کد خبر: 878
تاریخ انتشار: 10/مهر/1397 - ساعت : ۲۰:۳۳

بدهکاری ٥٥٠ میلیارد تومانی کارفرمایان گیلانی به تامین اجتماعی استان

بدهکاری ٥٥٠ میلیارد تومانی کارفرمایان گیلانی به تامین اجتماعی استان

به گزارش خط قرمز ، روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، بر اساس آخرین آمار موجود از بیلانهای صادره دیون پرونده های مطالباتی از کارگاههای مشمول بیمه در استان ، کارفرمایان حقیقی ( واحدهای صنفی ) و حقوقی ( شرکتها ، کارخانجات و ادارات ) گیلانی قریب به ٥٥٠ میلیارد تومان به تامین اجتماعی استان بدهکار میباشند .

براساس این گزارش با توجه به آخرین محاسبات پرونده های مطالباتی در سالجاری ، تا پایان اسفندماه سال ٩٦ ، تعداد ٣٣٠٧٣ کارفرمای استان مبلغ ٥٥٠ میلیاردتومان بابت حق بیمه پرسنل خود بدهکار میباشند .

مبلغ ١١٩ میلیارد تومان از مطالبات سازمانی در این بخش برآوردی و بیش از ٤٣٠ میلیارد تومان آن قطعی میباشد .

شایان ذکر است در ماههای نخستین سالجاری اجرای طرح بخشودگی جرائم فرصتی برای تعیین تکلیف دیون کارفرمایان بود که طی آن بخش اندکی ازمطالبات سازمان وصول و قسمتهایی توسط کارفرمایان تقسیط گردید .

خاطرنشان میسازد تامین اجتماعی گیلان در بخشهای بیمه ای و درمانی ماهانه بیش از ٢٥٠ میلیارد تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران استان ارائه میدهد که با توجه به عمومی و غیردولتی بودن سازمان و فقدان استفاده از بودجه دولتی، تحقق مطالبات از کارفرمایان ، کمک قابل توجهی به مطلوبیت ارائه خدمات خواهد نمود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *