کد خبر: 66161
تاریخ انتشار: 28/اردیبهشت/1403 - ساعت : ۰۹:۰۵

انتخاب مدیر روابط عمومی به عنوان کارشناس فعال برتر وزارت علوم تحقیقات و فناوری

انتخاب مدیر روابط عمومی به عنوان کارشناس فعال برتر وزارت علوم تحقیقات و فناوری

مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوی گیلان در اجلاس سراسری مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر شمسی‌پور مدیرکل دفتر وزارتی و دکتر آزاد معاون روابط عمومی وزارت علوم برگزار شد، به عنوان «کارشناس فعال» معرفی شد.

لوح تقدیری بخاطر این عنوان برگزیده، از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به آقای سید مرتضی عبدالبقایی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری گیلان اهدا شد.

در متن این لوح آمده است: به بهانه فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت روز جهانی روابط عمومی از تلاش و مساعی ارزنده شما به عنوان «کارشناس فعال» در این حوزه تشکر و قدردانی می نمایم و از درگاه پروردگار متعال توفیقات روز افزون در ادامه مسیر خدمت به نظام آموزشی عالی مسالت می نمایم.

در این اجلاس که در دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی برگزار شد؛ مراسم اختتامیه جشنواره روابط عمومی و رسانه‌های برتر حوزه آموزش عالی نیز برگزار شد؛ در این مراسم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ۶ نفر از خبرنگاران برگزیده و ۴۸ نفر از روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری تقدیر کرد.

روابط عمومی‌ها در آموزش عالی نقش راهبردی و راهبری دارند

دکتر زلفی گل در آئین بزرگداشت روز روابط عمومی و اختتامیه جشنواره روابط عمومی‌ها و رسانه‌های برتر حوزه آموزش عالی گفت: روابط عمومی‌ها در دانشگاه‌ها از جایگاه خاص خود برخوردارند و همه مدیران روابط عمومی و کارکنان همیشه با اعضای هیأت رییسه دانشگاه برخورد نزدیک دارند و رئیس ومعاونان دانشگاه راهی جز این ندارند که روابطشان با روابط عمومی حسنه باشد. اگر رئیس دانشگاهی روابط قوی با روابط عمومی خود نداشته باشد، زحمات وتلاش هایش بازخورد خوبی نخواهد داشت.

وزیر علوم افزود: یکی از ویژگی‌های فردی که در روابط عمومی کار می‌کند قدرت جاذبه زیادش است و با برخورد خوب و قوی خود باید جای خودش را باز کند. مدیر روابط عمومی باید روابط بسیار نزدیکی با مدیران دانشگاه داشته باشد و اگر اینگونه نیست طرف مقابل را مقصر ندانیم.

وی مهارت ارتباطی را از ویژگی‌های مدیران موفق روابط عمومی عنوان کرد و گفت: روابط عمومی‌های آموزش عالی نقش راهبردی و راهبری دارند؛ نقش راهبردی به این خاطر که اهداف سازمانی را باید تبیین کنند و نقش راهبری به این خاطر که باید نسبت به معرفی سیاست‌ها و قوانین و الگوهای مجموعه و سازمان خود کوشا باشند.

وی همچنین با دستور به مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی وزارت علوم، از پیگیری تخصیص نیم درصد بودجه دانشگاه‌ها به روابط عمومی‌ها خبر داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *