کد خبر: 9724
تاریخ انتشار: 27/دی/1397 - ساعت : ۰۰:۰۳

بازدید خبرنگاران از شرکت فرآوری و ساخت قطات یدکی ایران – رشت

بازدید خبرنگاران از شرکت فرآوری و ساخت قطات یدکی ایران – رشت

به گزارش خط قرمز ، خبرنگاران کشوری و استانی از مجموعه کارخانجات هلدینگ تعلیق گروه صنعتی عطام خودرو در شهر صنعتی رشت بازدید کردند که در این بازدید چندساعته مدیرعامل وتک تک مدیران واحدهای شرکت به سوالات خبرنگاران کشوری واستانی پاسخ دادند.

حسین شمسایی مدیرعامل شرکت فراوری وساخت قطات یدکی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار خط قرمز در خصوص اثرات تحریم در راندمان تولیدات شرکت به بازارهای داخلی وخارجی اطهارداشت:  تحریم های طالمانه امریکا هیچ تاثیری برروند تولیدات این واحد تولیدی نداشته بلکه توانسته ایم تولیدات شرکت را صادر نماییم وارز وارد کشور کنیم وروز به روز برتولیدات داخلی کشور افزازش دهیم.

بگفته شمسایی ۷۰ در صد قطات تولیدی در داخل تهیه وتامین میشود و۳۰ در صد قطعات از خارج که تمام تلاش این است با استفاده از دانش متخصصن شرکت در داخل تولید وبه انبوه برسانند.

قطعه سازی با قابلیت رقابت جهانی

به رغم تبلیغات منفی مبنی بر اینکه ایرانی‌ها حتی نمی توانند لوله هنگ بسازند و فقط می توانند آبگوشت بزباژ بپزند با کمی گشت در میان صنایع کشور به خوبی می‌توان دستاوردها و پیشرفت‌های کشور را شاهد بود چنانکه دستگاه تولید پلیمر خودرو‌های داخلی با خودر‌های درجه یک آلمانی برابری و رقابت می‌کند.
به گزارش اقتصاد روز گروه قطعات خودرو عظام از ۱۲ شرکت بزرگ تولیدی بزرگ تشکیل شده است. موضوع کسب و کار گروه، تولید قطعات خودرو است و فعالیت آن از سال ۱۳۷۶ آغاز شد و تا کنون ادامه دارد. شرکتهای عضو گروه در تهران و استان‌های مختلف دیگر از جمله آذربایجان شرقی، گیلان، البرز و اصفهان استقرار یافته‌اند و شرکت “مادر” نیز با نام “گروه قطعات خودرو عظام” ثبت و در تهران مستقر است.
اخذ لیسانس‌های معتبر و همکاری‌های فنی، با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا از شرکت‌های صاحب‌نام جهانی از قبیلMando ،Mahle ،Bosch و Valeo از جمله دستاوردهای این گروه بوده که در دو دهه گذشته ضمن تولید قطعات مهم و با کیفیت، توانمندی‌های بالای خود را در پشتیبانی از صنعت خودرو کشور به اثبات رسانیده است.

خودباوری و حمایت، راه نجات صنعت کشور

گروه عظام با ۱۲ کارخانه فعال، بزرگترین تولیدکننده قطعات اصلی خودرو در بخش خصوصی بوده و با پشتیبانی از خطوط تولید خودروسازان و تامین نیاز بازار لوازم یدکی خودرو به اشتغال زایی مستقیم برای حدود ۵۰۰۰ نفر در کارخانجات عظام و به صورت غیرمستقیم بیش از ۲۵۰۰۰ نفر در صنعت قطعات خودرو، سهم بسزایی در افزایش تولید ملی ایفا نموده است.
صنعت کشور از جمله در حوزه قعطه سازی شاید به خاطر نبود آگاهی عمومی و فضاسازی‌های منفی صورت گرفته از سوی محافل رسانه‌ای و اقتصادی که بعضا آن سوی مرزها به پنهان کاری دستاوردهای جوانان ایران زمین می‌پردازند چنان که باید و شاید مورد پردازش و توجه عموم قرار نگرفته است. شاید بسیاری ندارند که چه صنایع کشور که داشته‌هایی دارد و همین صنعت قطعه سازی چه پیشرفت‌های چشم گیری دارد و حتی می تواند با صنایع مشابه جهانی خود رقابت داشته باشد. رقابتی که البته خودباوری و حمایت دولتی و مردمی را می‌طلبد تا به سرانجام مورد نظر در توسعه صنعت کشور و حضور در رقابت جهانی دست یابد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *