کد خبر: 2906
تاریخ انتشار: 26/مهر/1397 - ساعت : ۱۹:۴۹

اهتمام دو وزارت خانه نیرو و کشور در راستای ساماندهی رودخانه های رشت

اهتمام دو وزارت خانه نیرو و کشور در راستای ساماندهی رودخانه های رشت

 

مدیر ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری رشت خبر داد: اهتمام دو وزارت خانه نیرو و کشور در راستای ساماندهی رودخانه ها گامی در راستای مدیریت واحد شهری.

به گزارش خط قرمز ،  در راستای تحقق طرح جامع مدیریت شهری و در امتداد اجرای طرح های بازآفرینی شهری با محوریت تعیین تکلیف و ساماندهی رودخانه های سطح شهرهای کشور وزارت نیرو و وزارت کشور گام هایی در زمینه انعقاد تفاهم نامه داشته اند.

 طیبه بینا مدیر ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری رشت با اعلام خبر فوق بیان داشت: رودخانه ها در گذشته که به عنوان یک عامل مؤثر در شهر و محیط زیست آن عمل میکردند رفته رفته نقش خود را از دست داده و به فراموشی سپرده شده اند. در چند دهه اخیر کشورهای جهان توجه ویژه ای به جایگاه رودخانه های درون شهری معطوف کرده و پروژه های موفقی به منظور ساماندهی و احیا آنها تعریف کرده اند.

به گزارش خط قرمز ، طیبه بینا تعیین تکلیف بحث تولی گری رودخانه ها را یکی از موضوعات مهم شهرهای دارای رودخانه خواند و گفت: متاسفانه از دید عموم و از منظر شهروندی، مشکلات و مسائل مربوط به رودخانه به خصوص در زمینه آلودگی فقط متوجه شهرداری می باشد و مردم از نمایندگان و منتخبان خود در پارلمان محلی و مجلس شورای اسلامی انتظار حل اساسی معضلات مربوط به رودخانه ها را دارند.

وی از اهتمام دو وزارتخانه در حوزه ساماندهی رودخانه ها خبر داد و افزود: در این راستا دو وزارتخانه نیرو و وزارت کشور در جهت ساماندهی مسائل و مشکلات مربوط به رودخانه ها و در زمینه تعیین تکلیف مدیریت رودخانه، مسیلها و آب راههای شهری اقدام به تنظیم قرارداد و تفاهم نامه کرده اند و از آنجایی که شهر رشت دارای دو رودخانه بزرگ است در جلسه بررسی تفاهم نامه فوق علاوه بر وزارت نیرو و وزارت کشور نمایندگانی از شهرهای کشور که دارای رودخانه هستند از جمله شهر رشت حضور داشتند.

کوتاه شدن پروسه دریافت مجوز خرید تضمینی پساب دو رودخانه بزرگ زرجوب و گوهر رود رشت پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری دو وزارتخانه

سجاد حسینی نماینده شهردار رشت در حوزه ساماندهی به رودخانه های سطح شهر که به عنوان نماینده شهرداری رشت درآن جلسه حضور داشت، خاطرنشان کرد: در جلسه یاد شده ابتدا موضوع مفاد تفاهم نامه مورد بررسی قرار گرفت و پس از اعمال نظر نهایی دو وزارتخانه اعلام شده، این تفاهم نامه برای اعمال نظر به شهرداری های ذینفع ارسال گردید.

حسینی با تاکید بر اهمیت موضوع ساماندهی رودخانه ها یادآور شد: پس از دریافت تفاهم نامه در شهرداری رشت جلسه ای با حضور تمامی واحدهای مرتبط با حوزه رودخانه برگزار و تمامی بند های این تفاهم نامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 به گزارش خط قرمز ، وی با اشاره به اصرار وزارت نیرو در خصوص مالکیت رودخانه ها تصریح کرد: این تفاهم نامه نظرات و نگاه ها را به گونه ای به هم نزدیک خواهد کرد تا علاوه بر حفظ موضوع مالکیت رودخانه ها شهرداری ها نیز توان ورود در خصوص جذب سرمایه گذار و اجرای طرح های باز آفرینی داشته باشند.

نماینده شهرداری رشت در حوزه ساماندهی رودخانه ها بیان داشت: طرح های شهرداری رشت در حوزه ساماندهی و باز آفرینی رودخانه ها با ورود و تصویب شورای اسلامی شهر رشت لازم الاجرا می باشد.

به گزارش خط قرمز ، سجاد حسینی خاطرنشان کرد: از آن جایی که شهرداری رشت نیازمند اخذ مجوز خرید تضمینی پساب تصفیه شده برای دو رودخانه بزرگ زرجوب و گوهر رود از وزارت نیرو است، این تفاهم نامه کمک شایان توجه ای در کوتاه شدن پروسه دریافت این مجوز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *