنگی شرکت های بیمه را در استان گیلان تشکیل می دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

مقام دوم گیلان درکسب ظریب نفوذ بیمه

حجت الله فلکیان با بیا اینکه یکی از شاخص های توسعه یافتگی ظریب نفوذ بیمه در هر کشور است ، افزود : در سال 58 بیمه ایران به شکل دولتی فعالیت خود را ادامه داد و با تمام تلاش هایی که در طول این سال ها صورت گرفت هنوز نتوانسته ایم صنعت بیمه را در سطح کشوربالا ببریم و به لحاظ ظریب نفوذ دررتبه پایین قرارداریم .

وی افزود :  ظریب نفوذ بیمه درکشور 2/2 درصد است که در گیلان با تلاش همکاران ظریب نفوذ 9/2 درصد رسیده  که پس از تهران مقام دوم کشور از آن گیلان در ظریب نفوذ بیمه است .

وی با بیان اینکه استان گیلان پتانسیل بیشتری درصنعت بیمه دارد اما متاسفانه هنوز درطول این مدت نتوانسته گستردگی همگانی داشته باشد ؛ اظهار کرد : جدی نگرفتن صنعت بیمه از مشکلات ما در این خدمت است که علارغم قابلیت های جدی که برای زندگی و آتیه مردم دارد ، جدی گرفته نمی شود و با حضور شرکت های خصوصی هنوز قسمت اعظم سازمان های استان گیلان از خدمات شرکت سهامی بیمه ایران بهره می برند.

رییس شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان گیلان هدف از راه اندازی شرکت های بیمه در سطع جامعه را آرامش و امنیت خیال برای هموطنان عنوان کرد و گفت : درصنعت بیمه کالا و اقلامی فروخته نمی شود بلکه این صنعت وظیفه حضانت از سرمایه های ملی کشور و ایجاد آرامش خیال برای  صاحبان مشاغل و اطمینان خاطر برای دارندگان سرمایه است .

وجود 10 هزار نفر بیمه گر در گیلان

وی با بیان اینکه 10 هزار نفر در گیلان بیمه گر هستند ، افزود : با جدی گرفتن بیمه، شهروندان و صاحبان حرفه ها و مشاغل مختلف می توانند با صرف هزینه های نازل ، امنیت را برای خانواده هایشان به ارمغان بیاورند.

حجت الله فلکیان بیمه را در روزهای سختی و گرفتاری ، همراه و کمک حال مردم عنوان و خاطرنشان کرد : با توجه به حادثه خیز بودن استان گیلان ، بیمه میتواند بعد از وقوع حوادثی همچون زلزله ، سیل ، رانش زمین و دیگر حوادث ، برای آلام دردمندان مرهم باشد.

10 درصد سهم بیمه شخص ثالث استانی شود

در ادامه دکتر کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت بیمه در جامعه بین الملل و در ایران جایگاه ویژه دارد و می تواند بیشتر از این رشد داشته باشد ، افزود : صنعت بیمه توانسته در حل مشکلات زیادی ازمردم نقش آفرینی کند و صنعت بیمه در بین قوا یکی از صنایع است که به عنوان ستون از آن یاد می شود .

وی با بیان اینکه در حوادث مختلف که حاکمیت ما رخ می دهد و در چاره اولی از بیمه استفاده می شود،افزود : صنعت بیمه می تواند در حوادث نقش مهمی داشته و بسیاری از حوادثی که در ایران رخ می دهد از بیمه ایران در جهت رفع حوادث و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده شده است و در بسیاری از موارد به بهداشت و نیروی انتظامی کمک می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام امادگی استانی شدن 10 درصد سهم شخص ثالث به بهداشت و نیروی انتظامی ، اظهار کرد : با استانی شدن 10 درصد سهم بیمه شخص ثالث می توانیم به درستی از این سهم استفاده کنیم و با اولویت بندی برنامه شاهد رشد توسعه گیلان باشیم .

وی با تاکید به اهمیت نقش بیمه گذاران در جامعه ، افزود : نمایندگی های بیمه و شرکت های بیمه گذار تلاش کننند که اعتماد مردم را جلب نمایند که این مهمترین مسئله در صنعت بیمه است .

وی افزود : تعدادی از شرکت های بیمه زیر خط قرمز قرار دارند و این موضوع برای این صنعت قابل قبول نیست .

دکتر دلخوش ازساماندهی بیمه های موجود در کشور خبر داد و گفت : با ناظران صنعت بیمه در مجلس جلسات زیادی داشته ایم که بیمه به عنوان بخش خصوصی تقویت شودو بتوانیم رقابت را در این صنعت سالم سازی کنیم .

وی افزود : در ایران نتوانسته ایم درتمام موارد جای واقعی صنعت بیمه را در جامعه نهادینه سازیم اینکه فقط 10 درصد منازل رشت تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند زنگ خطر برای بروز آسیب های  اجتماعی است .
رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این همایش ، بااشاره به اینکه از 32 شرکت بیمه فعال کشور 24 شرکت در گیلان فعالیت میکند ، گفت : حداقل 5 هزار نفر در دفاتر نمایندگی های شرکت های بیمه در استان فعالند

آقای داداشی ، عملکرد شرکت های بیمه را در گیلان مثبت ارزیابی کرد و افزود : بیمه را در ایران و به ویژه در شهرستان ها می توان صنعتی نوپا خواند که به حمایت جدی ازسوی مسوولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیاز دارد.

آقای حسنی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش با تاکید بر اینکه با بیمه زندگی و آینده افراد و خانواده ها تضمین می شود ، گفت : ترویج و توسعه فرهنگ بیمه در پیشرفت جامعه نقش به سزایی داشته و رونق صنعت بیمه با توسعه پایدار و همه جانبه نیز رابطه مستقیم دارد.

به گزارش خط قرمز ؛ در پایان این مراسم از نمایندگان فعال و برتر بیمه های مختلف استان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *