کد خبر: 5736
تاریخ انتشار: 5/آذر/1397 - ساعت : ۱۵:۰۸

برگزاری همایش همگام با کشاورز در فرمانداری شهرستان فومن

برگزاری همایش همگام با کشاورز در فرمانداری شهرستان فومن

برگزاری همایش همگام با کشاورز در فرمانداری شهرستان فومن

به گزارش خط قرمز  در پنجمین روز از هفته بسیج، همایش همگام با کشاورز به همراه تقدیر از مربیان و کشاورزان نمونه شهرستان فومن در فرمانداری شهرستان برگزار شد.

محمود قاسم نژاد نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با تبریک ایام ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، هفته بسیج را به جمع حاضر تبریک گفت و افزود: بسیج پس از پایان جنگ تحمیلی در عرصه‌های گوناگون حاضر شده و خوش درخشیده است.

وی با اشاره به حضور نیروهای بسیجی در عرصه‌های مختلف علمی، دفاعی و کشاورزی اظهار کرد: مفهوم بسیج امروز عام تر شده است و نیروهای بسیجی به عنوان نیروهایی متعهد و متخصص دانش خود را در اختیار مردم و نظام قرار داده اند.

فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه متولی بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: ورود بسیج به این حوزه که بدون چشمداشت مالی صورت گرفته است، قطعاً اثربخش خواهد بود و ما نیازمندیم که چنین یاورانی را در کنار خودمان داشته باشیم.

قاسم نژاد با تأکید بر حضور کارشناسان و متخصصین بخش کشاورزی در کنار کشاورزان گفت: شناسایی نوع خاک و میزان حاصل خیزی آن در کنار تجهیز و مکانیزاسیون از عوامل اثرگذار در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی کشور، جنگ آینده را بر سر آب عنوان کرد و گفت: باید میزان آب مصرفی نیز کنترل و بهینه شود.

به گزارش خط قرمز  فرماندار شهرستان فومن حوزه کشاورزی را حائز اهمیت عنوان کرد و با تأکید بر اینکه عدم توجه به تولید محصولات سبب وابستگی کشور به بیگانگان خواهد شد، افزود: نباید بگذاریم امنیت غذایی کشور خدشه دارد شود. از سوی دیگر واردات کالا از دیگر کشورها خطراتی را نیز به دنبال دارد و امروزه باید تهدیدات بیولوژیک نظیر مگس زیتون، سنبل آبی، آفت درختان کیش را جدی بگیریم.

غلامرضا ملک علیپور مسئول بسیج مهندسین سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه تفکر بسیجی امروز جهانی شده است، اظهار کرد: نوای دلنشین تفکر بسیجی مانع حمله به کشور شده است.

سرهنگ جانباز فرمانده سپاه ناحیه فومن نیز در این جلسه با بیان اینکه ۳۰ درصد برنج مصرفی کشور از خارج وارد می شود، گفت: به دنبال این هستیم که با استمرار طرح همگام با کشاورز، سهم خود را در خودکفایی برنج ایفاء کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *