کد خبر: 6345
تاریخ انتشار: 12/آذر/1397 - ساعت : ۱۸:۴۹

برگزاری هشتاد و یکمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

برگزاری هشتاد و یکمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

هشتاد و یکمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر استقرار برنامه راهبردی و نظام ارجاع، در بیمارستان ها و شبکه های بهداشت صبح امروز در دفتر ریاست دانشگاه، تشکیل شد.

به گزارش خط قرمز ، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در هشتاد و یکمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: دستاوردهای امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه های مختلف، حاصل تدوین برنامه راهبردی است. وی ادامه داد: در حالی که امروزه، روزمرگی و حفظ وضعیت موجود از مهمترین وظایف بسیاری از سازمان هاست، دانشگاه علوم پزشکی گیلان در یک مسیر رو به جلو در حال حرکت است.

وی با اشاره به تدوین برنامه راهبردی راهبردی معاونت های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: برنامه راهبردی در سطح بیمارستان ها و شبکه های بهداشت و درمان نیز اجرایی می شود، تا در افزایش بهره وری و ارتقای سطح خدمات بهداشتی درمانی اثر گذار باشد.

دکتر یوسف زاده اظهار داشت: بر اساس برنامه راهبردی دانشگاه، مدیریت هزینه، فرایند خرید متمرکز دارو و تجهیزات و بروزرسانی HIS در سر لوحه فعالیت های بیمارستان ها قرار دارد و در حال حاضر راه اندازی نظام ارجاع الکترونیک پزشکی در سطح استان، نیز از مهمترین برنامه های استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به این که نظام ارجاع الکترونیک در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بعثت رشت در سطح 3 به صورت ویژه اجرا می شود، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان، امروز شاهد به ثمر نشستن برنامه هایی است که بذر آن در سال 95 با تدوین برنامه راهبردی کاشته شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش همه جانبه صاحبان فرایند نظام ارجاع الکترونیک در تمامی لایه های دانشگاه، به زودی شاهد استقرار کامل این مهم در تمامی شهرستان های گیلان باشیم.

دکتر یوسف زاده با تاکید بر این که با تلاش و همت اساتید و تیم های درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دهمین پیوند کبد نیز با موفقیت در بیمارستان رازی به انجام رسید، گفت: امروز مسیر حرکت و رشد برای تمامی گروه های آموزشی در دانشگاه فراهم شده است، فقط برای رسیدن به موفقیت های بزرگ باید تلاش کرد. وی ادامه داد: به زودی پیوند مغز استخوان نیز در گیلان راه اندازی می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطر نشان کرد: با وجود پتانسیل های خوب در گروه های آموزشی و درمانی مختلف در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، این استان ظرفیت تبدیل شدن به قطب پیوند شمال کشور را دارد، و در این خصوص راه اندازی پیوند پانکراس نیز در طی شش ماهه آینده در این استان اجرایی خواهد شد. که این مهم افق جدیدی را پیش روی بیماران دیابتی خواهد گشود.

دکتر یوسف زاده با بیان این که با حرکت در مرز های دانش، دستاوردهای علمی دانشگاه به ظهور خواهد رسید، تصریح کرد: انشاالله بتوانیم با توانمدی های ارزشمندی که در اساتید و دانشگاهیان علوم پزشکی گیلان وجود دارد، به آنچه که حق دانشگاه علو م پزشکی گیلان و مردم استان است، دست پیدا کنیم.

وی همراهی سازمان های ذی ربط با برنامه ها و طرح های دانشگاه علوم پزشکی گیلان را بسیار با اهمیت بر شمرد و گفت: ایجاد یک همدلی و هم افزایی می تواند نقش بسزایی در تحقق اهداف استراتژیک حوزه سلامت گیلان داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *