کد خبر: 8714
تاریخ انتشار: 13/دی/1397 - ساعت : ۲۲:۰۳

اهدای لوح سپاس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به علیرضا حسنی به جهت تداوم پروژه تئاتر خیابانی دائم رشت

اهدای لوح سپاس  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به علیرضا حسنی به جهت تداوم پروژه تئاتر خیابانی دائم رشت

آیین اختتامیه نخستین فصل تئاتر خیابانی دائم رشت با تجلیل از برترین های این فصل به مناسبت فرا رسیدن روز رشت، برگزار شد.

به گزارش خط قرمز ، در این آیین ابتدا به طور نمادین نخستین شهردار رشت – حاج میرزا خلیل رفیع – فرا رسیدن روز رشت را به همه  شهروندان این شهر تبریک گفت و از اولین های شهر رشت در زمینه های مختلف برای حاضران صحبت کرد و شهر رشت را دروازه اروپا توصیف نمود.
در ادامه این برنامه دو سخنران اصلی – علیرضا حسنی و محمدحسن عاقل منش – به زبان گیلکی برای حاضران صحبت کردند.


رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با قدردانی از همه ی دست اندرکاران برنامه های مختلف این هفته و با خیرمقدم گویی به حاضران‌ از ادرات و دستگاه های فرهنگی همچون ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، مرکز اسناد و کتابخانه ملی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره ی کتابخانه های عمومی،  استانداری، فرمانداری رشت، دستگاه های نظارتی و همچنین شورای اسلامی شهر رشت و به ویژه همکاران پرتلاش خود قدردانی کرد.
وی گفت: با تلاش همگان ۴۰ برنامه ی مختلف به مناسبت روز رشت همزمان با چله انقلاب برگزار شد که برای مردم شادی آفرین بود.
حسنی تاکید کرد: در ۱۶۰ روز نمایش خیانی دائم رشت برنامه های نمایشی مختلف را در رشت اجرا کرد که مورد استقبال مردم قرار گرفت و همه ی این نمایشها در دو روز گذشته در پیاده راه برای مردم دوباره اجرا شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت سپس تاکید کرد کنسرت موسیقی گیلانی روز گذشته با استقبال شایان توجه شهروندان رو به رو شد که دلگرمی خاصی به دست اندرکاران داد.
علیرضا حسنی خاطر نشان کرد: هدف ما ایجاد شور و نشاط اجتماعی و شادابی شهروندان است و اینکه بتوانیم با هنر نمایش رونق فعالیتهای فرهنگی، کاهش آسیبهای اجتماعی و ترویج مشارکت مردمی را رقم بزنیم.


در ادامه این برنامه رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز همچون علیرضا حسنی به زبان شیرین گیلکی برای حاضران سخنرانی کرد که با استقبال شرکت کنندگان رو به رو کردید.
محمدحسن عاقل منش گفت: برنامه های متعددی در این چند روز به مناسبت روز رشت برگزار شد و من در همه ی این برنامه ها برای ارج نهادن به زبان مادریمان، گیلکی صحبت کردم.
وی افزود:  علی اصلی برگزاری برنامه های فرهنگی منسجم در این چند روز این است که مردم خود در اجرای آنها مشارکت کنند و به خودنان بیاییم و فرهنگ غنی و اصیلمان را پاس بداریم.
رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت سپس گفت: در این چند روز به هر اداره و یا سازمان فرهنگی که مراجعه می کردیم با آغوش باز از برنامه ها استقبال می کردند و همکاری می نمودند که باید از تک تک آنها سپاسگزاری کرد.
عاقل منش از تشکیل دبیرخانه دائمی روز رشت در کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورا خبر داد و گفت:  با تشکیل این دبیرخانه به امید خدا در آینده با بهره گیری از تجارب به دست آمده و همچنین همکاری دستگاه های اجرایی با مجموعه توانمندیهایی که وجود دارد اقدامات موثر و مفید بهتر برگزار شود.
وی به برنامه های امروز هم اشاره کرد و گفت: از سردیس استاد دکتر معین در بوستان کتاب و سردیس آیت الله رسولی رشتی در بادی الله  رشت رونمایی می شود.
عاقل منش در پایان به اختتامیه فصل اول نمایش خیابانی دائم رشت اشاره کرد و گفت: برگزاری این نمایشها غنای فرهنگی رشت را نشان می دهد و در ارتقای سطح فرهنگ شهرنشینی، مشارکت اجتماعی، جلوگیری از آسیبهای اجتماعی، ترویج مهر و محبت و آداب اجتماعی و تلاش برای حفظ هویت و فرهنگ شهرمان است.
در ادامه ی برنامه محمد بشرا از گیلانشناسان سرشناس رشت گوشه هایی از خاطرات تاریخی خود از شهر را برای حاضران تشریح کرد و زهرا علیزاده شعری به زبان گیلکی خواند.
سپس سامان خلیلیان رئیس تاتر خیابانی کشور با تبریک روز رشت به همه ی شهروندان این شهر از پشتکار و تلاس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در استمرار این حرکت موثر فرهنگی قدردانی کرد و با اهدای لوح سپاس از طرح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به علیرضا حسنی رئیس این سازمان مراتب قدرشناسی و تجلیل از وی و مجموعه همکارانش را در تداوم پروژه تئاتر خیابانی دائم رشت به جا آورد.
خلیلیان هنچنین بیانیه ی هیات داوران جشنواره را نیز برای حاضران خواند.
پس از آن علی حاج علی عسکری نظر هیات داوران را مبنی بر انتخاب تئاترهای برگزیده اعلام کرد و از برگزیدگان هم با لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدیه قدردانی شد.
همچنین لوح سپاس و نشان ویژه رشت به مهندس روبرت واهانیان به پاس تلاشهای وی در کارگروه انتخاب نام روز رشت اهدا شد و در پایان از تابلوی روز رشت رونمایی گردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *