کد خبر: 8823
تاریخ انتشار: 15/دی/1397 - ساعت : ۱۸:۳۷

بازدید مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان و معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از شهرستان فومن

بازدید مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان و معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از شهرستان فومن

نشست مشترکی با حضور محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن، هادی درفشی معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری فومن برگزار شد.

به گزارش خط قرمز – در این نشست نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با قدردانی از اقدامات سازنده بنیاد مسکن اظهار کرد: بنیاد مسکن شهرستان فومن در بخش صدور سند روستایی و همچنین آسفالت راههای روستایی از رتبه بالایی برخوردار است به طوریکه در هفته دولت سال جاری ۲۵ کیلومتر از راهها توسط بنیاد مسکن آسفالت شد.

محمود قاسم نژاد با بیان اینکه ۶۸ درصد جمعیت شهرستان را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد، یادآور شد: اجرای طرح هادی و آسفالت راههای روستایی نشان دهنده عزم جدی بنیاد مسکن در توسعه روستاها است.

وی افزود: خدمت رسانی به روستائیان و توسعه روستاها جزو شعارهای اصلی نظام و انقلاب بوده و باور داریم که روستای پویا و آباد سبب ماندگاری روستاییان و همچنین تضمین امنیت غذایی کشور نیز می‌شود.

فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه در کنار آسفالت راه‌های اصلی، روکش و آسفالت بافت روستا نیز تبدیل به مطالبه جدی مردم منطقه شده است، اظهار کرد: در زمینه تخصیص قیر مشکلاتی وجود دارد و علی رغم فراهم شدن زیرسازی راه توسط دهیاری به دلیل عدم تخصیص قیر، تاکنون آسفالت صورت نگرفته است.
قاسم نژاد خواستار توجه ویژه بنیاد مسکن کشور به این موضوع شد و گفت: امیدوارم با حضور شما و بازدید میدانی صورت گرفته از سطح شهرستان شاهد اختصاص قیر باشیم.

وی با اشاره به وقوع سه سیل در شهرستان فومن اظهار کرد: با توجه به وجود سه رودخانه خروشان در شهرستان و همچنین به دلیل عدم رعایت حریم رودخانه و تعدی به بستر آن توسط مردم و برخی دستگاه‌های دولتی شاهد خسارت فراوانی به ابنیه، پل‌ها و راه‌ها حدفاصل سیدسرا تا گشت رودخان بودیم به طوریکه چندین پل به طور کامل تخریب شد و تعدادی پل نیز آسیب جدی دیدند.

هادی درفشی معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این نشست، گیلان را یکی از استانهای پرحادثه و همچنین دارای جمعیت روستایی بالا عنوان کرد و گفت: این دو ویژگی سبب شده که در میزان اعتبار اختصاص یافته و همچنین سهمیه قیر به استان گیلان نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

درفشی با بیان اینکه دو شاخص جمعیت و وسعت در تخصیص اعتبارات نقش مهمی دارند، گفت: با توجه به فرسودگی ماشین آلات به دنبال نوسازی و تجهیز ناوگان هستیم و در این زمینه باید اقدامات جدی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن فارغ از تخصیص یا عدم تخصیص منابع به دنبال خدمت رسانی است، اظهار کرد: گیلان در بخش تولید مواد غذایی از ظرفیت بالایی برخوردار است و ما نیز تمام تلاش خود را برای کمک به این استان می‌کنیم.

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید بیان اینکه آسفالت راه های روستایی از ۲۶ درصد به ۴۶ درصد رسیده است، افزود: علی رغم این مسئله استان گیلان و شهرستان فومن هنوز از میانگین کشوری پایین‌تر است.

درفشی در پایان به بحث و بررسی فرآیند لایحه بودجه ۹۸ اشاره کرد و گفت: مجلس نباید زیر بار فروش قیر توسط وزارت نفت و واریز منابع حاصل از آن به خزانه برود.

 

 

 بازدید فرماندار و مسئولین بنیاد مسکن کشور و استان از مجموعه مسکونی بنیاد مسکن در شهر فومن

به گزارش خط قرمز – محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن به همراه حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستان های فومن و شفت، اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان و مهندس درفشی معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان های بنیاد مسکن کشور، از مجموعه مسکونی ۷۸ واحدی امام حسن مجتبی بنیاد مسکن شهرستان فومن بازدید کردند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان فومن با ارائه توضیحات لازم درخصوص این پروژه افزود: ۷۸ واحد مسکونی به مردم تحویل داده شده است که فروش اقساطی آنان با همکاری بانک مسکن در حال انجام است.

همچنین در این بازدید، سایر مسئولین بنیاد مسکن استان از جمله مهندس فرضی پور معاون عمران روستایی، مهندس مهرپور مدیر امور ماشین آلات و مهندس بابایی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان گیلان حضور داشتند.


ادای احترام فرماندار، نماینده شهرستان، مدیرکل بنیاد مسکن استان و معاون بنیاد مسکن کشور به شهدای شهرستان فومن.

به گزارش خط قرمز – فرماندار، نماینده شهرستان، مدیرکل بنیاد مسکن استان و معاون بنیاد مسکن کشور با حضور در امامزاده میرزای فومن (گلزار شهدا)، ضمن قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کردند.

محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن به همراه مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان و معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با حضور در روستای گوراب پس، از توابع بخش مرکزی شهرستان فومن، از اقدامات انجام شده به منظور جبران خسارات ناشی از سیل بازدید کردند.

به گزارش خط قرمز – در این بازدید میدانی که به منظور ارائه گزارش اقدامات به عمل آمده در روستای گوراب پس انجام شد، مسئولین با حضور در این روستا و گفتگو با اهالی و بازدید از راه روستایی وصل شده، از وضعیت راه ها و رودخانه روستا مطلع و در جریان آخرین تحولات و عملیات های عمرانی قرار گرفتند.

به موجب بارندگی و وقوع سیل در سه مرحله در فصل پاییز، خسارات گسترده ای به زیرساخت های شهرستان فومن شامل راه ها و پل ها و همچنین منازل مسکونی و حاشیه رودخانه ها وارد شد که بر اساس برآوردهای انجام شده، مجموع این خسارات بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان می باشد.

به دستور فرماندار فومن و کمیته مدیریت بحران شهرستان، با استفاده از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی و با بسیج منابع موجود در شهرستان و همچنین دریافت امکانات از استان، با اعزام بیل های مکانیکی، لودر و بولدوزر به مناطق خسارت دیده، تا حد امکان نسبت به جبران خسارات، ایمن سازی راه ها و ساماندهی حاشیه رودخانه های مختلف شهرستان اقدام شد.

راه روستایی گوراب پس با ۶۰۰ خانوار با روستاهای همجوار در اثر سیل ۱۳ مهر ماه قطع شد که با همکاری بنیاد مسکن و سپاه پاسدادان در عرض ۳۰ روز کاری، راه موقت احداث شد.

فرسایش در قطر خارجی رودخانه به همراه برداشت های بی رویه شن از آن موجب تشدید خسارات در اثر سیل شد. بر اساس برنامه ریزی انجام شده، احداث سازه حفاظتی از طریق ترمیم با خاک رودخانه و پوشش با بتن که کم هزینه و مقرون به صرفه است، به عنوان راهکار برای بازسازی خسارات پیشنهاد شده است.

در ادامه مهندس درفشی دستوراتی در راستای تسریع در امر جذب اعتبارات بازسازی در راستای جبران خسارات و بازسازی مناطق سیل زده شهرستان صادر نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *