کد خبر: 10327
تاریخ انتشار: 4/بهمن/1397 - ساعت : ۱۵:۲۱

امام جمعه صومعه سرا در دیدار با مدیر کل اوقاف: استفاده از ظرفیت‌های مساجد و بقاع متبرکه منحصر به ایام خاصی نباشد

امام جمعه صومعه سرا در دیدار با مدیر کل اوقاف: استفاده از ظرفیت‌های مساجد و بقاع متبرکه منحصر به ایام خاصی نباشد

لزوم جهت دهی به نیات وقف های جدید صومعه سرا برای فعالیت های قرآنی
همه باید در حفظ و نگه‌داری موقوفات و توسعه فرهنگ وقف تلاش کنیم
از کارکردهای وقف مبارزه با تهاجم فرهنگي است
مبارزه با تهاجم فرهنگي یکی از اثرات وقف است
استفاده از ظرفیت‌های مساجد و بقاع متبرکه منحصر به ایام خاصی نباشد

به گزارش خط قرمزحجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری، امام جمعه صومعه سرا روز گذشته در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به ظرفیت‌های خوب صومعه سرا در حوزه قرآنی، گفت: یکی از بسترهای گسترش فعالیتهای قرآنی در صومعه سرا می تواند موقوفات قرآنی باشد.
وی افزود: اداره اوقاف صومعه سرا با توجه به ظرفیت بالای جامعه قرآنی صومعه سرا تلاش کند نیت وقف های جدید را به سمت فعالیتهای قرآنی جهت دهی کند.
امام جمعه صومعه سرا گفت: باید با تکیه بر توان علاقه مندان به آموزش و فراگیری قرآن و با استفاده از بسترهای موجود در بقاع متبرکه صومعه سرا فعالیت‌های قرآن را در این شهرستان گسترش دهیم.
راشدی نوری با مثبت ارزیابی کردن اقدامات اداره اوقاف صومعه سرا در احیای موقوفات گفت: فعالیت در زمینه وقف بسیار حساس است و همه حفظ و نگه‌داری موقوفات و توسعه فرهنگ وقف تکلیف داریم.
وی تاکید کرد: هر کجا در جامعه مشکلی بوده با کمک واقفان و خیران وقف شده و اکنون نیز باید در راستای رفع کمبودهای جامعه سنت حسنه وقف انجام شود.
امام جمعه صومعه سرا در ادامه اذعان داشت: وقف با وجود داشتن آثار فراوان اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی همواره به عنوان یک نهاد تأثیر گذار در جوامع اسلامی مطرح بوده است.
وی با بیان اینکه از کارکردهای وقف مبارزه با تهاجم فرهنگي است گفت: از طريق احداث و ايجاد ايجاد مراکز تفريحي و فرهنگي و همچنین اگر افراد اموال خود را در راه هزينه تحصيل افراد محروم قرار دهند، باعث می‌شود، افراد مستعد بتوانند استعدادهاي خود را بروز دهند، و از هدر رفتن سرمایه انسانی عظیم جامعه جلوگیری شود.
راشدی نوری، بر بهره گیری از کمک‌های مردمی در توسعه فعالیت‌های دینی و قرآنی و نوسازی بقاع متبرکه تاکید کرد و گفت: مردم اگر نتیجه کمک‌های خود را در بقاع متبرکه ببینند، رغبت بیشتری برای کمک به بقاع متبرکه و مساجد پیدا می‌کنند.
وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت‌های مساجد و بقاع متبرکه منحصر به ایام خاصی نباشد و در طول هفته مورد بهره برداری قرار بگیرند.
امام جمعه صومعه سرا با قدردانی از تشکیل ستاد رسیدگی به مساجد در این شهرستان‌ گفت: تشکیل این ستاد باعث شد تا نهادهای دخیل در امور فرهنگی به صورت منسجم در تدبیر امور مساجد نقش داشته باشند و هدف بهره برداری مداوم از مساجد محقق شود.
فعالیت های قرآنی در صدر برنامه های سازمان اوقاف است
از بارزترين ويژگيهاي اجتماعي وقف، طبقاتي نبودن آن است
مدیرکل اوقاف گیلان هم با ارائه گزارش از حمایت‌های اوقاف گیلان از فعالیت های قرآنی در صومعه سرا گفت: در صدر فعالیت های سازمان اوقاف حمایت از کلاس‌های طرح تربیت حافظ و قرائت قرآن کریم است.
علیزاده از طرح سازمان اوقاف برای تثبیت مالیکت موقوفات و احیای موقوفات خبر داد و گفت: اجرای این طرح از تضییع حقوق موقوفات جلوگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه از بارزترين ويژگيهاي اجتماعي وقف، طبقاتي نبودن آن است، اظهار داشت: سنت وقف همواره و براي همه ي اقشار جامعه قابل دسترس است و در انحصار يك طبقه ي خاص نبوده و نيست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: راهکار جدید سازمان اوقاف برای مشارکت همگانی در سنت حسنه وقف، اجرای طرح وقف مشارکتی است که در آن افراد با هر توان مالی با یک نیت مشترک، یک وقف انجام می دهند.
علیزاده خاطرنشان ساخت: پديده وقف داراي حيطه گسترده‌اي از فعاليت و اقدام است، تا جايي که اگر به درستي هدايت شود، به بسياري از نيازها پاسخ مي‌دهد و هيچگاه جامعه انساني با کمبودهاي اقتصادي، اجتماعي، آموزشي و فرهنگي روبرو نخواهد شد. خط قرمز خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *